• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

zamykani celnicy

Podziękujmy Naszym mocodawcom i związkom zawodowym działającym w SC, którzy pomimo wielokrotnych prób Pana Sławka, wbrew stanowisku jedynego ZZ Celnicy, upierali się przy przepisach demokracji w rozumieniu PO, o karaniu celników zanim jakiekolwiek przesłanki o popełnianiu przestępstwa mogły zostać poddaniu oceny przez Sądy. Wśród Nas jest niestety wielu, którzy po kilkunastu latach 8-11, zostali uniewinnieni, przywrócono ich do SC. Część olała zasady demokracji i albo odeszła w sposób naturalny lub popełniła grzech zwalniając się na własną prośbę. Są też tacy którzy mają problemy z ciągłością zatrudnienia, wypłatą zaległych nagród za lata służby oraz ciągłością pracy. Zostali normalnie wybani prze POKAPICOWO i JACKOWO-BARBAROWO. Można sięgnąć do nagrań z komisji Sejmowych i przeanalizować, czy ktoś z tych pseudo związków zabierał w tych tematach stanowisko.
 
jakiego zakończenia sprawy w sądzie??? co powiecie na to zawieszenie na początku stycznia br a po 2 tygodniach pismo o wszczęciu postępowania o wydaleniu ze służby.
Podjęliśmy korespondencję z Min. Banasiem na ten temat. Odpowiedział w starym stylu Dep. SC. Będziemy kontynuować ten wątek. Korespondencji nie publikujemy, gdyż są tam informacje na podstawie których można zidentyfikować funkcjonariuszy.
 
Rozumiem i co teraz. Wydalenie ze służby. Zakładamy, ze zostanie uniewinniony po kilku latach. W ustawie był zagwarantowany powrót po wyroku uniewinniającym. Powstanie KAS. Co stanie się z oczyszczonymi. Będą mieli możliwość powroty czy zostanie tylko droga cywilna ubiegania się o jakieś odszkodowanie? Czy związku zajmują się tą sprawą?
 
Powiedzmy sobie szczerze, nikt nie jest zainteresowany celnikami ,którzy mają sprawy. Byliśmy potrzebni w 2008. Przykład chłopaków z Dorohuska.Sąd jest wiecznie chory w pierwszej turze, a w drugiej sędzia składa wnioski o wyłaczenie.
 
Podjęliśmy korespondencję z Min. Banasiem na ten temat. Odpowiedział w starym stylu Dep. SC. Będziemy kontynuować ten wątek. Korespondencji nie publikujemy, gdyż są tam informacje na podstawie których można zidentyfikować funkcjonariuszy.
Kolego Sławku, ale tu są błędy w projekcie obywatelskim, które trzeba poprawić w komisjach, np. zmieniając artykuły o emkach ograniczonych tylko dla funkcjonariuszy pełniących służbę w dniu wejścia ustawy, a gdzie np. funkcjonariusze zwolnieni za pomówienia, których procesy będą trwać latami bo prokuratura powołała kilkuset świadków z czego kilku przebywa za granicą. W innych służbach jest domniemanie niewinności i zabranie emki jedynie w wyniku prawomocnego orzeczenia co gwarantuje ustawa o policji. Jak ktoś nabroił i tak straci emkę. A projekt stawia w uprzywilejowanej sytuacji jedynie pełniących służbę w dniu wejścia ustawy. Jak się tego rozsądnie nie zmieni to znowu MF nie wyjdzie z sądów jak np. przy gruszy, a sama ustawa obywatelska się ośmieszy.
 
Kolego Sławku, ale tu są błędy w projekcie obywatelskim, które trzeba poprawić w komisjach, np. zmieniając artykuły o emkach ograniczonych tylko dla funkcjonariuszy pełniących służbę w dniu wejścia ustawy, a gdzie np. funkcjonariusze zwolnieni za pomówienia, których procesy będą trwać latami bo prokuratura powołała kilkuset świadków z czego kilku przebywa za granicą. W innych służbach jest domniemanie niewinności i zabranie emki jedynie w wyniku prawomocnego orzeczenia co gwarantuje ustawa o policji. Jak ktoś nabroił i tak straci emkę. A projekt stawia w uprzywilejowanej sytuacji jedynie pełniących służbę w dniu wejścia ustawy. Jak się tego rozsądnie nie zmieni to znowu MF nie wyjdzie z sądów jak np. przy gruszy, a sama ustawa obywatelska się ośmieszy.
Sławku. I co robimy z tym nieszczęsnym art. 20.1. naszego projektu. Setki mają iść do sądu ośmieszać projekt obywatelski ?
 
Kolego Sławku, ale tu są błędy w projekcie obywatelskim, które trzeba poprawić w komisjach, np. zmieniając artykuły o emkach ograniczonych tylko dla funkcjonariuszy pełniących służbę w dniu wejścia ustawy, a gdzie np. funkcjonariusze zwolnieni za pomówienia, których procesy będą trwać latami bo prokuratura powołała kilkuset świadków z czego kilku przebywa za granicą. W innych służbach jest domniemanie niewinności i zabranie emki jedynie w wyniku prawomocnego orzeczenia co gwarantuje ustawa o policji. Jak ktoś nabroił i tak straci emkę. A projekt stawia w uprzywilejowanej sytuacji jedynie pełniących służbę w dniu wejścia ustawy. Jak się tego rozsądnie nie zmieni to znowu MF nie wyjdzie z sądów jak np. przy gruszy, a sama ustawa obywatelska się ośmieszy.
wyglada na to , że przewodniczący ma cie w d...
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Wybacz, ale nie czytam wszystkich wpisów i tego nie zauważyłem.
Konsultowałem z adwokatem sprawę zaliczania do czasu służby okresów pozostawania poza nią i postaramy się skorygować to w Sejmie.
Co do tego o co pytasz nie rozmawiałem z prawnikiem. Pogadam z adwokatem i zapewne podobnie spróbujemy w Sejmie.
 
Wybacz, ale nie czytam wszystkich wpisów i tego nie zauważyłem.
Konsultowałem z adwokatem sprawę zaliczania do czasu służby okresów pozostawania poza nią i postaramy się skorygować to w Sejmie.
Co do tego o co pytasz nie rozmawiałem z prawnikiem. Pogadam z adwokatem i zapewne podobnie spróbujemy w Sejmie.
Dziękuję i pozdrawiam.
 
zapytam jeszcze raz. Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie jak będzie wyglądała sytuacja zwolnionych, uniewinnionych po wejściu KAS. Zostanie zapis o możliwości powrotu do służby?
 
jak znam życie to powrócimy do sytuacji sprzed 2009 roku. zwolnić zwolnią bo taki paragraf maja ale zatrudnić to już nie.
 
Zasady przywrócenia funkcjonariuszy celnych do służby (wyrok TK w sprawie P 2/14)


Kryteria przywrócenia funkcjonariusza celnego do służby mogą być surowsze niż kryteria odpowiedzialności za popełnienie czynu zabronionego przewidziane w prawie karnym. Specyfika pracy w służbach mundurowych jest przesłanką uzasadniającą dopuszczalność wprowadzenia wyższych wymagań personalnych, kwalifikacyjnych i charakterologicznych od kandydatów do służby, a także odmiennego i bardziej rygorystycznego, niż w przypadku pozostałych profesji, określenia zasad zwolnienia ze służby – stwierdził Trybunał Konstytucyjny.


7 kwietnia 2016 r. o godz. 8:30 Trybunał Konstytucyjny publicznie ogłosił wyrok wydany na posiedzeniu niejawnym dotyczący pytania prawnego Sądu Rejonowego w Piotrkowie Trybunalskim, w sprawie zasad przywrócenia funkcjonariuszy celnych do służby.


W wyroku z 6 kwietnia 2016 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej w zakresie, w jakim nie obejmuje przywrócenia funkcjonariusza celnego na jego wniosek do służby na poprzednich warunkach w razie prawomocnego orzeczenia o umorzeniu wobec niego postępowania karnego na podstawie art. 17 § 1 pkt 3 ustawy z 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego, jest zgodny z art. 32 ust. 1 konstytucji oraz nie jest niezgodny z art. 42 ust. 3 konstytucji.


Ponadto Trybunał Konstytucyjny postanowił umorzyć postępowanie w pozostałym zakresie.
http://trybunal.gov.pl/rozprawy/kom...zywrocenia-funkcjonariuszy-celnych-do-sluzby/
 
no i super wszystko jest okej

z własnego podwórka dodam, zawieszenie na 3 miesiące, następnie zwolnienie. Czyli 6 miesięcy od postawienia zarzutów do zwolnienia ze służby. Jeśli chodzi o przewlekłość postępowania to mamy już 8 miesięcy od postawienia zarzutów a jeszcze podobno nie wszyscy zostali oskarżeni. Pytanie ile czasu jeszcze upłynie zanim trafi sprawa do sądu.
 
"Pocieszę" Cię - co najmniej kilka lat. W moim przypadku niedługo minie 8 lat. Proponuję już teraz zapoznać się z trybem skarżenia na przewlekłość w Polsce i Sztrasburgu.
 
Interpelacja nr 4344
do ministra finansów, ministra sprawiedliwości
w sprawie licznych przypadków nieuzasadnionych zwolnień w Służbie Celnej oraz prześladowań celników
Zgłaszający: Jarosław Sachajko, Tomasz Rzymkowski, Barbara Chrobak
Data wpływu: 17-08-2016
Szanowny Panie Ministrze!
Uprzejmie dziękuję za udzielenie odpowiedzi na interpelację numer 4344 w sprawie licznych przypadków nieuzasadnionych zwolnień w Służbie Celnej oraz prześladowań celników. Jako uzupełnienie interpelacji chciałbym podnieść, że w historii polskiej Służby Celnej niejednokrotnie dochodziło do sytuacji, gdy celnicy w wyniku postawionych im oskarżeń zostali zwolnieni z pełnienia służby. Jednym z głośniejszych przypadków było zwolnienie celnika w Białej Podlaskiej, przeciwko któremu 31 października 1997 roku zostało złożone zawiadomienie do prokuratury. W wyniku dwunastoletniej batalii w sądzie Pan Krzysztof udowodnił swoją niewinność. Następnie w wyniku postępowania sądowego uzyskał rekompensatę w postaci ponad 216 tys. zł odszkodowania. Podobnych postępowań w ciągu kilkunastu ostatnich lat było znacznie więcej. Zdarzało się, że w wyniku postępowań przeciwko celnikom nie dochodziło finalnie do ukarania, a postępowania były umarzane ze względu na brak dowodów. Niestety niezwykle rzadko dochodzi do sytuacji, gdy celnicy zostają przywróceni do pracy. W wyniku niepotwierdzonych oskarżeń tracą zatrudnienie jak również dobre imię, co w konsekwencji utrudnia im znalezienie zatrudnienia.
W związku z powyższym uprzejmie proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
-W stosunku do ilu celników prowadzone jest obecnie postępowanie sądowe?
-Ilu celników w związku z prowadzonym postępowaniem zostało zwolnionych z pracy?
-Jaki jest średni czas toczącego się postępowania przeciwko celnikom oskarżonym o przewinienia służbowe?

Odpowiedź
OdpowiadającyMarian Banaś - podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów
Data wpływu 13-09-2016
http://orka2.sejm.gov.pl/INT8.nsf/klucz/658C47ED/$FILE/i04344-o3.pdf
 
Odpowiedź na interpelację ponowną nr 4344
w sprawie licznych przypadków nieuzasadnionych zwolnień w Służbie Celnej oraz prześladowań celników
Odpowiadający: podsekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości Łukasz Piebiak

Warszawa, 15-09-2016

Szanowny Panie Marszałku,

w odpowiedzi na pytania zawarte w uzupełnieniu interpelacji nr 4344 Pani Poseł Barbary Chrobak oraz Panów Posłów Jarosława Sachajko i Tomasza Rzymkowskiego w sprawie licznych przypadków nieuzasadnionych zwolnień w Służbie Celnej oraz prześladowań celników, przekazanym do Ministerstwa Sprawiedliwości w dniu 25 sierpnia 2016 r., uprzejmie przedstawiam, co następuje.
W pierwszej kolejności sygnalizuję, że z przyczyn wskazanych w odpowiedzi udzielonej w związku z przedmiotową interpelacją w dniu 25 lipca 2016 r., nr DSO-II-071-51/16, podstawę do udzielenia odpowiedzi na aktualnie postawione przez jej autorów pytania stanowią dane pozyskane w wyniku kwerendy przeprowadzonej w sądach powszechnych, które nie mają charakteru danych statystycznych.
Z informacji nadesłanych przez Prezesów Sądów Apelacyjnych wynika, że łącznie zidentyfikowano 22 sprawy, w których aktualnie w sądach powszechnych toczą się postępowania karne przeciwko 139 celnikom, z czego w wydziałach karnych sądów działających w obszarze apelacji lubelskiej toczy się 11 postępowań przeciwko 121 funkcjonariuszom Służby Celnej. Czas trwania postępowań sądowych w zidentyfikowanych sprawach karnych, które nie zostały dotychczas prawomocnie zakończone wynosi od 1 miesiąca do ponad 9 lat.
Ponadto z nadesłanych informacji wynika również, że w wydziałach cywilnych oraz w wydziałach pracy i ubezpieczeń społecznych w sądach z obszaru apelacji lubelskiej i wrocławskiej zostało zarejestrowanych 20 spraw, w których powodami byli funkcjonariusze Służby Celnej, przy czym większość z nich dotyczyła wynagrodzenia lub innych świadczeń związanych z uposażeniem. Wszystkie sprawy tej kategorii zarejestrowane w sądach z obszaru apelacji lubelskiej zostały prawomocnie zakończone. Średni czas trwania tych postępowań wyniósł od 10 - 11 miesięcy. Z kolei wykazane sprawy w/w kategorii zarejestrowane w sądach z obszaru apelacji wrocławskiej nie zostały dotychczas prawomocnie zakończone, a średni czas trwania tych postępowań wynosi 6 - 12 miesięcy.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że w wyniku przeprowadzonej kwerendy nie uzyskano danych pozwalających na udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące liczby celników zwolnionych z pracy w związku z prowadzonym postępowaniem.
Dodatkowo wyjaśniam, że przyjęta w sądach powszechnych symbolizacja w sprawach cywilnych, wynikająca z Zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz.Urz.MS.2003.5.22 ze zm.), nie odnosi się w żaden sposób do wykonywanego przez stronę postępowania cywilnego zawodu, czy też pełnionej funkcji. Ministerstwo Sprawiedliwości nie dysponuje zatem danymi pozwalającymi ustalić w oparciu o urządzenia ewidencyjne liczbę celników w stosunku, do których prowadzone jest postępowanie cywilne.
Nie jest także możliwe określenie przeciętnego czasu trwania postępowań pozostających w zainteresowaniu autorów interpelacji, wobec braku pewnych danych dających podstawę do ustalenia ogólnej liczby postępowań sądowych w sprawach karnych i cywilnych toczących się z udziałem celników.

Z poważaniem
Łukasz Piebiak
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=7A7A6B07&view=6
 
Wracam do sprawy niesłusznie skazywanych funkcjonariuszy. W tym wątku i w kontaktach Związku z funkcjonariuszami opisanych zostało wiele procederów dokonywanych przez polski wymiar sprawiedliwości i prokuraturę. Zarzuty na podstawie pomówień to standard. Co gorsze wymuszanych przez organy ścigania pomówień. Znane są przypadki wielu spraw przeciwko funkcjonariuszom, kiedy to stawiano zarzuty na chybił trafił dużej grupie funkcjonariuszy, z czego część z nich była później skazywana, a część uniewinniana (mimo identycznego materiału dowodowego - a raczej jego braku).
Wyroki były wydawane na podstawie pomówień zastraszanych przez prokuraturę świadków, którzy wycofali nawet swoje zeznania na etapie postępowania sądowego, co nie zmieniło jednak rozstrzygnięcia.
Znamy przypadki, że stawiano zarzuty i skazywano na podstawie pomówień funkcjonariuszy kiedy z grafiku służb wynikało, że we wskazanych w akcie oskarżenia i wyroku datach nie pełnili oni służb i nie mieli fizycznej możliwości przyjmowania korzyści majątkowych.
Wiele innych sytuacji.
Odezwała się do nas kancelaria prawna, która ma na tapecie jedną z takich spraw niesłusznie skazanych funkcjonariuszy.
Zwracam się zatem z zapytaniem do wszystkich, czy posiadacie wiedzę o innychniesłusznie skazanych funkcjonariuszach, którzy byliby zainteresowaniwznowieniem postępowania lub o takich, którzy podjęli już próbę wznowienia?

Proszę o takie informacje. Skontaktujemy takie osoby z tą kancelarią. Warto walczyć. Próbować wznowić postępowanie.
 
Back
Do góry