Problem z transportem zboża z Ukrainy leży na polskiej granicy
Infrastruktura po polskiej stronie pozwala na przewożenie wielokrotnie większej ilości ładunków z Ukrainy w porównaniu do tego, co przewozi się dzisiaj. Są jednak problemy z przepustowością granicy - mówi Marcin Witczak, prezes Laude Smart
www.wnp.pl
Co może zrobić z tym kierownictwo IAS i MF?
"Są trzy główne przejścia graniczne: Medyka, Hrubieszów i Dorohusk. Największa przepustowość jest w Hrubieszowie, około 10 par pociągów dziennie, to maksymalne możliwości na dziś. Mają być zwiększone do „olbrzymiej” liczby 11 par po zakończeniu remontu po stronie ukraińskiej. W Medyce i Dorohusku ruch jest znacznie mniejszy wynosi odpowiednio do 5 i do 3 pociągow dziennie."
Czy obsada jest wystarczająca? Czy nadal klepana jest fikcja, że kontrolujemy? Co z infrastrukturą dla nas? Kontrola w środku nocy wagonów, kiedy na torach obok trwa normalny ruch? Kiedy będzie normalnie?