• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Na Corynti ukazała się informacja na temat konferencji o kas która miała miejsce w miejscowości Izbicko. W podanej informacji są wymienieni prelegenci którzy na temat kas wypowiadali swoje opinie. Niestety opinii tych nie zamieszczono w Corynti. Jestem ciekawy jakie były te opinie, jeśli ktoś wie coś na ten temat to proszę o podanie tego do publicznej wiadomości.
 
Zmiany w VAT: Straci polski budżet, a zarobią Niemcy
http://podatki.gazetaprawna.pl/arty...at-straci-polski-budzet-a-zarobia-niemcy.html
Agencje celne będą odpowiadać solidarnie ze swoimi klientami za podatek nierozliczony z tytułu importu. Mieliśmy konkurować z Hamburgiem, a tylko stracimy – alarmują eksperci. Specjaliści twierdzą, że już niedługo agencje i spedytorzy zaostrzą warunki współpracy z importerami albo przeniosą się za zachodnią granicę.
Nasz VAT, niemiecki zysk. Takie mogą być skutki planowanych zmian podatkowych
http://gospodarka.dziennik.pl/podat...byc-skutki-planowanych-zmian-podatkowych.html
Projekt został już przyjęty przez rząd i czeka na rozpatrzenie przez Sejm. W obecnym kształcie budzi jednak wiele obaw, przede wszystkim agencji celnych i spedytorów. Mieliby oni odpowiadać solidarnie za VAT niewpłacony przez importera. Liczą na zdrowy rozsądek posłów i wykreślenie proponowanego przez rząd przepisu z projektu ustawy o zmianach w VAT. Podobnych rozwiązań próżno szukać za zachodnią granicą.
(...) w Niemczech nie ma tak surowych przepisów i jeśli zapis o solidarnej odpowiedzialności nie zostanie zmieniony, to najprawdopodobniej tam będzie dokonywana większość odpraw celnych.(...)
 
Ostatnia edycja:
Takie właśnie będą efekty KAS i różnych pomysłów autorskich naszych polityków, kto tylko będzie mógł będzie uciekał tam gdzie podatki będą mniejsze.
 
MF: Nie będzie jednoinstancyjnego postępowania podatkowego
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/941126,jednoinstancyjneg-postepowanie-podatkowe.html
Jednoinstancyjne postępowanie podatkowe zostało zaproponowane w projekcie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z 17 lutego 2016 r. Ministerstwo Finansów zaproponowało, aby od decyzji naczelnika urzędu celno-skarbowego (powstanie w ramach ujednolicenia struktur fiskusa) nie przysługiwało podatnikowi odwołanie, a jedynie skarga do sądu administracyjnego. Dziś podatnik ma prawo złożyć odwołanie od decyzji naczelnika urzędu, a dopiero gdy organ II instancji (dyrektor izby skarbowej lub celnej) nie uwzględni jego stanowiska, przysługuje skarga do sądu. Propozycja wzbudziła wiele zastrzeżeń zarówno podatników, jak i ekspertów. Wszystko wskazuje na to, że ministerstwo się z niej wycofało.

Skończył się kwiecień, a projektów KAS nikt nie pokazał. Nadal się zastanawiają jak rozwiązać kwestie procedur i uprawnień...
 
MF: Nie będzie jednoinstancyjnego postępowania podatkowego
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/941126,jednoinstancyjneg-postepowanie-podatkowe.html
Jednoinstancyjne postępowanie podatkowe zostało zaproponowane w projekcie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z 17 lutego 2016 r. Ministerstwo Finansów zaproponowało, aby od decyzji naczelnika urzędu celno-skarbowego (powstanie w ramach ujednolicenia struktur fiskusa) nie przysługiwało podatnikowi odwołanie, a jedynie skarga do sądu administracyjnego. Dziś podatnik ma prawo złożyć odwołanie od decyzji naczelnika urzędu, a dopiero gdy organ II instancji (dyrektor izby skarbowej lub celnej) nie uwzględni jego stanowiska, przysługuje skarga do sądu. Propozycja wzbudziła wiele zastrzeżeń zarówno podatników, jak i ekspertów. Wszystko wskazuje na to, że ministerstwo się z niej wycofało.

Skończył się kwiecień, a projektów KAS nikt nie pokazał. Nadal się zastanawiają jak rozwiązać kwestie procedur i uprawnień...
myslalem, ze byly projekty z 5 i 18 stycznia, ten z 17 lutego przegapilem...czy nie bylo?
 
nas nie ma, pieniądze same wpływają do budżetu

A jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o polskie granice?
Chciałbym jednoznacznie podkreślić, że polska Straż Graniczna bardzo sumiennie podchodzi do kwestii obrony granic. Na naszej zachodniej granicy wprowadziliśmy dodatkowe patrole nie tylko SG, lecz także Policji. Każdy przypadek przekroczenia granicy polsko-niemieckiej przez osobę, która nie ma do tego uprawnień, jest odnotowywany. Następnie ta osoba jest odsyłana do Niemiec. Badania opinii publicznej pokazują, że 80 proc. Polaków czuje się bezpiecznie w swoim kraju, a ponad 90 proc. – w swoim miejscu zamieszkania.

http://niezalezna.pl/80014-blaszcza...dlug-propozycji-ke-godzi-w-suwerennosc-polski
 
Projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym, ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy Prawo Energetyczne
Projekt procedowany poza wykazem prac legislacyjnych
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12285003/katalog/12351028#12351028
z uzasadnienia projektu:
(..) Uszczelnienie poboru podatku VAT w zakresie obrotu paliwami ciekłymi z zagranicą. Uszczelnienie systemu koncesjonowania obrotu paliwami płynnymi z zagranicą.
Zmiany w podatku akcyzowym
Obecnie przestępcy tworzą fikcyjne firmy za granicą, które uzyskują koncesję OPZ i pełnią funkcje pośredników w dostawach paliw z wykorzystaniem mechanizmu uproszczonych transakcji trójstronnych. „Wyprowadzenie" koncesji OPZ poza granice kraju z wykorzystaniem podmiotu, który dzięki ułatwieniom w rozliczaniu międzynarodowych transakcji trójstronnych, nie posiada żadnych obowiązków podatkowych w kraju powoduje, że egzekwowanie nałożonego na te podmioty zabezpieczenia majątkowego staje się niemożliwe. Proponowane zmiany w ustawie o podatku akcyzowym obejmują ograniczenie wykonywania funkcji usługowej przez składy podatkowe, zarejestrowanych odbiorców i podmioty nabywające wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe z zapłaconą akcyzą. Ograniczenie polegać będzie na możliwości świadczenia usług wyłącznie na rzecz podmiotów mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju lub podmiotów zagranicznych posiadających oddział z siedzibą na terytorium kraju oraz dotyczyć będzie wyłącznie sytuacji nabywania paliw silnikowych, z wyłączeniem paliw zwolnionych z akcyzy. Rozwiązanie to pozwoli powiązać obowiązek koncesyjny ze statusem podatnika podatku VAT od transakcji międzynarodowego obrotu paliwami i w sposób zasadniczy zwiększy możliwości nadzoru właściwych organów nad realizacją obowiązków podatkowych i administracyjnych związanych z obrotem paliwami.
W celu usprawnienia monitorowania wywiązywania się przez składy podatkowe i zarejestrowanych odbiorców z obowiązku weryfikacji posiadania przez ich klientów koncesji paliwowej, informacja o podmiotach, na rzecz których dokonano w danym miesiącu nabyć wewnątrzwspólnotowych paliw silnikowych będzie przekazywana, obok Prezesa Agencji Rezerw Materiałowych, również ministrowi właściwemu do spraw finansów.
Proponowane zmiany zakładają również wyłączenie możliwości nabywania paliw na rzecz innych podmiotów poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Natomiast nabycie paliwa na własną rzecz ograniczone byłoby do podmiotów, które posiadają koncesję na obrót paliwami z zagranicą.
Zmiany w ustawie o podatku od towarów i usług.
Dodanie w ustawie definicji „podmiotu prowadzącego skład podatkowy" i „zarejestrowanego odbiorcy", odsyłających do definicji zawartych W ustawie o podatku akcyzowym pozwoli uniknąć rozbieżności w interpretacji przepisów obu ustaw dotyczących tych podmiotów.
Dodawany art. 17a związany jest ze zmianami w zakresie zasad poboru podatku Vat od transakcji wewnątrzwspólnotowych nabyć paliw. W przypadku nabyć realizowanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z wykorzystaniem usług składu podatkowego lub zarejestrowanego odbiorcy podmioty te będą płatnikiem podatku VAT należnego od
wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Pobrany podatek będzie wpłacany na rachunek tego samego organu celnego, który jest właściwy w zakresie podatku akcyzowego od transakcji.
Proponowana zmiana art. 99 i 103 wprowadza zmiany w zakresie zapłaty podatku w odniesieniu do transakcji wewnątrzwspólnotowych mających za przedmiot paliwa silnikowe w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Obecnie WNT paliw jest neutralne podatkowo (podatek należny od WNT jest jednocześnie podatkiem naliczonym podlegającym odliczeniu w deklaracji ) do czasu sprzedaży go w kraju (od sprzedaży podmiot odprowadza cały podatek należny ponieważ nie posiada podatku naliczonego podlegającego odliczeniu). Ta sytuacja powoduje, że kwota podatku należnego od sprzedaży staje się przedmiotem oszustwa. Aby uniknąć ryzyka braku wpłaty podatku art. 103 ust. 4a-4d przewiduje wprowadzenie, analogicznego do nabyć krajowych, sposobu rozliczania nabyć wewnątrzwspólnotowych paliw płynnych. ;Obowiązek zapłaty podatku z tytułu WNT paliw powstawałby w momencie wprowadzenia paliwa do kraju. Zapłacony w ten sposób podatek pomniejszałby podatek należny do zapłaty wynikający z deklaracji podatkowej. Podmiot będzie musiał zapłacić podatek w momencie WNT, a następnie odliczyć go od podatku należnego z tytułu sprzedaży. Dodawany w art. 99 ust. lla i llb przewiduje wprowadzenie nowej deklaracji VAT w zakresie należnych kwot podatku z tytułu dokonanych nabyć wewnątrzwspólnotowych. (...)



z OCR:
4 Podmioty na które oddziałuje projekt:
Urzędy Celne - 45 - Dane Służby Celnej - Urzędy celne będą odpowiedzialne za przyjmowanie deklaracji na podatek VAT pobierany przy wewnątrzwspólnotowych nabyciach paliw.
 
Ostatnia edycja:
A u nas likwidują Służbę Celną

(...) Światowa opinia publiczna, w tym i polska, musi być świadoma zagrożenia. Polska nie została jeszcze dotknięta terroryzmem, ale nie można wykluczyć, że zostanie w przyszłości. Zagrożenie jest realne, a jego poziom ewoluuje. Zatem ważne jest, by zawsze być o krok do przodu, uprzedzając zagrożenie, akceptując przy tym pewne ograniczenia własnej wolności, ściśle określone przez prawo, w imię bezpieczeństwa ogółu, które jest jedną z podstawowych misji suwerennego państwa — przekonuje Jean-Louis Bruguiere. (...)

0a60799d415c48db9c95184394a5d75f.jpeg


http://wpolityce.pl/polityka/293318...nosci-pierwsza-z-wolnosci-jest-bezpieczenstwo
 
Projekt ustawy poszedł do KPRM???

Ciekawe jaki bubel wytworzyli:

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/podatek-handlowy-nowa-wersja-w-najblizszy,39,0,2085671.html



Rząd ma pomysł, jak zgarnąć dodatkowe miliardy

Powołanie Krajowej Administracji Skarbowej, zmiany w prawie oraz odpowiednie narzędzia informatyczne to elementy systemu, który planuje zbudować ministerstwo finansów. - Naszym celem jest poprawienie jakości pracy administracji skarbowej - mówił w Katowicach szef MF.
W swoim wystąpieniu Szałamacha zaznaczył, że poprawa jakości pracy administracji skarbowej doprowadzić ma do zwiększenia dochodów budżetowych.
System, który zamierza stworzyć ministerstwo finansów składać ma się z trzech elementów. Pierwszym jest stworzenie Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Jak tłumaczył Szałamacha, w jednej instytucji skupione zostanie to, co dziś jest rozrzucone w urzędach celnych, skarbowych i kontroli skarbowej.
- Rozbicie kompetencji pomiędzy m.in. celników i służby skarbowe powoduje rozproszenie baz danych i brak przepływu informacji. Prowadzi do przerostów kadrowych i dublowania się stanowisk. Dlatego wracamy do koncepcji głębokiej przebudowy instytucjonalnej w tym zakresie - powiedział.
Szałamacha dodał, że w środę skierował projekt ustawy ws. powołania KAS na Komitet Stały Rady Ministrów.
 
Będą mieli na to wyjeb..ne bo i tak im od tego nie płacą. Nam napierdal..li statystykami i mnożnikami, wskaźnikami i inymi penisami. ONI w MF mają zawsze cieplutkie biureczka (nie to co my na pasach albo targowiskach, że dupsko samo zamarza) i nigdy nie byli zmuszeni do zamartwiania się o wyniki dla Skarbu Państwa. Od tego mieli i mają poganiaczy NUCów, DICów i innych pajacyków.

Ważna wiadomość dla tych na forum, ktorzy już się czują na emeryturze: jeśli doprowadzicie swoim zachowaniem do takiej tragicznej sytuacji, to pamiętajcie, ze to co teraz robimy wszsycy będziecie jeb..ć sami, i to jeszcze na zwiększonych planach bo nie mogę sobie wyobrazić zeby IKS-y i inne oficery poszły komuś w gaciach fajek szukać.
 
No to już tylko pozostaje nam mieć nadzieję, że w KPRM są mądrzejsi ludzie niż w tym posranym infini i odrzucą ten syf. A swoją drogą jak to jest możliwe, że parę osób potrafi tak sterroryzować 14 tyś funkcjonariuszy?
 
Rada Konsultacyjna Służby Celnej

ZARZĄDZENIE Nr 31
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 16 maja 2016 r.
w sprawie utworzenia Rady Konsultacyjnej Służby Celnej
Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 990, z późn. zm.2) ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Tworzy się Radę Konsultacyjną Służby Celnej, zwaną dalej „Radą", jako organ opiniodawczo-doradczy Ministra Finansów, zwanego dalej „Ministrem”.
§ 2. Do zakresu działania Rady należy udzielanie Ministrowi konsultacji w sprawach regulowanych prawodawstwem celnym, a w szczególności:
1) wyrażanie opinii w sprawach przedstawianych Radzie przez Ministra;
2) przedstawianie Ministrowi opinii w sprawach związanych z organizacją i działalnością Służby Celnej;
3) przedstawianie Ministrowi propozycji zmian, mających na celu usprawnienie procesów obsługi obrotu towarowego z zagranicą.
§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:
1) Piotr Wawrzyk;
2) Krzysztof Andrzej Imiełowski;
3) Stanisław Lampa;
4) Zygmunt Borek;
5) Marek Meksuła;
6) Marian Szałucha;
7) Adrian Markiewicz;
8) Marek Tarczyński;
9) Wojciech Januszko.

– 2 –
2. Na przewodniczącego Rady wyznacza się Piotra Wawrzyka.
3. Rada wybiera wiceprzewodniczącego Rady spośród swoich członków, na wniosek przewodniczącego Rady.
§ 4. Członkowie Rady wykonują swoje obowiązki osobiście.
§ 5. Dyrektor Departamentu Ceł Ministerstwa Finansów, spośród funkcjonariuszy celnych lub pracowników kierowanego departamentu, wyznacza osobę wykonującą czynności sekretarza Rady. Sekretarz Rady nie jest członkiem Rady.
§ 6. 1. Kadencja Rady trwa do 31 grudnia 2016 roku.
2. Członek Rady może być odwołany z jej składu przez Ministra przed upływem kadencji.
3. W miejsce odwołanego członka Rady Minister może powołać nowego członka Rady. Kadencja osoby powołanej w miejsce osoby, której członkostwo w Radzie ustało wskutek odwołania kończy się wraz z upływem kadencji Rady.
§ 7. 1. Rada działa na posiedzeniach plenarnych. Osobą przewodniczącą posiedzeniu Rady jest przewodniczący Rady, a w razie jego nieobecności - wiceprzewodniczący Rady.
2. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady, co najmniej dwa razy w roku.
3. Przewodniczący Rady jest obowiązany zwołać posiedzenie Rady również na wniosek Ministra lub na wniosek co najmniej 3 członków Rady, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosku o zwołanie takiego posiedzenia.
4. Na zaproszenie przewodniczącego Rady, w pracach Rady mogą uczestniczyć, w charakterze ekspertów, również inne osoby mające praktyczne doświadczenie w dziedzinie prawodawstwa celnego lub znajomości zagadnień obrotu towarowego celnego. Osoby zaproszone nie biorą udziału w głosowaniu.
§ 8. 1. Na wniosek przewodniczącego Rady, co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia, sekretarz Rady zawiadamia członków Rady oraz inne osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady o terminie, miejscu oraz porządku dziennym posiedzenia Rady.
2. W przypadku zwołania posiedzenia Rady na wniosek, o którym mowa w § 7 ust. 3, porządek dzienny posiedzenia obejmuje rozpatrzenie spraw zawartych we wniosku.
§ 9. 1. Rada wydaje opinie i przedstawia wnioski w drodze uchwał.
2. Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 5 członków Rady, w głosowaniu jawnym.
– 3 –
3. Dopuszcza się podejmowanie uchwał przez Radę w trybie obiegowym. Decyzję w tej sprawie podejmuje przewodniczący Rady.
4. Uchwały Rady w trybie obiegowym podejmowane są bezwzględną większością głosów.
5. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos osoby przewodniczącej posiedzeniu Rady.
6. Podjęte przez Radę uchwały podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu Rady.
§ 10. 1. Z każdego posiedzenia Rady sekretarz Rady sporządza protokół, do którego załącza się treść podjętych uchwał.
2. Protokół, o którym mowa w ust. 1, podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu Rady oraz sekretarz Rady.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania 3).
MINISTER FINANSÓW
PAWEŁ SZAŁAMACHA
/-PODPISANO BEZPIECZNYM PODPISEM ELEKTRONICZNYM
WERYFIKOWANYM PRZY POMOCY WAŻNEGO
KWALIFIKOWANEGO CERTYFIKATU/
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1900).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1045, 1217, 1268, 1269, 1479, 1642, 1830, 1890 i 2023 oraz z 2016 r. poz. 147.
3) Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 11 Ministra Finansów z dnia 11 lutego 2015 r. w sprawie utworzenia Rady Konsultacyjnej Służby Celnej (Dz. Urz. Min. Fin. poz. 11).
 
Back
Do góry