ściągnięto od "policjantów"z IFP:
Funkcjonariusze Straży Granicznej i celnicy mogą kontrolować przewoźników w całym kraju Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zmienia przepisy o kontroli ruchu drogowego. Projekt rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego jest już gotowy. Powodem zmian są unijne wymagania.
Źródło: Rzeczpospolita
Co czeka kierowców? Najwięcej zmian dotyczy kierowców zawodowych. Zwykli powinni pamiętać, że policyjny patrol samochodowy może ich zatrzymać lub wymóc na nich właściwe zachowanie na kilka sposobów: za pomocą urządzeń nagłaśniających, sygnalizacyjnych lub świetlnych. Przystępując do kontroli, funkcjonariusz może nakazać wyłączenie silnika w zatrzymanym aucie i włączenie świateł awaryjnych. Poza tym bez zmian: trzeba się zatrzymać, trzymać ręce na kierownicy i nie wysiadać z auta (chyba że zażąda tego funkcjonariusz). Nowe przepisy dają także więcej uprawnień do kontroli ruchu drogowego funkcjonariuszom Straży Granicznej oraz organów celnych. Zajmą się oni kontrolą - i to na terenie całego kraju - pojazdów wyposażonych w tachografy. To samo dotyczy funkcjonariuszy celnych.
Ci ostatni zajmą się głównie kontrolą czasu pracy kierowców wykonujących przewozy drogowe. Jak będą to robić? Wszystkie zapisy w pamięci tachografu cyfrowego i karty kierowcy sprawdzą poprzez włożenie karty kontrolnej. Po wyświetleniu danych muszą je wydrukować lub przegrać na inny nośnik informatyczny. Dokonanie kontroli muszą potwierdzić odciskiem pieczęci na odwrocie kontrolowanej bieżącej wykresówki.
Funkcjonariusze Straży Granicznej i celnicy mogą kontrolować przewoźników w całym kraju Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zmienia przepisy o kontroli ruchu drogowego. Projekt rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego jest już gotowy. Powodem zmian są unijne wymagania.
Źródło: Rzeczpospolita
Co czeka kierowców? Najwięcej zmian dotyczy kierowców zawodowych. Zwykli powinni pamiętać, że policyjny patrol samochodowy może ich zatrzymać lub wymóc na nich właściwe zachowanie na kilka sposobów: za pomocą urządzeń nagłaśniających, sygnalizacyjnych lub świetlnych. Przystępując do kontroli, funkcjonariusz może nakazać wyłączenie silnika w zatrzymanym aucie i włączenie świateł awaryjnych. Poza tym bez zmian: trzeba się zatrzymać, trzymać ręce na kierownicy i nie wysiadać z auta (chyba że zażąda tego funkcjonariusz). Nowe przepisy dają także więcej uprawnień do kontroli ruchu drogowego funkcjonariuszom Straży Granicznej oraz organów celnych. Zajmą się oni kontrolą - i to na terenie całego kraju - pojazdów wyposażonych w tachografy. To samo dotyczy funkcjonariuszy celnych.
Ci ostatni zajmą się głównie kontrolą czasu pracy kierowców wykonujących przewozy drogowe. Jak będą to robić? Wszystkie zapisy w pamięci tachografu cyfrowego i karty kierowcy sprawdzą poprzez włożenie karty kontrolnej. Po wyświetleniu danych muszą je wydrukować lub przegrać na inny nośnik informatyczny. Dokonanie kontroli muszą potwierdzić odciskiem pieczęci na odwrocie kontrolowanej bieżącej wykresówki.