Urlop zdrowotny a nagroda roczna

bolo1999

Dobrze znany użytkownik
Dołączył
25 Luty 2008
Posty
4 176
Punkty reakcji
1 455
Miasto
warmia
Czy w waszych IC urlop zdrowotny obniża nagrodę roczną a jeśli tak to jak takie obniżenie uzasadniają - art 155 UoSC nie daje takiej możliwości ?

Art. 155.
1. Funkcjonariuszowi przysługuje nagroda roczna w wysokości nie wyższej niż wysokość jednomiesięcznego uposażenia.
2. W razie pełnienia służby przez część roku kalendarzowego, nagrodę roczną przyznaje się proporcjonalnie do liczby pełnych miesięcy kalendarzowych służ-by. Okresy służby krótsze od miesiąca kalendarzowego sumuje się, przyjmując, że każde 30 dni służby stanowi pełny miesiąc kalendarzowy.
3. Do okresu służby, o którym mowa w ust. 2, nie wlicza się okresów:
1) korzystania przez funkcjonariusza z urlopu bezpłatnego lub wychowawcze-go;
2) nieobecności funkcjonariusza z powodu choroby oraz z powodów, o których mowa w art. 152 ust. 2 i 3;
3) zawieszenia funkcjonariusza w pełnieniu obowiązków służbowych w przy-padkach, o których mowa w art. 103, chyba że:
©Kancelaria Sejmu s. 79/118
2013-08-13
a) w postępowaniu dyscyplinarnym funkcjonariusz został uniewinniony albo gdy postępowanie takie zostało umorzone wobec braku ustawo-wych znamion czynu zabronionego lub niepopełnienia czynu,
b) w postępowaniu karnym lub karnym skarbowym funkcjonariusz został uniewinniony albo gdy takie postępowanie zostało umorzone ze wzglę-du na okoliczności wymienione w art. 17 § 1 pkt 1, 2 i 6 Kodeksu po-stępowania karnego.
4. Nagrody rocznej nie przyznaje się w przypadku:
1) popełnienia przez funkcjonariusza, ściganego z oskarżenia publicznego przestępstwa umyślnego lub umyślnego przestępstwa skarbowego, stwier-dzonego prawomocnym wyrokiem sądu;
2) wymierzenia funkcjonariuszowi prawomocnym orzeczeniem dyscyplinar-nym kary, o której mowa w art. 167 ust. 1 pkt 4–10;
3) zwolnienia funkcjonariusza ze służby w przypadkach, o których mowa w art. 104 ust. 1 pkt 4 albo w art. 105 pkt 2.
5. Nagroda roczna może ulec obniżeniu od 20% do 50% w stosunku do wysokości określonej w ust. 1 w przypadku:
1) popełnienia przez funkcjonariusza przestępstwa, innego niż określone w ust. 4 pkt 1, stwierdzonego prawomocnym wyrokiem sądu;
2) wymierzenia funkcjonariuszowi prawomocnym orzeczeniem dyscyplinar-nym kary, o której mowa w art. 167 ust. 1 pkt 1–3;
3) niewywiązywania się z obowiązków służbowych w okresie odbywania służ-by stałej, stwierdzonego w dwóch następujących po sobie ocenach okreso-wych lub opiniach służbowych, między którymi upłynęło co najmniej 6 miesięcy.
6. Przyznanie nagrody rocznej zawiesza się, jeżeli przeciwko funkcjonariuszowi to-czy się postępowanie karne, karne skarbowe lub dyscyplinarne o czyn popełnio-ny w roku kalendarzowym, za który nagroda jest przyznawana – do czasu za-kończenia tego postępowania.
7. W przypadkach, o których mowa w ust. 4 i 5, nagrody rocznej nie przyznaje się lub się ją obniża za rok kalendarzowy, w którym funkcjonariusz:
1) popełnił przestępstwo stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu;
2) naruszył obowiązki służbowe, za co został ukarany prawomocnym orzecze-niem dyscyplinarnym;
3) otrzymał drugą kolejną negatywną opinię lub ocenę z powodu niewywiązy-wania się z obowiązków służbowych w okresie odbywania służby.
8. O nieprzyznaniu lub obniżeniu nagrody rocznej decyduje kierownik urzędu.
9. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporzą-dzenia, sposób ustalania wysokości i termin wypłaty nagrody rocznej mając na względzie prawidłowe dokonywanie wypłat.
 
UoSC, to nie wszystko!
Wyobraź sobie, że nawet Kodeks Pracy (obligatoryjnie stosowany w przypadkach nie określonych w ustawie), jest często totalnie "olewany" przez dyrektorów. Wystarczy, że w Regulaminie Izby, znajdzie się (za zgodą ZZ- co prawnie nie ma znaczenia) zapis zaostrzający kryteria (pomimo ustawowego zastrzeżenia zapisów mniej korzystnych)! Dodatkowo, łamana jest również zasada równego traktowania (patrz IC - Katowice), gdy właśnie urlop zdrowotny przy nagrodzie, nie jest brany pod uwagę dla osób 50+. Może to i piękny gest wobec "starszych" funkcjonariuszy, ale takie działania są BEZPRAWNE! Warto też wspomnieć o przyporządkowywaniu innych niż z harmonogramu godzin służby różnych rodzajów, jednemu JEDYNEMU - opisanemu w UoSC! Chyba warto, by PIP przyglądnęła się Regulaminom Izb, bo może mieć "używania" na wiele lat.
Tylko KTO się może tym zająć, skoro nawet ZZ zgadzają się na podobne "numery" ...?
 
Back
Do góry