X
x
Gość
co wy na to ,może ktoś jest zorientowany czy w poprzednich latach priorytety UKS też tak wyglądały :
Na stronie Ministerstwa Finansów można znaleźć dokument opracowany w Departamencie Kontroli Skarbowej określający zadania dla urzędów kontroli skarbowej na rok 2007.
We wstępie do opracowania wskazano, że zadania dla urzędów kontroli skarbowej na rok 2007 są w znacznej części kontynuacją zadań wyznaczonych w roku 2006. W związku z powyższym, w niniejszym dokumencie powtórzone bądź podkreślone zostały jedynie najważniejsze postulaty oraz dodane ewentualne zmiany lub uzupełnienia. Realizacja zadań rozpoczętych w latach wcześniejszych, powinna uwzględniać takie czynniki jak zmienna sytuacja gospodarcza, zmiany obowiązującego prawa oraz zdobyta wiedza i doświadczenie.
Dalej wskazano priorytety kontroli skarbowej w 2007 roku :
- zwalczanie przestępstw „karuzelowych" w podatku od towarów i usług zarówno w obrocie krajowym jak i wewnątrzwspólnotowym,
- kontrole dochodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodów,
- kontrole zwolnień podatkowych,
- kontrole w zakresie obrotu towarowego z zagranicą,
- kontrole gospodarowania majątkiem Skarbu Państwa, w tym procesów prywatyzacyjnych,
- współpraca z innymi służbami państwowymi zwalczającymi przestępczość podatkową, finansową a także działalność na szkodę instytucji państwowych i samorządowych,
- skuteczne wykorzystanie Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej „ISKOS",
- doskonalenie systemu analizy obszarów wysokiego ryzyka wystąpienia nieprawidłowości, jak również systemu analizy efektów działań urzędów kontroli skarbowej.
Dalej w punktach opisano wybrane zagadnienia, i tak (wybór):
3.5 Kontrole obrotu paliwami płynnymi
Działania w zakresie zwalczania patologii na rynku paliw płynnych powinny być prowadzone także przy współpracy z Inspekcją Handlową, dysponującą informacjami o wynikach kontroli jakości paliw przeprowadzonych na stacjach paliw i w hurtowniach oraz o stwierdzonych przypadkach prowadzenia stacji bez koncesji. Ponieważ skala przestępczej działalności w tej dziedzinie osiągnęła wymiar zorganizowanych grup przestępczych, konieczne jest kontynuowanie ścisłej współpracy z organami prokuratury i policji.
3.6 Kontrola obrotu towarowego z zagranicą
Obok znanych problemów w obrocie towarowym z zagranicą (zaniżanie należności celnych i podatkowych poprzez zaniżanie wartości celnej towarów, niewłaściwą klasyfikację taryfową, bezpodstawną zmianę kraju pochodzenia towaru itp.) znaczące wydają się również naruszenia prawa w postaci fikcyjnego eksportu z zastosowaniem 0 % stawki podatku od towarów i usług, mechanizmów „karuzelowych", obchodzenia ograniczeń importowych lub eksportowych czy też wyłudzenia dopłat do eksportu. Ponadto, kontrola powinna obejmować również badanie wykonywania przez rezydentów dokonujących obrotu towarowego z zagranicą obowiązku przekazywania NBP danych w zakresie niezbędnym do sporządzania bilansu płatniczego oraz bilansów należności i zobowiązań zagranicznych państwa.
żródło:wssc
Na stronie Ministerstwa Finansów można znaleźć dokument opracowany w Departamencie Kontroli Skarbowej określający zadania dla urzędów kontroli skarbowej na rok 2007.
We wstępie do opracowania wskazano, że zadania dla urzędów kontroli skarbowej na rok 2007 są w znacznej części kontynuacją zadań wyznaczonych w roku 2006. W związku z powyższym, w niniejszym dokumencie powtórzone bądź podkreślone zostały jedynie najważniejsze postulaty oraz dodane ewentualne zmiany lub uzupełnienia. Realizacja zadań rozpoczętych w latach wcześniejszych, powinna uwzględniać takie czynniki jak zmienna sytuacja gospodarcza, zmiany obowiązującego prawa oraz zdobyta wiedza i doświadczenie.
Dalej wskazano priorytety kontroli skarbowej w 2007 roku :
- zwalczanie przestępstw „karuzelowych" w podatku od towarów i usług zarówno w obrocie krajowym jak i wewnątrzwspólnotowym,
- kontrole dochodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodów,
- kontrole zwolnień podatkowych,
- kontrole w zakresie obrotu towarowego z zagranicą,
- kontrole gospodarowania majątkiem Skarbu Państwa, w tym procesów prywatyzacyjnych,
- współpraca z innymi służbami państwowymi zwalczającymi przestępczość podatkową, finansową a także działalność na szkodę instytucji państwowych i samorządowych,
- skuteczne wykorzystanie Informatycznego Systemu Wspomagania Kontroli Skarbowej „ISKOS",
- doskonalenie systemu analizy obszarów wysokiego ryzyka wystąpienia nieprawidłowości, jak również systemu analizy efektów działań urzędów kontroli skarbowej.
Dalej w punktach opisano wybrane zagadnienia, i tak (wybór):
3.5 Kontrole obrotu paliwami płynnymi
Działania w zakresie zwalczania patologii na rynku paliw płynnych powinny być prowadzone także przy współpracy z Inspekcją Handlową, dysponującą informacjami o wynikach kontroli jakości paliw przeprowadzonych na stacjach paliw i w hurtowniach oraz o stwierdzonych przypadkach prowadzenia stacji bez koncesji. Ponieważ skala przestępczej działalności w tej dziedzinie osiągnęła wymiar zorganizowanych grup przestępczych, konieczne jest kontynuowanie ścisłej współpracy z organami prokuratury i policji.
3.6 Kontrola obrotu towarowego z zagranicą
Obok znanych problemów w obrocie towarowym z zagranicą (zaniżanie należności celnych i podatkowych poprzez zaniżanie wartości celnej towarów, niewłaściwą klasyfikację taryfową, bezpodstawną zmianę kraju pochodzenia towaru itp.) znaczące wydają się również naruszenia prawa w postaci fikcyjnego eksportu z zastosowaniem 0 % stawki podatku od towarów i usług, mechanizmów „karuzelowych", obchodzenia ograniczeń importowych lub eksportowych czy też wyłudzenia dopłat do eksportu. Ponadto, kontrola powinna obejmować również badanie wykonywania przez rezydentów dokonujących obrotu towarowego z zagranicą obowiązku przekazywania NBP danych w zakresie niezbędnym do sporządzania bilansu płatniczego oraz bilansów należności i zobowiązań zagranicznych państwa.
żródło:wssc