Praca w SC w Grupie Mobilnej

rafau05

Nowy użytkownik
Dołączył
19 Listopad 2015
Posty
1
Punkty reakcji
0
Witam. Niedawno był nabór do SC do Grup Mobilnych w Świecku, gdzie złożyłem papiery. Chciałem się zapytać jak ta praca wygląda, czy jest trudna, dużo papierkowej roboty a przed tym czy jest dużo nauki jeśli chodzi o przyuczenie do zawodu. Mam też pytanie odnośnie broni, czy celnik z GM jest wyposażony w pistolet (z tego co czytałem to tak) i czy oprócz tego ma jeszcze inną broń (np. gaz, pałkę). Także ile zarabia początkujący celnik z GM. Były już podobne tematy tutaj ale np. z 2008r. gdzie myślę, że się trochę pozmieniało i to co tam pisali jest już przestarzałe.
Pozdrawiam
Edit: Jak wyglądają testy z wiedzy ogólnej? Czy ma ktoś jakieś pytania, arkusze, cokolwiek?
 
Poziom ignorancji godny podziwu
Co do broni- tak, po szkoleniach i egzaminach ma broń palną-pistolet.
zarobki-zależy od stanowiska. Jeśli młodszy spec, to minimum 2500 brutto podstawy+ stażowe (kazdy rok to 1%)+dodatek kontrolny 500 brutto+dodatek za stopień. Jeśli masz utrudniony dojazd do miejsca sluzby (30km w jedna strone i łącznie 2 godz dziennie) to rowniez równoważnik za dojazdy. Raz do roku 13ka, raz wczasowe(na czlonka rodziny) i jak Bozia da, to kilka stow w grudniu.

co do pytan-nie mam pojecia
 
To ciekawe przyjęcia do IC Rzepin?
Ludzie zostali przeniesieni po 800 km od domu chętnie wrócili by do rodzin a tu przyjęcia z ulicy, normalnie rewelacja.
 
Dlaczego nie przeprowadzono naboru wewnętrznego, może zatrudnieni już funkcjonariusze także przeszli by wymagane testy i badania?
??????????
 
mózgopranie mobilnych

jak się ma ostatnie pozbawienie AC samochodów i decyzja DIC do pojęcia: 'tak, pracuję, ale nie prowadzę auta bo mi zabierzecie 3Xpensję', jak można być takim bezmózgowcem, żeby liczyć stopę zwrotu z ubezpieczenia ? ludzie, krew mi się gotuje. był mróz, szklanka na drodze, wpadłam w poślizg, co orzeknie NL? wina umyślna/nieumyślna=płać. czy ktokolwiek usiądzie za kierownicę? zwłaszcza radiowozu? i pojedzie "w ślad" lub w pościgu? pytałam się ubezpieczyciela - funkcjonariusz nie ma możliwości ubezpieczenia się od tego typu zdarzeń, kierowcy karetek są przedsiębiorcami i mają specjalne OC, ale to odpisuje się od podatku. a nawet jeśli, to znowu z naszej kieszeni? następuje rozkład przed śmiercią.. chcę pracować, ale mi nie pozwalają.:confused:
 
To ciekawe przyjęcia do IC Rzepin?
Ludzie zostali przeniesieni po 800 km od domu chętnie wrócili by do rodzin a tu przyjęcia z ulicy, normalnie rewelacja.
Kolego, byly SSC zamknal raz na zawsze temat alokacji. Najpierw byla realokacja (dla niektorych) potem realokacja do skarbowki (dla chetnych, ktorych nie bylo za duzo) i temat sie zamknal...
 
jak się ma ostatnie pozbawienie AC samochodów i decyzja DIC do pojęcia


Łatwo nie będzie, trzeba kombinować.

http://www4.rp.pl/artykul/723263-Mi...luzbowym-samochodzie-odpowiada-pracownik.html

Pracownik, który nie zgadza się na wyrównanie pracodawcy wyrządzonej szkody, musi liczyć się z utratą posady. Powyższe potwierdził Sąd Najwyższy w wyroku z 7 maja 2008 (II PK 307/07), stwierdzając, że pracownik, który z własnej winy – choćby tylko nieumyślnej – wyrządził szkodę w mieniu pracodawcy a następnie odmawia jej naprawienia na zasadach określonych w przepisach kodeksu pracy, może zostać przez pracodawcę zwolniony w trybie dyscyplinarnym. Warto wspomnieć, że do samochodu służbowego ubezpieczenie AC może wykupić również pracownik. Jednak wszelkie odszkodowania w związku z wyrządzoną szkodą otrzyma pracodawca.

Polecam jednak drugi artykuł :
http://praca.trojmiasto.pl/Konsekwencje-uszkodzenia-firmowego-samochodu-n78211.html

Istotne jest także, że wskazane przepisy dotyczą wyrządzenia przez pracownika szkody z*winy nieumyślnej. Zgodnie bowiem z*przepisem art. 122 KP, jeśli pracownik wyrządził pracodawcy szkodę umyślnie, jest zobowiązany do naprawienia tej szkody w*pełnej wysokości. Jeżeli szkoda opisana przez czytelnika (uszkodzenie samochodu w*wyniku kolizji) powstała z*winy nieumyślnej czytelnika, np. wskutek niedostosowania prędkości do warunków atmosferycznych, niezachowania szczególnej ostrożności koniecznej przy złych warunkach atmosferycznych, pracodawca może domagać się od pracownika naprawienia szkody, jednakże tylko w*opisanych wyżej granicach.

Jeśli szkoda powstała bez jakiejkolwiek winy czytelnika - odpowiedzialności mu nie można przypisać. Samo powstanie szkody natomiast nie może stanowić podstawy domniemania winy pracownika. Ciężar dowodu w*zakresie spełnienia przesłanek odpowiedzialności, jak również ustalenia wysokości szkody, leży tu po stronie pracodawcy.

Czytelnik może natomiast bronić się przed poniesieniem odpowiedzialności materialnej, powołując się na brak swojej winy w*zaistnieniu kolizji, wskazując na warunki drogowe i*atmosferyczne jako wyłączny lub przynajmniej dominujący czynnik jej zaistnienia. Na marginesie należy wskazać, że pracownik także nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w*takim zakresie, w*jakim pracodawca lub inna osoba przyczyniły się do jej powstania lub zwiększenia, nie ponosi również ryzyka związanego z*działalnością pracodawcy, w*szczególności nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikłą z*działania w*granicach dopuszczalnego ryzyka.

W Olsztynie już dawno nie ma AC dla samochodów. Podobno koszt AC dla wszystkich samochodów był prawie 3x wyższy, niż koszty napraw pokolizyjnych.
Osobiście nie słyszałem, żeby ktokolwiek z kierowców pokrywał szkody z własnej kieszeni, a kilka(naście) kolizji/stłuczek było. Natomiast uważam, że pierwsze tego typu działanie można by było uznać, jako strzał we własne (DICowe) kolano.
 
Ostatnia edycja:
Kolego, byly SSC zamknal raz na zawsze temat alokacji. Najpierw byla realokacja (dla niektorych) potem realokacja do skarbowki (dla chetnych, ktorych nie bylo za duzo) i temat sie zamknal...
Myślę, że jesteś w błędzie to co piszesz to prawda ale temat alokacji nie jest jeszcze zamknięty. Przeniesienie osób alokowanych wygeneruje oszczędności. (Nie mówiąc już o sprawach moralnych).
,,• Likwidacja kosztów alokacji wynikających z przeniesień dużej liczby funkcjonariuszy S.C. do innych miejscowości, które w 2015 r. wyniosły ponad 4,8 miliona. " To cyt. z komunikatu.
 
Back
Do góry