Podwyżki w IC Wrocław - Protokół

  • Thread starter Thread starter Ryszard Margas
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
R

Ryszard Margas

Gość
Protokół ze spotkania Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu
z przedstawicielami Związków Zawodowych działającymi przy Izbie Celnej we Wrocławiu, które odbyło się w dniu 26-03-2008r .

W spotkaniu uczestniczyli:
1. Pan Dariusz Stanów – Dyrektor Izby Celnej we Wrocławiu
2. Pani Ewa Sawaryn – Główny Księgowy
3. Pan Ryszard Burtny – Naczelnik Wydziału Kadr i Szkolenia
4. Pan Andrzej Ciołek - Naczelnik Urzędu Celnego w Wałbrzychu
5. Przedstawiciele Związków Zawodowych:
  • Pani Joanna Tymiańska
  • Pani Ewa Wawrzynek
  • Pan Ryszard Margas
  • Pan Czesław Górski
  • Pan Stanisław Gładysiewicz
  • Pan Eugeniusz Rataj
Celem spotkania było ustalenie zasad podziału środków na wzrost uposażeń/wynagrodzeń w Służbie Celnej w 2008 r. w związku z przekazaną na ten cel dla Izby Celnej we Wrocławiu kwotą 5 862 000 zł.
Dyrektor Izby Celnej podkreślił, że zgodnie z pismem Szefa Służby Celnej nr SC/BS/8620/50/JID/08/4475 SC z dnia 20.03.2008 r. należy uwzględnić następujące elementy przy dokonywaniu podziału środków:

1. każdy funkcjonariusz i pracownik powinien być beneficjentem podwyżki uposażenia/wynagrodzenia, w części równej,
2. podział kwoty nie powinien różnicować kwoty przypadającej na etat kierowniczy i kontrolerski,
3. suma środków będących iloczynem kwoty 500 zł i liczby osób na stanowiskach kierowniczych powinna być podzielona przez dyrektora, mając na uwadze wielkość i zakres wykonywanych zadań na danym stanowisku kierowniczym (zakres stanowisk kierowniczych określa Dyrektor).

Na wstępnie spotkania p. Ryszard Margas poruszył sprawę dostępu do internetu oraz możliwość swobodnego przekazywania przez związki zawodowe wszelkich informacji dla funkcjonariuszy i pracowników. Ponadto zwrócił się z prośbą do Dyrektora Izby o jak najszybsze spotkanie i omówienie szeregu pilnych spraw. Dyrektor p. Dariusz Staniów poprosił o przesłanie propozycji tematów drogą elektroniczną, które zostaną omówione na najbliższym spotkaniu (również w podległych placówkach w terenie) oraz o rozważenie udzielenia mandatu wytypowanej osobie, która byłaby upoważniona przez wszystkie działające przy tut. Izbie Celnej związki zawodowe do reprezentowania interesów pracowników/funkcjonariuszy przed Dyrektorem Izby Celnej.

Następnie Pan Dyrektor zaproponował dwie możliwości podwyżek, tj.:
1) zróżnicowanie przyznawania kwot na podwyżki biorąc pod uwagę zaangażowanie w wykonywaniu obowiązków służbowych, staż pracy/służby, zaległości związane z brakiem regulacji podwyżek w ciągu ostatnich kilku lat oraz występujące dysproporcje w uposażeniach i wynagrodzeniach oraz ich rozdysponowanie z udziałem bezpośrednich przełożonych pracowników/funkcjonariuszy celnych,
2) ustalenie średnich kwot na podwyżki i ich przyznanie (bez zróżnicowania bądź też z niewielkimi odstępstwami) wszystkim osobom uprawnionym.
W ocenie Dyrektora Izby Celnej optymalnym rozwiązaniem jest wariant pierwszy, który pozwoli na prawidłowe rozdysponowanie przyznanych środków finansowych poprzez właściwe regulacje podwyżek na poszczególnych stanowiskach służbowych.

Naczelnik Wydziału Kadr i Szkolenia p. Ryszard Burtny poinformował, że kwota która została przekazana na podwyżki uposażeń i wynagrodzeń w wysokości 5.862.000 zł (tj. 500 zł miesięcznie na 1 etat) i winna być podzielona na poszczególne paragrafy wynagrodzeń, tj.: § 4010, § 4020, § 4050. Informację o kwotach i sposobie podziału należy przekazać do Departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów zgodnie z pismem Nr SC/BS/8620/50/JID/08/4475 SC z dnia 20.03.2008 r. Będzie ona podstawą do wnioskowania o dokonanie zmian w budżecie państwa oraz w planach budżetowych poszczególnych jednostek.
Podczas spotkania, w którym wymieniono szereg uwag i spostrzeżeń dotyczących proponowanego rozdziału środków, ustalono wspólnie ze związkami zawodowymi, iż rozdysponowanie ww. kwoty odbędzie się w następujący sposób:
1. dla pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagrodzeń w wysokości 63 000 zł wg wyliczenia 21 etatów x 250 zł x 12 miesięcy,
2. dla członków korpusu służby cywilnej w wysokości 618 000 zł wg wyliczenia 103 etaty x 500 zł x 12 miesięcy,
3. dla funkcjonariuszy celnych w wysokości 5 181 000 zł wg wyliczenia 853 etaty x 500 zł x 12 miesięcy oraz z przeniesienia kwoty 63 000 zł z grupy pracowników wymienionych w pkt 1.
Z przyznanej kwoty dla poszczególnych grup osób zatrudnionych w tut. Izbie Celnej zostanie zabezpieczona kwota 3 % na obowiązkowy odpis na fundusz nagród, dodatek z tytułu wieloletniej pracy/służby oraz zmieniającej się wysługi lat w ciągu roku.
Każdy funkcjonariusz celny i pracownik będzie beneficjentem podwyżki uposażenia/wynagrodzenia na etat, przy czym osoby:
a)zatrudnione na stanowiskach młodszy kontroler celny, kontroler celny, starszy kontroler celny, inspektor celny, referent, inspektor, specjalista, młodszy informatyk, informatyk, starszy inspektor akcyzowy, komisarz akcyzowy, starszy komisarz akcyzowy, młodszy inspektor kontroli akcyzowej otrzymają podwyżkę w wysokości średniej kwoty dla funkcjonariuszy celnych/pracowników korpusu służby cywilnej. Dodatkowo pula środków przeznaczonych na podwyżki dla funkcjonariuszy celnych na ww. stanowiskach zostanie powiększona o kwotę 63.000 zł przeniesioną z grupy pracowników nieobjętych mnożnikowym system wynagrodzeń oraz o oszczędności z tytułu różnicy powstałej z pomniejszenia średniej kwoty na etat w grupie funkcjonariuszy celnych a proponowaną kwotą dla osób w służbie przygotowawczej. Dopuszcza się obniżenie kwoty do 250 zł brutto na etat wobec osób, które szczególnie uchylają się od prawidłowego wykonywania obowiązków służbowych. W toku spotkania wskazano 2 takie osoby. Strona związkowa przyjęła uwagę do wiadomości.
Przyznane kwoty brutto na podwyżki będą indywidualnie ustalane dla każdego funkcjonariusza/pracownika w zależności od wysokości posiadanej wysługi lat, co oznacza, iż każda osoba otrzyma podwyżkę w jednakowej kwocie, ale ze zróżnicowaniem wynagrodzenia/uposażenia zasadniczego,
b)zatrudnione na stanowiskach kierowniczych, do których zaliczono dla potrzeb podwyżek wynagrodzeń/uposażeń następujące stanowiska: kierownik zmiany, kierownik referatu, ekspert celny, kierownik oddziału celnego, naczelnik wydziału, z-ca naczelnika urzędu celnego, naczelnik urzędu celnego, radca prawny, audytor wewnętrzny, pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, rzecznik prasowy, główny księgowy, inspektor kontroli akcyzowej oraz starszy inspektor kontroli akcyzowej otrzymają podwyżki określone przez Dyrektora Izby Celnej w ramach przyznanej średniej kwoty dla funkcjonariuszy celnych/pracowników korpusu służby cywilnej (łącznie z dodatkiem z tytułu wieloletniej pracy/służby). Zróżnicowanie kwot będzie miało na celu niwelowanie dysproporcji wystepujacych w uposażeniach/wynagrodzeniach. Przyznana kwota dla ww. osób będzie nie mniejsza niż 250 zł brutto/etat, łącznie z dodatkiem z tytułu wysługi lat,
c)funkcjonariusze celni i pracownicy korpusu służby cywilnej, którzy są zatrudnieni odpowiednio w służbie przygotowawczej lub na czas określony do 3 lat, otrzymają podwyżki w wysokości 250 zł brutto na etat (łącznie z dodatkiem z tytułu wieloletniej pracy/służby),
d)osoby zatrudnione na stanowiskach pracowniczych pozostałych otrzymają podwyżki w wysokości nie mniejszej niż 250 zł brutto na etat (w kwocie ujęte będzie wynagrodzenie zasadnicze, przysługująca premia regulaminowa oraz dodatek z tytułu wysługi lat).
Ustalenie średniej kwoty przypadającej na podwyżkę dla funkcjonariuszy celnych i pracowników nastąpi po dokładnym wyliczeniu i zabezpieczeniu kwoty na 3% obowiązkowy odpis na fundusz nagród, dodatek z tytułu wieloletniej pracy/służby oraz zmieniającej się wysługi lat w ciągu roku. Powyższe wyliczenie zostanie przedstawione do konsultacji związkom zawodowym działającym w Izbie Celnej we Wrocławiu.

Na oryginale podpisali:
Dyrektor IC we Wrocławiu
Dariusz Staniów
Z upoważnienia i w imieniu Związków Zawodowych IC Wrocław Ryszrd Margas.
 
Ostatnia edycja:
O przekazywanie tego typu informacji własnie chodzi.
jesli chodzi o informacje na stronie naszej izby to fakt, ze sa delikatnie mówiac skape i nieaktualne. Czy przyczyną jest brak możliwości związkowców do zamieszczania informacji jak pisze Pan Margas? Tego nie wiem, ale jeśli tak jest to dlaczego wczesniej nie upomniał sie o taka możliwość? Powinny sie tam znajdować aktualne informacje, ale i tak lepszym miejscem jest to forum. W pracy albo nie mamy czasu na przeglądanie intranetu, lub po prostu (dotyczy to wiekszości f-szy) nie mamy do niego dostepu, lub też czujne oko kierownika zerka nieprzychylnie na odrywanie sie od pracy lub tez zbytnie interesowanie sie sprawami pracowniczymi (nie mówie o swoim kierowniku, pozdrawiam Go serdecznie, tylko o ogólnej sytuacji)
 
Back
Do góry