• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Informacja ale niepełna dlaczego

Były turysta

Nowy użytkownik
Dołączył
27 Czerwiec 2009
Posty
549
Punkty reakcji
0
http://ro.com.pl/koniec-taniego-tankowania/ odnośnie tej audycji mam kilka pytań :
1)-gdzie jest w prawie unijnym jest zapisana w liczba przejazdów
2)-czy bęzynę będą też wypompowywać sprzętem w postaci baniek i wężyków gdyż sprzęt specjalistyczny jest tylko do ON
(sytuacja na BKS-ie w OC Gołdap)
3)-odnośnie wyjazdu z pełnym zbiornikiem czy będzie można taki fakt zgłosić to funkcjonariuszowi i otrzymać na to
potwierdzenie
 
1 - nigdzie
2 - tak, chociaż to niezgodne z wszelkimi przepisami - celnemu naczialstwu to wisi, a w razie wypadku <buum!> zgoni się wszystko na funkcjonariusza
3 - zgłosić zawsze możesz (jak znajdziesz na wywozie celnika) ; bez znaczenia jest, czy wyjeżdzasz z pełnym bakiem, czy z 5 litrami - zwolnienie od należności jest jednoznaczne - paliwo przewożone w standardowym zbiorniku pojazdu.


cytat : "Zgodnie z rozporządzeniem głównej Izby Celnej w Warszawie"......- nie ma "głównej" Izby Celnej oraz Izby nie wydają rozporządzeń.
 
Hmmm, a jak czekam na dyspozycje z Głównej Izby Celnej, bo na granicy PL/UA narazie takich ograniczeń nie ma. Już mnie Główna Izba Celna z wawki uczyła jak się odprawia auta na pasku, później była akcja z obliczaniem przemytu i te durne zastrzeżenia - pomysł Głównej Izby Celnej, a teraz znowu błysnęli, zbliża się półrocze więc będzie skok na kasę (czyt. nagrody za innowacyjność), więc namnożenie głupkowatych pomysłów w tym okresie się nasili, tylko ciekawe ile ludzie to wytrzymają, nie mówię o "turystach", bo oni jeżdżą żeby coś zwiedzać, ale ile wytrzymają f.c. co raz to te pomysły durniejsze.
 
Ostatnia edycja:
Takie tam bla bla bla :D:D

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w orzeczeniu z 4 czerwca 2002r. w sprawie
nr C-99/00 „Kenny Roland Lyckeskog”, stwierdził, że dla zapewnienia właściwego stosowania postanowień
art. 45 i 47 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 918/83 z 28 marca 1983r. w sprawie ustanowienia
wspólnotowego systemu zwolnień celnych, organy celne muszą w odniesieniu do każdego podróżnego i
przywożonych przezeń towarów zawartych w bagażach osobistych, analizować czy mają do czynienia z
przeznaczeniem handlowym czy tez nie, biorąc pod uwagę styl życia i zwyczaje każdego z podróżnych.

Rodzaj i ilość przewożonych towarów są jedną ze wskazówek jakie organy celne winny wziąć pod uwagę,
jednakże nie mogą one być wyłącznym wyznacznikiem istnienia „przeznaczenia handlowego” towarów.

Jednocześnie, sędziowie, stwierdzili, że instrukcje przygotowywane przez organy celne wskazujące pułapy
poniżej których podróżny nie musi przedstawiać innych dowodów ich przeznaczenia „niehandlowego” są
dopuszczalne, pod warunkiem że nie są one ukrytą metodą wprowadzania domniemania dowodu
handlowego przeznaczenia przywożonych towarów. Instrukcje te mogą być zgodnie z interpretacją
Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, wyłącznie instrumentem nieobowiązującym mającym na celu
uproszczenie procedur celnych.

Z orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry