Funkcjonariusze SOK a przemyt

Insp74

Użytkownik
Dołączył
28 Luty 2009
Posty
102
Punkty reakcji
22
Planując działania Straż Ochrony Kolei, wykorzystuje wyspecjalizowane Grupy Operacyjno-Interwencyjne, działające w strukturach SOK. Funkcjonariusze ci bezbłędnie potrafią ocenić, czy pasażer jest „czysty” czy dokonuje przemytu i próbuje coś ukryć. Często w stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice, funkcjonariusze wymienionych służb dokonują kompletnego demontażu wyposażenia wagonów.
W wyniku takiej pracy w wagonie pod podłogą, między ścianami, pod sufitem, pod wagonem i w wielu innych niedostępnych miejscach, znajdowane są paczki papierosów, do których niestety nikt się nie przyznaje.

Korzystając z okazji, w imieniu kierownictwa Komendy Głównej oraz własnym, pragnę zaprosić Państwa do odwiedzania naszej strony www.kgsok.pl, z której będą mogli Państwo dowiedzieć się na bieżąco o wydarzeniach rejestrowanych przez Straż Ochrony Kolei, o ciężkiej i niebezpiecznej pracy naszych funkcjonariuszy.
 
widać że i lobby w sejmie dobre mają bo ICH ustawa już tuż tuż ....nie mając uprawnień operacyjnych już DZIŚ maja grupy OPERACYJNE:)...ehh ta polska...kraj z małej litery...gdzie są nasi lobbyści...??
 
Niech powołają jeszcze Straż Ochrony PKS, Straż Ochrony Metra, Straż Ochrony MPK itd. przecież w autobusach i metrze też są popełniane różne przestępstwa i wykroczenia... a w szkołach?! Tam to już w ogóle patologia i też trzeba coś powołać, dać broń, psy służbowe, uprawnienia.. a co?

http://kgsok.pl/downloads/projekt.pdf
 
cóż ta ustawa chyba jest zbyt dobra , bo też widać miała wejść w życie 1.07.2008 a jakoś nie wchodzi...został nawet stary zapis po 15 latach emeryturka ...
 
Jakiś miesiąc temu ich związkowcy byli na antenie w Radiu Maryja i opowiadali o swojej "ciężkiej" pracy. Żalili się, że jako jedyni funkcjonariusze państwowi nie mają emerytur mundurowych (o nas nie wspomnieli). Tam również pośrednio lobbowali w sprawie własnej ustawy. Z tego wynika , że nie ważne jak i z kim-liczy się efekt.
 
Jakiś miesiąc temu ich związkowcy byli na antenie w Radiu Maryja i opowiadali o swojej "ciężkiej" pracy......

Bo ciężką mają pracę i należy im się szacunek. To dzięki SOK jedziesz pociągiem w miarę bezpiecznie - często podróżuję PKP i wyobrażam sobie co by było bez SOK.
 
Wszystko się zgadza, ale zapominacie że SOK to instytucja ochroniarska powołana do ochrony mienia i ludzi (pasażerów) PKP. Może niech PKN Orlen powoła sobie taki twór, da uprawnienia emerytalne, operacyjne i wcieli nawet do Policji? Niech wszystkie duże spółki skarbu państwa tak zrobią. Nie przeczę że SOK nie jest potrzebny na kolei, ale uprawnienia, projekty ustaw itd to już przesada.
 
Wszystko się zgadza, ale zapominacie że SOK to instytucja ochroniarska powołana do ochrony mienia i ludzi (pasażerów) PKP. Może niech PKN Orlen powoła sobie taki twór, da uprawnienia emerytalne, operacyjne i wcieli nawet do Policji? Niech wszystkie duże spółki skarbu państwa tak zrobią. Nie przeczę że SOK nie jest potrzebny na kolei, ale uprawnienia, projekty ustaw itd to już przesada.

Dokładnie. Kiedyś to już podnosiłem. Niech będzie SOK, Policja Kolejowa, czy jak tam inaczej zwał, ale niech to będzie formacja działająca w stukturach organów państwa, najprędzej w ramach MSWiA.
Trudno sie natomiast zgodzić z uprawnieniami tak szerokimi dla formacji spółki akcyjnej bodajże, jaką jest PKP PLK.
Idźmy dalej. Podawałem przykład Poczy Polskiej. Ma swoją służbę ochrony. Dajmy im uprawnienia parapolicyjne, bo wsza trzeba chronić listonoszy roznoszących gotówkę i wyszukiwać tych, którzy nie płacą abonamentu RTV.
Za chwilę okaże się, że kontrolować, sprawdzać, inwigilować, etc. może nas 101 różnych służb, straży, inspekcji, etc.
 
Planując działania Straż Ochrony Kolei, wykorzystuje wyspecjalizowane Grupy Operacyjno-Interwencyjne, działające w strukturach SOK. Funkcjonariusze ci bezbłędnie potrafią ocenić, czy pasażer jest „czysty” czy dokonuje przemytu i próbuje coś ukryć. Często w stacji postojowej Warszawa Szczęśliwice, funkcjonariusze wymienionych służb dokonują kompletnego demontażu wyposażenia wagonów.
W wyniku takiej pracy w wagonie pod podłogą, między ścianami, pod sufitem, pod wagonem i w wielu innych niedostępnych miejscach, znajdowane są paczki papierosów, do których niestety nikt się nie przyznaje.

Korzystając z okazji, w imieniu kierownictwa Komendy Głównej oraz własnym, pragnę zaprosić Państwa do odwiedzania naszej strony www.kgsok.pl, z której będą mogli Państwo dowiedzieć się na bieżąco o wydarzeniach rejestrowanych przez Straż Ochrony Kolei, o ciężkiej i niebezpiecznej pracy naszych funkcjonariuszy.

Ja wyrażam wyrazy współczucia dla KOLEJNEGO dziecka gorszego boga i życzę wam se trafić w cel a nie w siebie z tych karabinków po pięćdziesiatce,życzę wam wcielenia do policji a kolejne koleje niech firmy ochronne złozone z byłych policjantów se ochraniają.
Nie przejmujcie się rolą bo i tak wam tyle samo zapłacą.

Prawdziwych złodziei szuka sie w papierach a nie w pociągu.
 
Wszystko się zgadza, ale zapominacie że SOK to instytucja ochroniarska powołana do ochrony mienia i ludzi (pasażerów) PKP. Może niech PKN Orlen powoła sobie taki twór, da uprawnienia emerytalne, operacyjne i wcieli nawet do Policji? Niech wszystkie duże spółki skarbu państwa tak zrobią. Nie przeczę że SOK nie jest potrzebny na kolei, ale uprawnienia, projekty ustaw itd to już przesada.

hehe, racja, proponuje zrzucic sie i zalozyc firme ochroniarska broniaca bezpieczenstwa funkcjonariuszy celnych na sluzbie, samemu sie w niej zatrudnic i uzbroic a potem ubiegac o prawo przeszukiwania podroznych, samochodow, wszczynania postepowan karnych, nakladania mandatow itp a stad juz tylko krok do uprawnien emerytalnych ...:D
 
hehe, racja, proponuje zrzucic sie i zalozyc firme ochroniarska broniaca bezpieczenstwa funkcjonariuszy celnych na sluzbie, samemu sie w niej zatrudnic i uzbroic a potem ubiegac o prawo przeszukiwania podroznych, samochodow, wszczynania postepowan karnych, nakladania mandatow itp a stad juz tylko krok do uprawnien emerytalnych ...:D

Nie no SWIETNY pomysł :D
 
Back
Do góry