Panie Ministrze
Założenia do oceny obciążenia pracą w komórkach organizacyjnych (szczególnie Oddziały Celne) przewidują, że komórki te wykonują pracę stricte celną (co jest założeniem słusznym)
Proszę o zwrócenie uwagi, że zadania, które wykonywane być powinny przez Izbę i Urzędy "delegowane" są do wykonania Oddziałom Celnym bez zabezpieczenia etatowego. Zatem nie należy dziwić się, że szczególnie w Oddziałach granicznych zdarzają się sytuację, że obsada biurowa jest liczniejsza niż obsada zmiany. Zatem proponuję zobowiązać Dyrektorów Izb do usprawnienia pracy i odciążenia komórek "na pierwszej linii" poprzez np:
1. Dane statystyczne za całą Izbę zbiera Wydział PO (nawet jeśli przeznaczyć na to cały etat to uwolni się co najmniej kilkanaście części etatu w terenie) - dostęp do ALINY i ZEFIRA jest także na poziomie IC
2. Sprawami kadrowymi zajmują się Wydziały KA a nie komórki OG UC i OC (wydziały KA w większości Izb prowadzą teczki pracownicze i nabór do Służby)
3. Wnioski do Sądów o orzeczenia przepadków w postępowaniu mandatowym wykonują komórki PC UC granicznych (w chwili obecnej dokonują tego OC graniczne)
4. Sprawy związane z likwidacją towarów, w stosunku do których Sąd orzekł przepadek są w kompetencji likwidacji a nie OC granicznych
żądanie wykonywania tych zadań przez komórki statutowe (niestety w większości Izbowe)spowoduje uwolnienie dodatkowych 15 - 20% etatów w oddziałach granicznych do zadań kontrolnych
P.S. proponuję f.c. aby wskazać jeszcze inne paradoksy tego typu
Założenia do oceny obciążenia pracą w komórkach organizacyjnych (szczególnie Oddziały Celne) przewidują, że komórki te wykonują pracę stricte celną (co jest założeniem słusznym)
Proszę o zwrócenie uwagi, że zadania, które wykonywane być powinny przez Izbę i Urzędy "delegowane" są do wykonania Oddziałom Celnym bez zabezpieczenia etatowego. Zatem nie należy dziwić się, że szczególnie w Oddziałach granicznych zdarzają się sytuację, że obsada biurowa jest liczniejsza niż obsada zmiany. Zatem proponuję zobowiązać Dyrektorów Izb do usprawnienia pracy i odciążenia komórek "na pierwszej linii" poprzez np:
1. Dane statystyczne za całą Izbę zbiera Wydział PO (nawet jeśli przeznaczyć na to cały etat to uwolni się co najmniej kilkanaście części etatu w terenie) - dostęp do ALINY i ZEFIRA jest także na poziomie IC
2. Sprawami kadrowymi zajmują się Wydziały KA a nie komórki OG UC i OC (wydziały KA w większości Izb prowadzą teczki pracownicze i nabór do Służby)
3. Wnioski do Sądów o orzeczenia przepadków w postępowaniu mandatowym wykonują komórki PC UC granicznych (w chwili obecnej dokonują tego OC graniczne)
4. Sprawy związane z likwidacją towarów, w stosunku do których Sąd orzekł przepadek są w kompetencji likwidacji a nie OC granicznych
żądanie wykonywania tych zadań przez komórki statutowe (niestety w większości Izbowe)spowoduje uwolnienie dodatkowych 15 - 20% etatów w oddziałach granicznych do zadań kontrolnych
P.S. proponuję f.c. aby wskazać jeszcze inne paradoksy tego typu