DO KIEROWCÓW I PRZEDSIĘBIORCÓW

G

Guest

Gość
SZANOWNI ZAWODOWI KIEROWCY, PRZEWOŹNICY I PRZEDSIEBIORCY.

Przede wszystkim chcemy złożyć szczere kondolencje rodzinom kierowców, którzy stracili życie w kolejkach na granicy.

Aczkolwiek z całego serca prosimy was o zrozumienie naszej sytuacji.
Nasz protest nie jest wymierzony celowo w was, niestety wy najbardziej na tym cierpicie.

Chcemy aby społeczeństwo uzmysłowiło sobie kilka ważnych szczegółów, o których większość ludzi nie wie.

Po pierwsze Służba Celna jest uważana za służbę mundurową – MIT
Jesteśmy tylko służbą umundurowaną bez żadnych przywilejów służb mundurowych.
Skoro nosimy mundury, to chcemy być również traktowani jak służby mundurowe, z prawem do wcześniejszej emerytury, z prawem do odpowiedniej ochrony prawnej, do zapewnienia nam bezpieczeństwa w trakcie pełnienia służby.
Dlaczego zatrzymany funkcjonariusz jest z automatu wyrzucany ze służby bez przedstawienia aktu oskarżenia? Ilu naszych kolegów i koleżanek spędziło w aresztach długie godziny, dni, miesiące, lata, bo jakiś przemytnik wkurzony, że go złapano na granicy nagle przypomniał sobie, że dał funkcjonariuszowi łapówkę.
Co to za państwo gdzie słowo przemytnika jest ważniejsze niż słowo funkcjonariusza. Gdzie tak zwane domniemanie niewinności
Porozmawiajcie z żonami, dziećmi i rodzinami nie słusznie zatrzymanych celników, jak wygląda ich życie w takiej sytuacji.
Dlaczego nikt otwarcie nie mówi o zastraszanych, pobitych celnikach, o przemytnikach którzy nam ubliżają?

Po drugie według info na TVN24 celnicy zarabiają średnio 3800 zł – MIT
Tyle może i zarabiają kierownicy.
Początkujący funkcjonariusz otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 1200 zł na rękę przez 3 lata służby przygotowawczej. Wiedza, którą musi przyswoić początkujący celnik to ogrom przepisów, kodeksów, rozporządzeń, ustaw zarówno Polskich jak i Unijnych.
Dlaczego nikt nie mówi o tzw. „lojalkach”, które muszą podpisywać funkcjonariusze w służbie przygotowawczej, zobowiązując się w razie chęci odejścia ze służby do zwrotu kosztów szkoleń i umundurowania ( w niektórych przypadkach odchodzący celnik zwraca dyrektorowi IC kwoty do 10 tysięcy zł.)
Dlaczego większość funkcjonariuszy musi czekać na awanse po 5 – 10 lat.
Dlaczego po kilku latach służby nasi koledzy i koleżanki zarabiają 1,5 do 1,7 tyś. Zł. Zauważcie, że koszty życia w ostatnich latach drastycznie wzrosły o nasz pensje od ładnych kilku lat stoją w miejscu.

Owszem są wśród nas ludzie, którzy łapówki biorą i od tego się nie odcinamy, ale policja, lekarze, politycy, czy oni są święci. Ale są wśród nas ludzie, którzy wykonują swoje obowiązki z pełnym zaangażowanie.

Spróbujcie nas zrozumieć nas my walczymy o nasz GODNOŚĆ, o godne warunki pracy i życia dla nas i naszych rodzin.

Jeżeli czytacie nasze forum i ten apel, umieśćcie go na waszych wewnętrznych serwisach, żeby ludzie wiedzieli, że nie jesteśmy bez serca i wiemy, że wasze oczekiwania na przekroczenia granic czy odprawy w urzędach wewnętrznych to długie godziny oczekiwań, długie godziny w trasie, z dala od rodziny, ale zrozumcie czara goryczy w nas się już przelała, nie chcemy być dalej ignorowani przez kolejne rządy, których obietnic do tej pory nie zobaczyliśmy.

Jeżeli możecie w ramach waszego protestu zablokować Warszawę, będzie nam bardzo miło.

Nasz protest trwa i dopóki nie otrzymamy rozsądnych zapewnień rządu na piśmie (dość obietnic bez pokrycia) nie ustąpimy, Oddziały, Urzędy i Izby Celne w całym kraju będą stały.

CELNICY
 
Kierownicy też nie zarabiają 3800, może naczelnicy. Byłem kierownikiem i miałem dodatek 100zł netto, większośc kolegów z działu miało więcej niz ja z tym super dodatkiem, więc........
 
wysłane do rzecznika prasowego zmpd.
W tekście jest napisane że może kierownicy tyle zarabiają, ale to tylko dywagacja.
 
Z dobrze poinformownych źródeł wiem, że kierowcy dostają najniższą krajową na papierze, a resztę rozliczaja w delegacjach. Za miesiąc jazdy dostają w całości od 4 tyś w z wyż.
 
Back
Do góry