Automaty do gry

niesprawiedliwy

Dobrze znany użytkownik
Dołączył
12 Listopad 2010
Posty
213
Punkty reakcji
325
Po raz kolejny szefowie naszej izdebki chcą zepchnąć odpowiedzialność za swoje pomysły na celnika pracującego na samym dole. Pomysł który zaświtał naszym panom "życia i śmierci" jest banalnie prosty. Zajmować automaty do gier, nawet wtedy kiedy są wyłączone. Bez Nakazu Prokuratury czy też bez Upoważnienia Naczelnika. Bardzo chciałbym aby Ci mądrzy poszli raz w teren i pokazali prostemu celnikowi jak się to robi. Bo na moją wiedzę to 308 kpk nie rozwiązuje tego problemu, jak się wydaje naszym wszystkowiedzącym przełożonym. Wiem też, że zawieszenie celnika nawet na jeden dzień jak sugeruje Guru, niesie za sobą negatywne skutki. Wpisanie do akt, obniżenie poborów a można domniemać, że w konsekwencji kopa w cztery litery. I nie byłbym optymistą, że w razie jakichkolwiek kłopotów któryś z nich weźmie odpowiedzialność na swoją klatę.
 
Upoważnienie naczelnika to absolutne minimum, w takich sytuacjach aż się prosi o nakaz przeszukania i zatrzymania.
 
Co się dzieje w naszym Cle. SSC to nie celnik tylko jakiś przebieraniec, który nie wie o co w tym wszystkim chodzi. Jego nakazy i zakazy urągają prawu i jakiejkolwiek logice. Nasi przełożeni (nie wszyscy) są za przeproszeniem posrani ze strachu przed utratą stołka, premii. Są w stanie zrobić największe świństwo byle słupki i statystyka się zgadzała. Mam taką propozycję pod dyskusję prawdziwych celników, którym jest wstyd za to co się dzieje w naszym Cle. Może poczekać z eksperymentami i zatrzymaniami automatów do czasu wydania wyroku przez TK. Wydaje mi się też, że w chwili obecnej( zawieszanie celników) gra na automatach bez upoważnienia Naczelnika (minimum) lub nakazu Prokuratora to strzał a swoją piętę.
 
Co się dzieje w naszym Cle. SSC to nie celnik tylko jakiś przebieraniec, który nie wie o co w tym wszystkim chodzi. Jego nakazy i zakazy urągają prawu i jakiejkolwiek logice. Nasi przełożeni (nie wszyscy) są za przeproszeniem posrani ze strachu przed utratą stołka, premii. Są w stanie zrobić największe świństwo byle słupki i statystyka się zgadzała....

Nie odnosisz wrażenia, że o tym wie każdy poza ssc, mf i prm?

Może zamiast debat i propozycji odstępowania od czynności, zwrócić się bezpośrednio, z pominięciem (uzasadnionym) drogi służbowej, do Pani Premier z pytaniem, czy celowe narażanie podwładnych na odpowiedzialność karną nie wyczerpuje znamion czynu zabronionego?
Poznamy wówczas stosunek rządu do bezprawia w państwie (w tym w cle)?
 
Ostatnia edycja:
Ukazało się w końcu Uzasadnienie SN dotyczące ogólnie mówiąc Ustawy Hazardowej. Ciekawe co zrobią nasi szefowie? Czy pozostawią szarego celnika samemu sobie i nadal będą żądać zajmowania automatów do gry. Zajmowania automatów według SN niezgodnego z prawem. A niech was wszystkich szefów (od naczelników do SSC )szlak t...i. Nie mam już więcej słów i nerwów. W załączeniu do wszystkich oszalałych decydentów: https://www.youtube.com/watch?v=9itfEdJG7ig. Z nadzieją na lepsze jutro.
 
W dniu wydania postanowienia czyli 3 grudnia nie było jeszcze znane postanowienie Sądu Najwyższego z 28 listopada 2014 (II KK 55/14), gdyż uzasadnienie podpisane przez Prezesa Sądu Najwyższego Lecha Paprzyckiego ukazało się dopiero 15 stycznia 2015. A mówi jasno:
„(...)każdy sąd krajowy, mający w ramach swoich kompetencji zastosować przepisy prawa wspólnotowego zobowiązany jest zapewnić pełną skuteczność (ang. full effect, fr. plain effet) norm prawa wspólnotowego, unijnych,*nie stosując w razie konieczności wszelkich, nawet późniejszych sprzecznych z przepisami prawa wspólnotowego przepisów ustawodawstwa krajowego(...)"
oraz:
„Konsekwencją uznania, że art. 14 ustawy o grach hazardowych to przepis techniczny w rozumieniu dyrektywy 98/34/WE, który nie został notyfikowany Komisji Europejskiej, a więc jest bezskuteczny, musi być wyrok uniewinniający, gdyż art. 107 § 1 k.k.s. – pod zarzutem naruszenia którego stanęli oskarżeni – ma charakter blankietowy, a jego doprecyzowanie stanowią przepisy m.in. tegoż art. 14. W tej sytuacji czyny oskarżonych nie mogły wyczerpać znamion przestępstwa określonego w art. 107 § 1 k.k.s."
 
Witam. wiadomo że wystawiają nas na linii frontu, nieciekawa sytuacja będziemy się ganiać z nimi w nieskończoność :/ Jak myślicie, co będzie po 2015 roku? mam obawy że aonw zostaną albo zalegalizowane albo zrobi się taka szara strefa że będziemy się uganiać za nimi jak króliki
 
W obecnym stanie prawnym przy takim stanowisku sądów nie ma szans na skuteczną walkę z nielegalnym hazardem. Świadomość tego mają wszyscy, ale obłuda i absurd bierze górę. Walka z wiatrakami trwa, Don Kichot i Sancho Pansa mają ubaw.
 
Mamy świadomość, że jest pat prawny. Zajmując automaty na tzw szmatę sami igramy z ogniem. Telefoniczne polecenia zajmowania zgaszonych maszyn są poleceniami bez jakichkolwiek sankcji dla je wydających. Parę złotych nagrody za cele mogą sobie ......... sami musimy zadbać o własną dupę. Wpisujcie do prot. polecenia przełożonych. Tylko tak mamy szansę na obronę.
 
Gdzie nasza solidarność?

Mamy świadomość, że jest pat prawny. Zajmując automaty na tzw szmatę sami igramy z ogniem. Telefoniczne polecenia zajmowania zgaszonych maszyn są poleceniami bez jakichkolwiek sankcji dla je wydających. Parę złotych nagrody za cele mogą sobie ......... sami musimy zadbać o własną dupę. Wpisujcie do prot. polecenia przełożonych. Tylko tak mamy szansę na obronę.

Panowie i Panie celnicy. Nasza brać liczy kilkanaście tysięcy funkcjonariuszy!!!! Gdzie są wasze podpisy?!!!! Szlag mnie trafia jak patrzę na liczbę podpisów !!!! Czytacie posty wecie jakie to ważne i nic!!! Ja zebrałem ponad 100 podpisów. Moja żona ja i dzieci nadal działają, ale bez ogólnej mobilizacji Sławek nic nie zdziała! Po burzliwej rozmowie w pracy nawet " betony" zbierają podpisy!
 
Panowie i Panie celnicy. Nasza brać liczy kilkanaście tysięcy funkcjonariuszy!!!! Gdzie są wasze podpisy?!!!! Szlag mnie trafia jak patrzę na liczbę podpisów !!!! Czytacie posty wecie jakie to ważne i nic!!! Ja zebrałem ponad 100 podpisów. Moja żona ja i dzieci nadal działają, ale bez ogólnej mobilizacji Sławek nic nie zdziała! Po burzliwej rozmowie w pracy nawet " betony" zbierają podpisy!

Zadajcie pytanie koledze, koleżance przy biurku czy już jest na liście z podpisem. Jeśli nie to myślę, że jest wiele sposobów na przekonanie, że warto!!! Nasza szansa to jedność w tej sprawie!!! Pomóżmy Sławkowi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Paweł Kukiz opublikował swój program

PROPOZYCJE ZMIAN USTROJOWYCH w tzw. III RP

Nowoczesne Państwo Polskie wymaga radykalnych zmian w całym aparacie władzy administracyjnej
1. Reorganizacja funkcjonowania Sejmu i Senatu-zmniejszenie liczby posłów i senatorów do 330 ( lub likwidacja senatu a posłów ograniczyć do ok. 250 )
2. Likwidacja powiatów- ich funkcję przejmą gminy.
3. Ograniczenie biurokracji w urzędach administracji publicznej – urzędy wojewódzkie, ministerstwa, starostwa, urzędy miejskie i gminne.
4. Na finansowanie partii jest bardzo prosty sposób- w PIT rocznym 1 % jak dotychczas + 0,5% na dowolną partię lub wcale + 0.5% na dowolną religię lub wcale. W ten sposób pozbawiamy finansowania z budżetu partii i kościoła
5. Ograniczenie struktur doradców w urzędach administracji państwowej i samorządach.
6. Likwidacja immunitetu formalnego.
7. Ograniczenie liczby radnych wszystkich szczebli o połowę.
8. Likwidacja agend, fundacji finansowanych z budżetu państwa.
9. Ograniczenie możliwości zasiadania w zarządach więcej niż jednej spółki skarbu państwa lub gminy.
10. Ograniczenie liczby członków rad nadzorczych spółek publicznych.
11. Ograniczenie do dwóch kadencji sprawowania urzędów wójta, burmistrza i prezydenta.
12. Ustalenie odpowiedzialności finansowej urzędników państwowych za niezgodne z prawem decyzje.
13. Reorganizacja systemu sądownictwa.
14. Wprowadzenie obowiązkowej debaty liderów największych partii politycznych – w wyborach parlamentarnych i prezydenckich.
15. Wprowadzenie domicylu – obowiązku startowania do wyborów na wójta, burmistrza, prezydenta, posła i senatora z miejsca, w którym jest się zameldowanym na stałe.
16. Zmiana formuły incompatybilitas – poseł nie może pełnić funkcji w administracji państwowej.
17.Wprowadzenie JOW.
 
Po raz kolejny szefowie naszej izdebki chcą zepchnąć odpowiedzialność za swoje pomysły na celnika pracującego na samym dole. Pomysł który zaświtał naszym panom "życia i śmierci" jest banalnie prosty. Zajmować automaty do gier, nawet wtedy kiedy są wyłączone. Bez Nakazu Prokuratury czy też bez Upoważnienia Naczelnika. Bardzo chciałbym aby Ci mądrzy poszli raz w teren i pokazali prostemu celnikowi jak się to robi. Bo na moją wiedzę to 308 kpk nie rozwiązuje tego problemu, jak się wydaje naszym wszystkowiedzącym przełożonym. Wiem też, że zawieszenie celnika nawet na jeden dzień jak sugeruje Guru, niesie za sobą negatywne skutki. Wpisanie do akt, obniżenie poborów a można domniemać, że w konsekwencji kopa w cztery litery. I nie byłbym optymistą, że w razie jakichkolwiek kłopotów któryś z nich weźmie odpowiedzialność na swoją klatę.

Mamy świadomość, że jest pat prawny. Zajmując automaty na tzw szmatę sami igramy z ogniem. Telefoniczne polecenia zajmowania zgaszonych maszyn są poleceniami bez jakichkolwiek sankcji dla je wydających. Parę złotych nagrody za cele mogą sobie ......... sami musimy zadbać o własną dupę. Wpisujcie do prot. polecenia przełożonych. Tylko tak mamy szansę na obronę.

Dzień dobry.
Trochę się spróbuję powymądrzać w tym temacie.

Koledzy! Pytanie retoryczne: jaka może być legalna podstawa zatrzymania rzeczy?
Wykazanie lub uznanie, że stanowi/będzie stanowić dowód w postępowaniu karnym/karnym skarbowym.

Wykazanie polega w omawianej kwestii na przeprowadzeniu czynności uzasadniających, że dany automat jest lub z dużym prawdopodobieństwem może zostać uznany za automat w rozumieniu UoGH. Odbywać się to może na kilka sposobów: eksperyment (kontrolny - na podstawie przepisów ustawy o SC; procesowy - na podstawie kpk) - najpełniejsza i najmocniejsza moim zdaniem forma wykazania charakteru urządzenia, zeznanie świadka na okoliczność właściwości urządzenia dających podstawę do przyjęcia, że jest ono automatem w rozumieniu UoGH.
Przy wyłączonym urządzeniu brak jest możliwości przeprowadzenia eksperymentu. Jeżeli również nie ma w pobliżu gracza, który mógłby zeznać, w jaki dokładnie sposób dobywała się gra, to brak jest - realnie patrząc - wiarygodnych środków dowodowych. Zostaje jeszcze dysponent/właściciel automatu, który może w szale i pomroczności sam zezna, że ten automat działa dokładnie jak maszyna hazardowa, ale na to by specjalnie nie liczył, chociaż może w bardzo specyficznych sytuacjach???.
Same oględziny maszyny z pewnością nie są wystarczające, bo w jaki sposób rozróżnić na ich podstawie, czy mamy do czynienia z automatem zręcznościowym, czy też hazardowym (art. 2 ust. 3 lub 5 UoGH).

Drugą opcją jest uznanie przez organ postępowania przygotowawczego, że dany przedmiot stanowi/może stanowić dowód w postępowaniu.
W naszych realiach chodzi o Prokuratora.
Wtedy mamy do czynienia z wydanym postanowieniem o zatrzymaniu konkretnej rzeczy jako podstawą do zabrania ze sobą danego automatu.
W takiej sytuacji nie interesuje nas, czy maszyna jest włączona, czy nie. Ważne, by dany automat został wskazany jako przedmiot do zatrzymania.

Jeżeli ktoś inny "każe" Wam Koledzy coś zatrzymywać, bez wykonania ww. wcześniejszych czynności dowodowych na okoliczność uznania, że dana rzecz jest automatem w rozumieniu UoGH, to macie prawo zapytać tę osobę na jakiej podstawie Wam każe tak postąpić.
Możecie dodać, że takie "rozkazanie" może nosić znamiona czynu zabronionego w postaci podżegania funkcjonariusza publicznego do przekroczenia uprawnień...
Pozdrawiam
 
Paweł Kukiz opublikował swój program

PROPOZYCJE ZMIAN USTROJOWYCH w tzw. III RP

Nowoczesne Państwo Polskie wymaga radykalnych zmian w całym aparacie władzy administracyjnej
1. Reorganizacja funkcjonowania Sejmu i Senatu-zmniejszenie liczby posłów i senatorów do 330 ( lub likwidacja senatu a posłów ograniczyć do ok. 250 )
2. Likwidacja powiatów- ich funkcję przejmą gminy.
3. Ograniczenie biurokracji w urzędach administracji publicznej – urzędy wojewódzkie, ministerstwa, starostwa, urzędy miejskie i gminne.
4. Na finansowanie partii jest bardzo prosty sposób- w PIT rocznym 1 % jak dotychczas + 0,5% na dowolną partię lub wcale + 0.5% na dowolną religię lub wcale. W ten sposób pozbawiamy finansowania z budżetu partii i kościoła
5. Ograniczenie struktur doradców w urzędach administracji państwowej i samorządach.
6. Likwidacja immunitetu formalnego.
7. Ograniczenie liczby radnych wszystkich szczebli o połowę.
8. Likwidacja agend, fundacji finansowanych z budżetu państwa.
9. Ograniczenie możliwości zasiadania w zarządach więcej niż jednej spółki skarbu państwa lub gminy.
10. Ograniczenie liczby członków rad nadzorczych spółek publicznych.
11. Ograniczenie do dwóch kadencji sprawowania urzędów wójta, burmistrza i prezydenta.
12. Ustalenie odpowiedzialności finansowej urzędników państwowych za niezgodne z prawem decyzje.
13. Reorganizacja systemu sądownictwa.
14. Wprowadzenie obowiązkowej debaty liderów największych partii politycznych – w wyborach parlamentarnych i prezydenckich.
15. Wprowadzenie domicylu – obowiązku startowania do wyborów na wójta, burmistrza, prezydenta, posła i senatora z miejsca, w którym jest się zameldowanym na stałe.
16. Zmiana formuły incompatybilitas – poseł nie może pełnić funkcji w administracji państwowej.
17.Wprowadzenie JOW.

Nie wydaje mi się, żeby powyższy wpis dotyczył tematu, ale jest ciekawy z innych względów, więc pozwolę sobie na króciutkie odniesienie.
Uważam, że P. Kukiz roztacza dużo łatwych do przyjęcia wizji, które w realu są bardzo mało prawdopodobne.
Nie wyobrażam sobie współczesnego państwa działającego na podstawie aktywności lokalnych liderów/zwycięzców w wyborach w ramach JOW-ów. Państwo musi mieć aparat. Im sprawniejsze państwo, tym sprawniejszy aparat i odwrotnie. Ale bez aparatu się nie da. Nie da się zastąpić/wyręczyć państwa w wielu kwestiach, choć z pewnością można w znacznej mierze ograniczyć jego zakres dominacji nad obywatelem.
Z wieloma powyższymi punktami w pełni lub częsciowo się zgadzam (1, 2?, 5-11, 13!!!, 16).
Ale diabeł tkwi w szczegółach i nie można powiedzieć, że wprowadzenie w życie ww. haseł uzdrowi Polskę.
Dla nas szczególnie groźny jest pkt 3, bo w ferworze walki rewolucyjnej mogą być likwidowane/"reorganizowane" różne administracje, w tym nasza SC. A chyba wszyscy tutaj wiemy, że my jesteśmy naprawdę bardzo potrzebni Polsce, choć na razie zajmujemy się w ogromnej części tematami zastępczymi i konieczne jest właściwe ukierunkowanie i wzmocnienie naszej aktywności.
Pozdrawiam
 
Back
Do góry