ankieta

  • Thread starter Thread starter mania
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
M

mania

Gość
Witam Serdecznie,
W styczniu 2006 roku gościłam na forum z ankietą do pracy licencjackiej.
Teraz piszę mgr i również mam ankietę, tym razem skierowana do osób które miały stycznośc z towarami niebezpiecznymi. Z tego co się orientuje SC w swoich zadaniach ma również za zadanie kontrolę pojazdów przewożących towary niebezpieczne.
Będę wdzięczna jeśli pomożecie i wypełnicie ankietę.
Załaczam ankietę poniżej. Można również pisać na mojego maila ciechanska.a@wp.pl

ANKIETA
Witam Państwa!
Mają Państwo przed sobą ankietę, która zawiera 15 pytań. Dotyczą one transportu materiałów niebezpiecznych. Ankieta jest anonimowa i zostanie wykorzystana wyłącznie do celów naukowych. Pragnęłabym aby Państwo udzielali odpowiedzi szczerych i kierowali się własną opinią. Z góry Serdecznie Dziękuję

1.W jakim jest Pan/Pani wieku? Proszę wskazać przedział.
ٱ 25-34 ٱ 35-44 ٱ 55-64 ٱ 65 i więcej

2.Proszę podać płeć?
ٱ mężczyzna ٱ kobieta

3. Jakie Pan/Pani ma wykształceni
doweZawoٱ ٱŚrednie ٱWyższe niepełne ٱWyższe

4. Proszę podać miejsce pracy.
ٱPolicja ٱSłużba Celna
ٱStraż Graniczna ٱ Inspekcja Transportu Drogowego
ٱStraż Pożarna
Inne( jakie)………………………………………………………………….........
5. Ile lat pracuje Pan/Pani w swojej instytucji?

6. Czy ma Pan/Pani kontakt z transportem towarów niebezpiecznych?
ٱ tak, codziennie ٱ często ٱ rzadko ٱ nie mam
7. Czego konkretnie dotyczą działania związane z transportem materiałów niebezpiecznych w Pana/Pani pracy?
……………………………………………………………………………………………………
8. W jakim rodzaju transportu (towarów niebezpiecznych) występuje największe zagrożenie dla środowiska i życia ludzi według Pana/Pani opinii.
ٱdrogowym ٱkolejowym ٱmorskim ٱlotniczym

9. W jakim stopniu Pana/Pani zdaniem jest zapewnione bezpieczeństwo transportu towarów niebezpiecznych na terytorium Polski?
ٱ w dużym ٱ w średnim ٱ w małym

10.Z jakim transportem towarów niebezpiecznych miał/a Pan/Pani doświadczenie.
ٱ Krajowym ٱ Międzynarodowym

11.Czy transport towarów niebezpiecznych dotyczył:
ٱ Wywozu ٱ Tranzytu ٱ Przywozu

12. Czy uważa Pan/Pani, że współpraca między służbami właściwego transportu towarów niebezpiecznych jest dobra?
ٱ Tak ٱ Nie
Jeśli nie to dlaczego?...................................................
………………………………………………………………………………………………
13.Co Pana/Pani zdaniem powinno się zmienić w transporcie towarów niebezpiecznych, tak aby lepiej funkcjonował?
………………………………………………………………………………………
14. Czy uważa Pan/Pani, że społeczeństwo jest wystarczająco poinformowane o zagrożeniach jakie niesie za sobą transport towarów niebezpiecznych?
ٱ uważam, że tak ٱ uważam, że nie
Jeśli nie, to co należy uczynić w tym zakresie……………………………………….
……………………..……………………………………………………………………………………......
15. Kto najczęściej Pana/Pani zdaniem łamie przepisy bezpiecznego transportu towarów niebezpiecznych
ٱ Nadawca towaru ٱ Kierowca
Inny ( kto?)
………………………………………………………………………………………………………

[/url]
 
pkt 10 i 11 powinien być wielokrotnego wyboru.

Jedyna służba dobrze przeszkolona w tej materii to ITD (Inspekcja Transportu Drogowego).

Dlaczego nie kontrolują przewozu towarów niebezpiecznych - ADR, bo takie transporty musza być sprawdzone całościowo, tzn. wszystko od dechy do dechy. Zajmuje to duzo czasu a i wyniki są marne, tzn. kasa niewielka.

Co więc robi obecnie ITD?

Kontroluje proste transporciki z byłych WNP (wspólnoty Niepodległych Państw), nie ADR, nie zwierzęta zywe, nie Polaków (bo się odwołają i zajmą duzo czasu). Dlaczego? Bo Przewożnik zza wschodu szybko zapłaci karę i się nie będzie kłócił. Taka kontrola może być wybiórcza, tzn. nie kompleksowa (jak w przypadku ADR i zwierząt żywych) z nastawieniem na jak najwięszą ilość kontroli, najwyższe kary (maja prowizje od uzyskanych w ten sposób środków). Zapomnijny więc o kontroli przewozu towarów niebezpiecznych na drogach.

Może kontrola na kolei, w samolotach? Zapomnijmy także i o tym. Najbezpieczniejszy jest ruch lotniczy, pod warunkiem, że istnieje zgodnośc towaru deklarowanego z rzeczywistością.

Kolej? To inna historia. Bezpieczniejszy środek transportu, ale powstaje coraz więcej spółek przewozowych, które świadczą przewozy RID po najniższych kosztach. Oczywiście istnieje Nadzór techniczny, który powinien cyklicznie dokonywać kontroli, ale na ten temat to juz nic nie wiem.

Podsumowując, bezpieczny przewóz środków niebezpiecznych po polskich drogach to fikcja. Duże firmy spełniają warunki przewozu, a małe, "konkurencyjne" cenowo zrobia wszystko, żeby znaleźć klienta.
 
Back
Do góry