• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6987 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Okazjonalność

Były turysta

Nowy użytkownik
Dołączył
27 Czerwiec 2009
Posty
549
Punkty reakcji
0
Konia rzędem temu kto poda podstawę prawną na tzw. czasookres okazjonalności.W IC Olsztyn jest na chwilę obecną raz na dobę a od kilku dni skrupulatnie respektowane co do mimutki tzn. nie można podjechać do odprawy i zgłosiś wcześniej niż minie 24h od ostatniej bo BKS lub cofka.A wiewiórki donoszą że od 01.04 br. ten czasookres ma być zwiększony do miesiąca.Maja być spisywane liczniki przebiegu pojazdu :D to jest chore.Daleko nie szkać dlaczego sąsiedzi za odry tankuja u nas i jakoś im ich zolle nie wpadkli na taki id...... pomysł , dlatego bo to normalny kraj.
 
Wypowiedz wykształconego zolla he he

po co komus radzisz głupio? sam potrzebujesz porady co może RPO i jaki jest tryb postępowania prze RPO. poczytaj troche a potem radż komuś innemu cymbałku

Stosując twoje słownictwo /ciołku/ napewno wyśle zapytanie do RPO w tej kwestii.:D:D:D.
 
Ostatnia edycja:
Konia rzędem temu kto poda podstawę prawną na tzw. czasookres okazjonalności.W IC Olsztyn jest na chwilę obecną raz na dobę a od kilku dni skrupulatnie respektowane co do mimutki tzn. nie można podjechać do odprawy i zgłosiś wcześniej niż minie 24h od ostatniej bo BKS lub cofka.A wiewiórki donoszą że od 01.04 br. ten czasookres ma być zwiększony do miesiąca.Maja być spisywane liczniki przebiegu pojazdu :D to jest chore.Daleko nie szkać dlaczego sąsiedzi za odry tankuja u nas i jakoś im ich zolle nie wpadkli na taki id...... pomysł , dlatego bo to normalny kraj.

Spisywanie liczników dobry sposób, aby wykazać, że paliwo nie mogło być zużyte w samochodzie, w baku którego wjechało do Polski.
Jechać na wschód i zatankować dla siebie - wszystko OK.
Tankować tam i tu sprzedawać - już nie ładnie.

Odnośnie tankowania przez Niemców u nas. Tam się raczej nie słyszało o handlu poslkim paliwem w niemieckich przygranicznych miejscowościach.
 
KOMUNIKAT dla podróżnych
Szanowni Podróżni,



Izba Celna w Białej Podlaskiej przypomina, że zwolnienia z należności celnych i podatkowych wyrobów tytoniowych i napojów alkoholowych przewożonych przez podróżnych w bagażu osobistym dotyczą okazjonalnego przywozu, w ramach określonych norm.



Za przywóz okazjonalny rozumie się przywóz, który odbywa się raz na dobę kalendarzową, tj. od godziny 00.00 do godziny 24.00 przez jednego podróżnego.



Jednocześnie przypominamy, że podróżny powinien dokonać zgłoszenia celnego takich towarów najpóźniej w chwili przystąpienia organu celnego do kontroli celnej.



Gdyby podróżny naruszył warunek przywozu raz w ciągu doby towarów objętych ograniczeniami ilościowymi – to mimo że zgłosi takie towary przy odprawie celnej - funkcjonariusz celny odmówi przyjęcia zgłoszenia. Funkcjonariusz ma jednocześnie obowiązek poinformowania podróżnego o przyczynach odmowy.



Osoby naruszające zasady okazjonalności przywozu powinny liczyć się z konsekwencjami, tj. karą grzywny w drodze mandatu lub wszczęciem przeciwko nim postępowań karnych skarbowych.



Poniżej przypominamy normy ilościowe obowiązujące w transporcie lądowym. Oczywiście podróżny, by skorzystać z ww. przywilejów, musi mieć ukończone 17 lat.





NORMY:



Wyroby tytoniowe

a) papierosy – 40 sztuk lub

b) cygaretki (cygara o masie nie większej niż 3g/sztukę) – 20 sztuk, lub

c) cygara – 10 sztuk, lub

d) tytoń do palenia – 50 g,



Zwolnienie w ramach norm, o których mowa wyżej można stosować do dowolnego połączenia wyrobów tytoniowych, pod warunkiem, że suma wartości procentowych wykorzystywanych z poszczególnych zwolnień nie przekracza 100 %.



Napoje alkoholowe

I. osoby spoza strefy nadgranicznej :

a) napoje powstałe w wyniku destylacji i wyroby spirytusowe o mocy objętościowej alkoholu powyżej 22%, alkohol etylowy nieskażony o mocy objętościowej alkoholu wynoszącej 80 % i więcej – 1 litr lub

b) alkohol i napoje alkoholowe o mocy objętościowej alkoholu nieprzekraczającej 22% - 2 litry, i

c) wina niemusujące – 4 litry, i

d) piwo – 16 litrów.

Zwolnienie w ramach norm, o których mowa wyżej można stosować do dowolnego połączenia różnych rodzajów alkoholu i napojów alkoholowych, o których mowa w lit. a i b, pod warunkiem, że suma wartości procentowych wykorzystywanych z poszczególnych zwolnień nie przekracza 100%.



II. osoby, które mają miejsce zamieszkania w strefie nadgranicznej lub są pracownikami zatrudnionymi w strefie nadgranicznej, lub członkami załogi środków transportu wykorzystywanych do podróży z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:



a) napoje powstałe w wyniku destylacji i wyroby spirytusowe o mocy objętościowej alkoholu powyżej 22 %, alkohol etylowy nieskażony o mocy objętościowej alkoholu wynoszącej 80 % i więcej – 0,5 litra lub

b) alkohol i napoje alkoholowe o mocy objętościowej alkoholu nieprzekraczającej 22% - 0,5 litra, i

c) wina niemusujące – 0,5 litra, i

d) piwo – 2 litry.



Zwolnienie w ramach norm, o których mowa wyżej można stosować do dowolnego połączenia różnych rodzajów alkoholu i napojów alkoholowych, o których mowa w lit. a i b, pod warunkiem, że suma wartości procentowych wykorzystywanych z poszczególnych zwolnień nie przekracza 100 %.



***





Podstawy prawne



Organ celny prowadząc postępowanie i wykonując czynności w zakresie przyjmowania zgłoszeń celnych od podróżnych i dokonywania zwolnień od należności celnych i podatkowych wyrobów tytoniowych i napojów alkoholowych przywożonych w bagażu podróżnych działa w oparciu
o następujące przepisy prawa celnego i podatkowego:



- Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 z dnia 12 października 1992r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 302 z 19.10.1992r. z późn. zm.; Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz.2, t.4, str.307 z późn.zm.) – art. 61 pkt c



- Rozporządzenia Komisji (EWG) z dnia 02 lipca 1993r.Nr 2454/93 ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 253 z 11. 10.1993 z późn. zm.; Dz.Urz.UE Polskie wydanie specjalne, rozdz.2, t.6, str.3 z późn. zm. – art. 225 i art. 236



- Rozporządzenia Rady (EWG) NR 918/93 z dnia 28 marca 1983r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych – ze zmianą Rozporządzenie Rady nr 274/2008 z dnia 17 marca 2008r. zmieniającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 918/83 ustanawiające wspólnotowy system zwolnień celnych (Dz.Urz.UE nr L 85 z dnia 27.03.2008) – art. 45



- Ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz.535 z późn. zm. ) - art. 46 i art. 56



- Ustawy z dnia z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym ( Dz. U. z 2009r. Nr 3 poz. 11 z późn. zm.) - art. 36 i art. 118 ust.2



- Ustawy z dnia 19 marca 2004r. - Prawo Celne (Dz.U. Nr 68, poz. 622 z późn. zm.) – art. 20, art. 21 pkt 3), art. 31, art. 84



- Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie szczególnych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (Dz. U. Nr 94, poz.902 z późn. zm.) - § 21 i § 26.
 
6.11. Towary znajdujące się w bagażu osobistym podróżnych

Kwestię zwolnienia z należności celnych przywozowych towarów znajdujących się w bagażu osobistym podróżnych przyjeżdżających z państwa trzeciego na obszar celny Wspólnoty, regulują przepisy art.45-49 rozporządzenia Rady (EWG) Nr 918/83 z dnia 28 marca 1983 r. ustanawiającego wspólnotowy system zwolnień celnych oraz przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie ograniczenia wartości i ilości zwolnionych od należności przywozowych towarów, przywożonych w bagażu osobistym podróżnego (Dz. U. Nr 97, poz.968).

Towary znajdujące się w bagażu osobistym podróżnego korzystają ze zwolnienia z należności celnych przywozowych pod warunkiem, że ich przywóz nie ma charakteru handlowego, a więc ma charakter okazjonalny i składa się wyłącznie z towarów przeznaczonych do własnego użytku podróżnych lub ich rodzin lub z towarów przeznaczonych na prezenty, przy czym rodzaj i ilość tych towarów powinna być taka, aby nie wskazywała na przywóz w celu handlowym.
W rozumieniu wyżej powołanych przepisów bagaż osobisty to cały bagaż, który podróżny jest w stanie przedstawić organom celnym przy wjeździe do Wspólnoty, jak również każdy bagaż przedstawiony tym samym organom w późniejszym terminie, pod warunkiem, że możliwe jest przedłożenie dowodu na to, że przy wyjeździe podróżnego bagaż został zarejestrowany jako bagaż towarzyszący przez przedsiębiorstwo, które dokonało jego przewozu do Wspólnoty z państwa trzeciego, z którego przybył.

Zwolnieniu z należności celnych przywozowych podlegają towary do równowartości 175 euro, a w przypadku podróżnych, którzy nie ukończyli 15 roku życia - do równowartości 90 euro. Natomiast w przypadku podróżnych, którzy mają miejsce zamieszkania w strefie nadgranicznej lub są pracownikami zatrudnionym w strefie nadgranicznej bądź są członkami załogi środków transportu wykorzystywanych w ruchu między państwami trzecimi a Wspólnotą Europejską towary, o których mowa, podlegają zwolnieniu podlegają towary, o których mowa, do równowartości 80 euro.

Jeśli wartość całkowita dwóch lub więcej przedmiotów, przypadająca na jednego podróżnego, przekracza te kwoty, zwolnienie stosowane jest do przedmiotów do takiej wartości, do jakiej zostałoby udzielone, gdyby przedmioty te zostały przewiezione oddzielnie, przyjmując, że wartość pojedynczych przedmiotów nie może być dzielona.
Np. w przypadku przywozu towarów przez osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym ww. wartość 175 euro przypada na jednego podróżnego i nie może być łączona, co oznacza, iż np. małżonkowie nie będą mogli korzystać ze zwolnienia z należności celnych przywozowych jednej rzeczy o wartości 350 euro, lecz każdy z małżonków może korzystać ze zwolnienia towaru o maksymalnej wartości 175 euro.

Do wartości, o których mowa, nie wlicza wartości wyrobów tytoniowych, spirytusu i napojów alkoholowych, perfum i wód toaletowych oraz produktów leczniczych przywożonych w ramach niżej wymienionych norm ilościowych.
Zgodnie z ogólnymi zasadami, w przypadku przywozu tych towarów, zwolnieniea ograniczone jest do następujących norm ilościowych:

a) wyroby tytoniowe:
200 papierosów, lub
100 cygaretek (cygar o maksymalnej masie 3 gramów sztuka), lub
50 cygar, lub
250 gramów tytoniu do palenia;
lub proporcjonalna ilość tych różnych towarów w zestawie;

b) spirytus i napoje alkoholowe:
napoje destylowane i spirytusowe o objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% obj.; nieskażony alkohol etylowy o objętościowej mocy alkoholu 80% obj. lub więcej: 1 litr, lub
napoje destylowane i spirytusowe, aperitify na bazie wina lub alkoholu, wina musujące, wina likierowe, napoje destylowane i spirytusowe, aperitify na bazie wina lub alkoholu, tafia, sake lub podobne napoje o objętościowej mocy alkoholu nieprzekraczającej 22% obj.: 2 litry lub proporcjonalna ilość tych towarów w zestawie i
wina niemusujące: 2 litry;

c) perfumy:50 gramów.
wody toaletowe: 0,25 litra;

d) produkty lecznicze:
ilość przeznaczona na własny użytek podróżnych.
Podróżni, którzy nie ukończyli 17 roku życia nie korzystają ze zwolnienia wyrobów tytoniowych oraz spirytusu i napojów alkoholowych.
Inne, niższe normy obowiązują podróżnych, którzy:

a) mają miejsce zamieszkania w strefie nadgranicznej lub

b) są pracownikami zatrudnionym w strefie nadgranicznej, lub

c) są członkami załogi środków transportu wykorzystywanych w ruchu między państwami trzecimi a Wspólnotą Europejską.

Normy te zostały określone w następującej wysokości:
a) napoje alkoholowe:
napoje powstałe w wyniku destylacji i napoje spirytusowe o rzeczywistej mocy objętościowej alkoholu powyżej 22%, alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu wynoszącej 80% i więcej - 0,5 litra, albo
napoje powstałe w wyniku destylacji i napoje spirytusowe, aperitify na bazie wina lub alkoholu, ratafia, sake lub podobne napoje o rzeczywistej mocy objętościowej alkoholu nie przewyższającej 22%, wina musujące, wina wzmocnione - 0,5 litra i
wina niemusujące - 0,5 litra;

b) tytoń i wyroby tytoniowe:
papierosy - 20 sztuk, albo
cygaretki (cygara o masie nieprzekraczającej 3 g) - 15 sztuk, albo
cygara - 5 sztuk, albo
tytoń, tabaka - 20 gramów;

c) perfumy - 25 gramów; wody toaletowe - 0,1 litra;

d) produkty lecznicze - w ilości przeznaczonej na potrzeby osobiste podróżnego.

Pod pojęciem strefy nadgranicznej należy przy tym rozumieć strefę, która, w linii prostej, nie przekracza
 
Daleko nie szkać dlaczego sąsiedzi za odry tankuja u nas i jakoś im ich zolle nie wpadkli na taki id...... pomysł , dlatego bo to normalny kraj.

Nie wpadli, bo Niemcy są w tej samej unii celnej co my. Więc na granicy nie ma odprawy, a tym samym kto i jak ma to sprawdzać na moście nad Odrą?
 
Nie wpadli, bo Niemcy są w tej samej unii celnej co my. Więc na granicy nie ma odprawy, a tym samym kto i jak ma to sprawdzać na moście nad Odrą?

Ale przed 01.05 2004 RP nie była w UE i wówczas nikt tez ich nie kontrolwał :D. to popierwsze, a po drugie odpisywanie liczników to jedno a ustalenie faktycznej ilości paliwa w zbiorniku drugie bo nie można tego ustalać na mniej więcej (każdy z wojska wie co to mniej więcej czyli zbędne tłumaczenie :D) .
 
Ale przed 01.05 2004 RP nie była w UE i wówczas nikt tez ich nie kontrolwał :D. to popierwsze, a po drugie odpisywanie liczników to jedno a ustalenie faktycznej ilości paliwa w zbiorniku drugie bo nie można tego ustalać na mniej więcej (każdy z wojska wie co to mniej więcej czyli zbędne tłumaczenie :D) .

No masz racje. Stan licznika jedno a ile paliwa jest w zbiorniku drugie. Coby jakąś sprawę zrobić musiałoby być to czymś poparte.
Nie siedzę w praktyce, jak to się robi na granicy, ale:
- kiedyś coś gdzieś czytałem, że celnicy mają dostać jakieś urządzenia do przepompowywania paliwa i ustalania jego ilości w zbiorniku - ale to chyba zbyt pracochłonne, aby robić przy jego użyciu regularne kontrole,
- natomiast obawiam się, że celnicy będą podstawiać ludziom przekraczającym granicę do podpisania oświadczenia, ile mają paliwa w zbiorniku (dodatkow argumentując, że jak nie napiszą to .....) a to już będzie dowó w sprawie.
 
poczytajcie o akcyzie!

zakup towarów akcyzowych zharmonizowanych przez osoby fizyczne podlega opodatkowaniu w kraju nabycia.Obowiązkowi podatkowemu podlega przewóz przez granicę UE paliw w zbiornikach ponadstandardowych i nic więcej.
 
zakup towarów akcyzowych zharmonizowanych przez osoby fizyczne podlega opodatkowaniu w kraju nabycia.Obowiązkowi podatkowemu podlega przewóz przez granicę UE paliw w zbiornikach ponadstandardowych i nic więcej.
Kazdy taki madry i wykształcony w przepisach celnych i unijnych ale nie bierzecie pod uwage faktu że w Polsce przemytnik to już prawie zawód.MOże jakieś Związki Zawodowe założyć trzeba.Będzie większe parcie na szkło.ZZ przemytników walczy o normy paliwowe na przejściu w ....../Życzę powodzenia.....
 

Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 :
Artykuł 41
Towary znajdujące się w bagażu osobistym podróżnych przyjeżdżających
z państw trzecich są zwolnione z należności celnych przywozowych, jeżeli przywożone towary są zwolnione z podatku
od wartości dodanej (VAT) na mocy przepisów prawa krajowego
przyjętych zgodnie z przepisami dyrektywy Rady2007/74/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnienia towarów
przywożonych przez osoby podróżujące z państw trzecich
z podatku od wartości dodanej i akcyzy(1)
Dz.U. L 346 z 29.12.2007, s. 6. (1).

Dyrektywa Rady 2007/74/WE z dnia 20 grudnia 2007:
ROZDZIAŁ II
ZWOLNIENIA
SEKCJA 1
Przepisy wspólne
Artykuł 5
Do celów stosowania zwolnień za bagaż osobisty uważa się
całość bagażu, który podróżny może przedstawić organom
celnym w momencie przybycia, jak również bagaż przedstawiany
w późniejszym terminie tym samym organom, pod
warunkiem posiadania dowodu, że bagaż został zarejestrowany
jako bagaż towarzyszący przez przedsiębiorstwo odpowiedzialne
za jego przewóz w momencie rozpoczęcia podróży.
Paliwa innego niż paliwo, o którym mowa w art. 11, nie uznaje
się za bagaż osobisty.
Artykuł 11
Państwa członkowskie zwalniają z VAT i akcyzy, w przypadku
dowolnego pojazdu silnikowego, paliwo znajdujące się
w standardowym zbiorniku paliwa oraz ilość paliwa nieprzekraczającą
10 litrów w przenośnym kanistrze.


ROZDZIAŁ II
ZWOLNIENIA
SEKCJA 1
Przepisy wspólne
Artykuł 6
Do celów stosowania zwolnień za przywóz, który nie ma
charakteru handlowego, uważa się przywóz, który spełnia następujące
warunki:
a) odbywa się okazjonalnie*;
b) obejmuje wyłącznie towary na własny użytek podróżnych
lub ich rodzin lub towary przeznaczone na prezenty.
Charakter lub ilość tych towarów nie może wskazywać na
przywóz w celach handlowych.

*-Ok przyjmijmy okazjonalność raz na dobę ale już zakusy IC Olsztyn jakoby miała być raz w miesiącu to przesada gdyż przepis nic nie mówi o czasookresie okazjonalności jednak co nie jest zakazane to jest dozwolne ale tylko dla podróżnych
 
Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 :
Artykuł 41
Towary znajdujące się w bagażu osobistym podróżnych przyjeżdżających
z państw trzecich są zwolnione z należności celnych przywozowych, jeżeli przywożone towary są zwolnione z podatku
od wartości dodanej (VAT) na mocy przepisów prawa krajowego
przyjętych zgodnie z przepisami dyrektywy Rady2007/74/WE z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnienia towarów
przywożonych przez osoby podróżujące z państw trzecich
z podatku od wartości dodanej i akcyzy(1)
Dz.U. L 346 z 29.12.2007, s. 6. (1).

Dyrektywa Rady 2007/74/WE z dnia 20 grudnia 2007:
ROZDZIAŁ II
ZWOLNIENIA
SEKCJA 1
Przepisy wspólne
Artykuł 5
Do celów stosowania zwolnień za bagaż osobisty uważa się
całość bagażu, który podróżny może przedstawić organom
celnym w momencie przybycia, jak również bagaż przedstawiany
w późniejszym terminie tym samym organom, pod
warunkiem posiadania dowodu, że bagaż został zarejestrowany
jako bagaż towarzyszący przez przedsiębiorstwo odpowiedzialne
za jego przewóz w momencie rozpoczęcia podróży.
Paliwa innego niż paliwo, o którym mowa w art. 11, nie uznaje
się za bagaż osobisty.
Artykuł 11
Państwa członkowskie zwalniają z VAT i akcyzy, w przypadku
dowolnego pojazdu silnikowego, paliwo znajdujące się
w standardowym zbiorniku paliwa oraz ilość paliwa nieprzekraczającą
10 litrów w przenośnym kanistrze.


ROZDZIAŁ II
ZWOLNIENIA
SEKCJA 1
Przepisy wspólne
Artykuł 6
Do celów stosowania zwolnień za przywóz, który nie ma
charakteru handlowego, uważa się przywóz, który spełnia następujące
warunki:
a) odbywa się okazjonalnie*;
b) obejmuje wyłącznie towary na własny użytek podróżnych
lub ich rodzin lub towary przeznaczone na prezenty.
Charakter lub ilość tych towarów nie może wskazywać na
przywóz w celach handlowych.

*-Ok przyjmijmy okazjonalność raz na dobę ale już zakusy IC Olsztyn jakoby miała być raz w miesiącu to przesada gdyż przepis nic nie mówi o czasookresie okazjonalności jednak co nie jest zakazane to jest dozwolne ale tylko dla podróżnych

Wszystko ładnie, ale to jest dyrektywa. Wymaga implementacji do prawa krajowego. W tym zakresie w Polsce mamy ustawę o vat i akcyzie oraz przepisy wykonawcze do nich. W nich, jeżeli chodzi o zwolnienie paliwa, nie ma nic o okazjonalności.
Naczelnik UC nie może wydać decyzji, w której odwoła się na cytowane wyżej przepisy dyrektywy, bo one nie wiążą obywatela. Do obowiązków państwa należy odpowiednie wdrożenie dyrektywy. Skoro nie wdrożyło to na własne zaniedbanie nie może się powoływać.

Art. 21 cytowanej dyrektywy: "Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich".

Ponadto jak słusznie zauważyłeś: Rozporządzenia Rady (WE) Nr 1186/2009 w art. 41 zwalnia z cła towary znajdujące się w bagażu osobistym podróżnych przyjeżdżających z państw trzecich jeżeli przywożone towary są zwolnione z podatku od wartości dodanej (VAT) na mocy przepisów prawa krajowego
przyjętych zgodnie z przepisami dyrektywy Rady2007/74/WE z dnia 20 grudnia 2007
r. w sprawie zwolnienia towarów przywożonych przez osoby podróżujące z państw trzecich z podatku od wartości dodanej i akcyzy.
Czyli znów odesłanie do polskich ustaw a tam dla zwolnienia z paliw okazjonalności brak.
 
Ostatnia edycja:
Wszystko ładnie, ale to jest dyrektywa. Wymaga implementacji do prawa krajowego. W tym zakresie w Polsce mamy ustawę o vat i akcyzie oraz przepisy wykonawcze do nich. W nich, jeżeli chodzi o zwolnienie paliwa, nie ma nic o okazjonalności...

itd....

Juar, to jak interpretujesz art. 56 ustawy vat-owskiej i siłą rzeczy art. 77 tejże, bo pierwszy art. odsyła do drugiego.

Mam nadzieję, że ten wątek nie zostanie rozbuchany przez Ciebie do granic możliwości jak ten o przeszukaniach...

Pozdro
 
Wszystko ładnie, ale to jest dyrektywa. Wymaga implementacji do prawa krajowego. W tym zakresie w Polsce mamy ustawę o vat i akcyzie oraz przepisy wykonawcze do nich. W nich, jeżeli chodzi o zwolnienie paliwa, nie ma nic o okazjonalności...

itd....

Juar, to jak interpretujesz art. 56 ustawy vat-owskiej i siłą rzeczy art. 77 tejże, bo pierwszy art. odsyła do drugiego.

Mam nadzieję, że ten wątek nie zostanie rozbuchany przez Ciebie do granic możliwości jak ten o przeszukaniach...

Pozdro

Zwracam honor.
Operowałem ustawą akcyzową (ta jest mi bliższa). Do Vatowskiej jak widać zbyt słabo zajrzałem.Moja wina.

Odnośnie przeszukania. Mów sobie co chcesz. Nikt jakoś w tej kwesti mocnego uzasadnienia prawnego nie podał.

Pozdro.
 
chciałbym przy okazji ostudzić radosną twórczość Byłego Turysty i "jego ludzi" - nie przejdzie numer, na który wpadli co niektórzy, że skoro paliwo to bagaż podróżnego to gdy w samochodzie jedzie 5 turystów to może jechac 5 kanistrów po 10 litrów paliwa. Dlaczego nie przejdzie? Ponownie polecam uważną lekturę przywołanych powyżej artykułów...

Juar - jeszcze o przeszukaniach czy, po mojemu "oklepaniu". Policja ma prościej, bo ich komendant główny w swoim zarządzeniu ( do niedawna nr chyba 1426 - o metodyce postępowania(..) - miała być nowela, ale nie wiem czy już jest) napisał im wprost - obszukanie podejrzewanego, podejrzanego i zatrzymywanego w poszukiwaniu broni i ... ( sorki, piszę z pamięci) nie jest przeszukaniem w sensie procesowym....

No, ale oni to mają czarno na białym a my musimy interpretować...
 
Back
Do góry