• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Gigantyczne korki. Obwodnica Przemyśla prawie sparaliżowana

badboy84

Aktywny użytkownik
Dołączył
1 Luty 2008
Posty
749
Punkty reakcji
160
Miasto
dziki wschód

Gigantyczne korki. Obwodnica Przemyśla prawie sparaliżowana [ZDJĘCIA]​


08/11/2023 19:30

1199020_1699467667.webp
Takie kolejki są na wschodniej obwodnicy Przemyśla. Fot. Mariusz Godos


Życie Podkarpackie Życie Podkarpackie


Mariusz Godos
Mariusz Godos


Reklama

Trzeci dzień trwa protest polskich przewoźników, którzy skutecznie blokują wyjazd z Polski przez przejścia w: Korczowej, Hrebennem i Dorohusku. W naszym regionie więc cały tranzyt skierowany jest na przejście graniczne w Medyce. A to sprawia, że po raz kolejny cierpi na tym Przemyśl, w którym są potężne, liczące kilkaset TIR-ów, kolejki.

Od trzech dni problemu nie potrafią rozwiązać władze wojewódzkie, próbują władze miejskie, ale bezskutecznie. Kolejka z godziny na godzinę rośnie. Obecnie (8 listopada br., g. 19) wynosi kilkanaście kilometrów, a ostatnie samochody ciężarowe czekają w kolejce już na terenie gminy Orły.
O co chodzi w proteście? Polscy przewoźnicy zablokowali ciężarówkami trzy przejścia graniczne na wschodzie naszego kraju (Hrebenne, Dorohusk, Korczowa). Mają dwa postulaty. Domagają się przywrócenia regulacji, które obowiązywały przed wybuchem wojny w Ukrainie. Przed rosyjską agresją ukraińskie ciężarówki mogły wjeżdżać do Polski tylko na podstawie specjalnego zezwolenia. Po 24 lutego 2022 r. ten wymóg zniesiono. Firmy zza wschodniej granicy nie mogą jednak wozić towarów między państwami Unii Europejskiej. Polscy przewoźnicy twierdzą, że nikt tego nie kontroluje. Właściciele firm przekonują, że te samochody w większości przyjeżdżają puste, pobierają ładunki z Polski i wywożą to na całą Europę. Zabierają po prostu ich pracę.
Zawiązany został już Komitet Obrony Przewoźników i Pracodawców Transportu. Ich przedstawiciel na antenie TVN24 powiedział m.in. „Protest będzie ciągły, czyli 24 godziny będziemy tutaj stali. Zablokujemy ruch transportowy, wiadomo, z wyłączeniem pomocy humanitarnej i pomocy dla wojska ukraińskiego. Będziemy przepuszczać jeden samochód na godzinę”.
Przez 10 miesięcy br. do Polski wjechało już prawie 900 tys. ukraińskich ciężarówek. Przed wojną było ich 180 tys. rocznie.

Autor: Mariusz Godos / Życie Podkarpackie

 
Back
Do góry