Andrzej Marciniec
Moderator
- Dołączył
- 5 Grudzień 2011
- Posty
- 213
- Punkty reakcji
- 67
Poniżej przedstawiam treść uszczegółowionych postulatów ZOZ ZZ Celnicy PL przedstawionych w ramach sporu zbiorowego w piśmie z 5.02.2019 r.
ZZ Celnicy PL –9/1/19
Dyrektor
Izby Administracji Skarbowej
Rzeszowie
Szanowny Panie Dyrektorze!
W nawiązania do pierwszego spotkania dotyczącego prowadzonego sporu zbiorowego przekazuję poniżej sprecyzowanie zawartych postulatów.
Odnosząc się do korespondencji dot. procedury sporów zbiorowych i zgłoszonych zastrzeżeń, uprzejmie informuję, że w kwestii postulatów 1-8 pisma wszczynającego spór zbiorowy, pragnę wyjaśnić, że Związek uważa, że dotyczą wprost warunków pracy, płacy i świadczeń socjalnych. Nie zgadzamy się ze stanowiskiem DIAS jakoby postulaty te nie dotyczyły ww. warunków, stąd należy zapisać rozbieżność stanowisk w ww. zakresie w protokole rozbieżności.
.Podpisanie porozumienia dzięki wystąpieniu do odpowiednich resortów w sprawach dotyczących warunków pracy, płacy i świadczeń socjalnych, powinno w naszej ocenie być celem każdego pracodawcy i dowodzi troski pracodawcy o dobrą przyszłość zakładu pracy, która zależy od identyfikacji z tym zakładem jego pracownikami i funkcjonariuszami. Powyższe wystąpienia Pana Dyrektora powinny mieć charakter wniosku który składa Pan jako pracodawca i tym samym popiera jego treść. Ograniczenie się do roli posłańca przekazującego postulaty nie wypełnia postulatów 1-8.
Zgadzamy się w kwestii postulatu nr 12, stąd wycofujemy ten postulat.
Nie zgadzamy się z punktem widzenia DIAS jakoby postulat nr 11 nie dotyczył warunków pracy/służy. Warunki służby/pracy, obsada etatowa wprost przekładają się na skuteczność realizowania zadań nałożonych na KAS, a co za tym idzie większe wpływy podatkowe, czy skuteczniejszą ochronę granicy. Zresztą tajemnicą Poliszynela jest, że Naczelnicy US i Naczelnicy UCS wnioskują od lat o poprawę w ww. zakresie, np. obsada etatowa. Kwestie zaniżonej obsady etatowej, chronicznych braków kadrowych, a co za tym idzie, niewłaściwym realizowaniem zadań ustawowych, ujawniają się także podczas zeznań osób pełniących funkcje organów w UKS i AP podczas działających Komisji Śledczych ds. Amber Gold i uszczupleń podatków. Jest tylko kwestią czasu, gdy ignorowanie braków w obsadzie kadrowej skutkującej zaniechaniem kontroli w obszarze kontroli i poboru podatku akcyzowego, doprowadzi do konieczności powołania stosownej, kolejnej Komisji.
Permanentne braki kadrowe to poważny problem we wszystkich Izbach Administracji Skarbowej. Polityka kadrowa leży w gestii DIAS. Jeżeli DIAS ma jakiekolwiek ograniczenia odgórne w tym zakresie, to powinien w ramach sporu wystąpić z tym do MF, a nie godzić się na niewłaściwe realizowanie zadań ustawowych, a co za tym idzie narażać bezpieczeństwo obywateli, zdrowie obywateli i ograniczać wpływy budżetowe.
Doprecyzowując postulat ZZ Celnicy PL wnosi o uzupełnienie braków kadrowych w podległych komórkach organizacyjnych do poziomu 100% wynikającego z etatyzacji w terminie do końca 2019 r.
W przypadku wystąpienia braków kadrowych w oddziałach celnych wynikających np. z absencji chorobowych niezwłoczne, uruchamianie celem wsparcia funkcjonariuszy GRK.
Wprowadzenie zasady zakazu łączenia – przydzielania funkcjonariuszowi dwóch i więcej stanowisk w trakcie jednej służby.
Opracowanie i wdrożenie w IAS w Rzeszowie prawidłowego wykorzystania przysługującej funkcjonariuszom przerwy (ewidencja przerw, wprowadzenie w komórkach organizacyjnych racjonalnych zasad korzystania z przysługującej przerwy).
Postulat nr 13 także nie może zostać uznany przez związek jako niewłaściwy, gdyż powołanie swoistej komendy głównej w każdej służbie mundurowej jest sprawą oczywistą. Jest to niezbędne po to, aby w sposób najlepszy można było zarządzać formacją, a zarządzanie formacją ma wpływ na warunki służby i pracy. Koordynacja wszelkich działań w tym zakresie przez Komendę Główną jest sprawą oczywistą. DIAS jest proszony w ramach sporu o wystąpienie do MF z takim postulatem w tej sprawie. Jeżeli uważa, wbrew MSWiA, że służby mundurowe nie potrzebują Komendy Głównej i nie powinny być wyodrębnione, to zapiszemy rozbieżność w tym zakresie w protokole rozbieżności. Mamy jednak nadzieję na porozumienie w tym punkcie, gdyż już prawie dwa lata funkcjonowania KAS pokazały cały szereg nieprawidłowości, trudności, eskalacji antagonizmów, w związku z właśnie brakiem wyodrębnienia SCS ze struktur KAS. DIAS w ramach posiadanych kompetencji, dążąc do jak najlepszej organizacji KAS i jak najlepszej organizacji warunków służby i pracy powinien zgodzić się z tym postulatem związku.
W związku z powyższym wystąpienie Pana Dyrektora powinno mieć charakter wniosku który składa Pan jako pracodawca i tym samym popiera jego treść. Ograniczenie się do roli posłańca przekazującego postulaty nie wypełnia postulatu 13.
Na podstawie informacji uzyskanej w dn. 28.01.2019 r. w trakcie spotkania z DIAS w Rzeszowie ZZ Celnicy PL uznaje, że postulat sformułowany w punkcie 14 tj. minimalnego wynagrodzenia/uposażenia został spełniony. Jednakże Związek oczekuje przedstawienia raportu/sprawozdania jak przebiegał proces realizacji tego celu od 2016 r. - w szczególności informacji ile osób i kiedy osiągnęło zapowiadany przez SKAS poziom minimalnego uposażenia/wynagrodzenia.
ZZ Celnicy PL –9/1/19
Dyrektor
Izby Administracji Skarbowej
Rzeszowie
Szanowny Panie Dyrektorze!
W nawiązania do pierwszego spotkania dotyczącego prowadzonego sporu zbiorowego przekazuję poniżej sprecyzowanie zawartych postulatów.
Odnosząc się do korespondencji dot. procedury sporów zbiorowych i zgłoszonych zastrzeżeń, uprzejmie informuję, że w kwestii postulatów 1-8 pisma wszczynającego spór zbiorowy, pragnę wyjaśnić, że Związek uważa, że dotyczą wprost warunków pracy, płacy i świadczeń socjalnych. Nie zgadzamy się ze stanowiskiem DIAS jakoby postulaty te nie dotyczyły ww. warunków, stąd należy zapisać rozbieżność stanowisk w ww. zakresie w protokole rozbieżności.
.Podpisanie porozumienia dzięki wystąpieniu do odpowiednich resortów w sprawach dotyczących warunków pracy, płacy i świadczeń socjalnych, powinno w naszej ocenie być celem każdego pracodawcy i dowodzi troski pracodawcy o dobrą przyszłość zakładu pracy, która zależy od identyfikacji z tym zakładem jego pracownikami i funkcjonariuszami. Powyższe wystąpienia Pana Dyrektora powinny mieć charakter wniosku który składa Pan jako pracodawca i tym samym popiera jego treść. Ograniczenie się do roli posłańca przekazującego postulaty nie wypełnia postulatów 1-8.
Zgadzamy się w kwestii postulatu nr 12, stąd wycofujemy ten postulat.
Nie zgadzamy się z punktem widzenia DIAS jakoby postulat nr 11 nie dotyczył warunków pracy/służy. Warunki służby/pracy, obsada etatowa wprost przekładają się na skuteczność realizowania zadań nałożonych na KAS, a co za tym idzie większe wpływy podatkowe, czy skuteczniejszą ochronę granicy. Zresztą tajemnicą Poliszynela jest, że Naczelnicy US i Naczelnicy UCS wnioskują od lat o poprawę w ww. zakresie, np. obsada etatowa. Kwestie zaniżonej obsady etatowej, chronicznych braków kadrowych, a co za tym idzie, niewłaściwym realizowaniem zadań ustawowych, ujawniają się także podczas zeznań osób pełniących funkcje organów w UKS i AP podczas działających Komisji Śledczych ds. Amber Gold i uszczupleń podatków. Jest tylko kwestią czasu, gdy ignorowanie braków w obsadzie kadrowej skutkującej zaniechaniem kontroli w obszarze kontroli i poboru podatku akcyzowego, doprowadzi do konieczności powołania stosownej, kolejnej Komisji.
Permanentne braki kadrowe to poważny problem we wszystkich Izbach Administracji Skarbowej. Polityka kadrowa leży w gestii DIAS. Jeżeli DIAS ma jakiekolwiek ograniczenia odgórne w tym zakresie, to powinien w ramach sporu wystąpić z tym do MF, a nie godzić się na niewłaściwe realizowanie zadań ustawowych, a co za tym idzie narażać bezpieczeństwo obywateli, zdrowie obywateli i ograniczać wpływy budżetowe.
Doprecyzowując postulat ZZ Celnicy PL wnosi o uzupełnienie braków kadrowych w podległych komórkach organizacyjnych do poziomu 100% wynikającego z etatyzacji w terminie do końca 2019 r.
W przypadku wystąpienia braków kadrowych w oddziałach celnych wynikających np. z absencji chorobowych niezwłoczne, uruchamianie celem wsparcia funkcjonariuszy GRK.
Wprowadzenie zasady zakazu łączenia – przydzielania funkcjonariuszowi dwóch i więcej stanowisk w trakcie jednej służby.
Opracowanie i wdrożenie w IAS w Rzeszowie prawidłowego wykorzystania przysługującej funkcjonariuszom przerwy (ewidencja przerw, wprowadzenie w komórkach organizacyjnych racjonalnych zasad korzystania z przysługującej przerwy).
Postulat nr 13 także nie może zostać uznany przez związek jako niewłaściwy, gdyż powołanie swoistej komendy głównej w każdej służbie mundurowej jest sprawą oczywistą. Jest to niezbędne po to, aby w sposób najlepszy można było zarządzać formacją, a zarządzanie formacją ma wpływ na warunki służby i pracy. Koordynacja wszelkich działań w tym zakresie przez Komendę Główną jest sprawą oczywistą. DIAS jest proszony w ramach sporu o wystąpienie do MF z takim postulatem w tej sprawie. Jeżeli uważa, wbrew MSWiA, że służby mundurowe nie potrzebują Komendy Głównej i nie powinny być wyodrębnione, to zapiszemy rozbieżność w tym zakresie w protokole rozbieżności. Mamy jednak nadzieję na porozumienie w tym punkcie, gdyż już prawie dwa lata funkcjonowania KAS pokazały cały szereg nieprawidłowości, trudności, eskalacji antagonizmów, w związku z właśnie brakiem wyodrębnienia SCS ze struktur KAS. DIAS w ramach posiadanych kompetencji, dążąc do jak najlepszej organizacji KAS i jak najlepszej organizacji warunków służby i pracy powinien zgodzić się z tym postulatem związku.
W związku z powyższym wystąpienie Pana Dyrektora powinno mieć charakter wniosku który składa Pan jako pracodawca i tym samym popiera jego treść. Ograniczenie się do roli posłańca przekazującego postulaty nie wypełnia postulatu 13.
Na podstawie informacji uzyskanej w dn. 28.01.2019 r. w trakcie spotkania z DIAS w Rzeszowie ZZ Celnicy PL uznaje, że postulat sformułowany w punkcie 14 tj. minimalnego wynagrodzenia/uposażenia został spełniony. Jednakże Związek oczekuje przedstawienia raportu/sprawozdania jak przebiegał proces realizacji tego celu od 2016 r. - w szczególności informacji ile osób i kiedy osiągnęło zapowiadany przez SKAS poziom minimalnego uposażenia/wynagrodzenia.
Attachments
Ostatnia edycja: