• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

patologie w Służbie Celnej

Zamachy w Brukseli. "Spełniła się czarna przepowiednia"
 
Ostatnia edycja:
Postanowiłem się wypowiedzieć w temacie naszej służby – bałaganu i braku odpowiedzialności, a z drugiej strony twierdzenia MF, że wszystko jest w porządku. Cały czas pokładamy nadzieję, że wszystko się zmieni i po latach ustawiania stanowisk, zwodzenia i patologicznego wartościowania – przyjdą czasy stabilizacji, poszanowania klienta S.C. oraz funkcjonariusza. Mijają miesiące i …. nic się nie zmienia, mało tego MF wciąż rzuca populistyczne slogany, nadal stanowiska są ustawiane, nadal prym wiedzie naciągana statystyka. A swoją drogą to statystyka od zawsze była i nadal jest lekiem na brak wiedzy i pomysłu na przyszłość. Prawda jest jednak zgoła odmienna aniżeli ją kreuje MF.
Wdrożono multum różnego rodzaju programów bez ładu i składu na które wydano miliony i zonk, programy nie działają tak jak powinny, konieczne są przetargi uzupełniające, brakuje licencji, programy nie są ze sobą kompatybilne. Okazuje się, że z niektórych programów nie można korzystać, albo nie spełniają swojej roli. Po wdrożeniu tylu programów MF powinno mieć wiedzę o wszystkim, a prawda jest taka że nie ma wiedzy o niczym.
Zefir2 – śmiechu warte, nikt nie jest pewien czy wszystkie kwoty zostały zaksięgowane, firmy stają się wirtualnymi dłużnikami mimo prawidłowych i terminowych wpłat.
E-klient - generuje koszty po stronie podmiotów oraz zyski agencjom celnym i powoduje zamiast odpraw towarów, to niejednokrotnie odprawy petentów z kwitkiem i wielokilometrowe oraz nieraz wielokrotne podróże siedziba podmiotu - UC . A swoją drogą, to czy wzięto pod uwagę, że raz złożone w oryginale upoważnienie nie może powodować żądania składania kolejnych upoważnień w toku postępowania przed organami celnymi (upoważnienie w oryginale jest już w posiadaniu organu celnego). Jakim trybem dokumentacja zostanie dołączona do akt postępowania (w tym również sądowego)?
Analiza ryzyka - nie działa tak jak powinna, mimo szumnych wypowiedzi urzędników MF. Jak może działać, skoro założenie jest takie, że ma działać z pominięciem inwencji, doświadczenia i myślenia ludzi bezpośrednio dokonujących odprawę celną? Kto ma przekazać informację o możliwych nieprawidłowościach - jak nie ten człowieczek na dole? Co ma analizować analityk bez tych informacji?
AEO - jeszcze trochę to będzie wydawane psom i kotom, bo na stan obecny nawet agencje "gorszego sortu" je otrzymały, a niektórzy muszą się wykazać i słupki muszą się piąć. Nie rozumiem też nacisków typu mniej kontroli dla agencji posiadających AEO. Mniej kontroli bo co? Agencja posiadająca AEO odprawia różne firmy, niejednokrotnie firma pojawia się w UC po raz pierwszy, nie jest znana organowi celnemu, jest spoza właściwości organu, a coraz częściej posiada siedzibę poza Polską. Jak później dokonać kontroli post-im lub post-ex skoro nie ma już towaru i nie wiadomo ile razy dany towar został już odsprzedany? Jak ustalić post factum co to był za towar, skoro sławetny system SPWA wydał polecenie „nie kontrolować”?
Procedura uproszczona - szczególnie w przypadku otwierania karnetów TIR to fikcja do kwadratu, ponieważ agencja celna nie ma wiedzy i świadomości na jaki towar tak naprawdę jest ona otwierana. Uproszczenia tak, ale z głową i nie za wszelką cenę…
Emerytury – chodzą plotki, że mają obejmować wyłącznie osoby z WZP i granicy, a co z tymi osobami które w przeszłości pracowały w WZP i na granicy, co z OC wewnętrznymi i dozorami których zakres jest tożsamy z WZP i granicą? Znowu, podobnie jak w przypadku wartościowania ma się znaleźć zapis „przed dniem wejścia w życie ustawy”? Znowu mają się zacząć oszukańcze roszady i ustawianie znajomków i ludzi „bardziej wartościowych” i podatnych do włażenia w d…? Jeżeli tak ma być to będzie dziwne, jakby ludzie to zaakceptowali ponieważ oznaczałoby to po raz wtóry, że MF ma nas za nic i może robić z nami co chce….
 
Ostatnia edycja:
Postanowiłem się wypowiedzieć w temacie naszej służby – bałaganu i braku odpowiedzialności, a z drugiej strony twierdzenia MF, że wszystko jest w porządku. Cały czas pokładamy nadzieję, że wszystko się zmieni i po latach ustawiania stanowisk, zwodzenia i patologicznego wartościowania – przyjdą czasy stabilizacji, poszanowania klienta S.C. oraz funkcjonariusza. Mijają miesiące i …. nic się nie zmienia, mało tego MF wciąż rzuca populistyczne slogany, nadal stanowiska są ustawiane, nadal prym wiedzie naciągana statystyka. A swoją drogą to statystyka od zawsze była i nadal jest lekiem na brak wiedzy i pomysłu na przyszłość. Prawda jest jednak zgoła odmienna aniżeli ją kreuje MF.
Wdrożono multum różnego rodzaju programów bez ładu i składu na które wydano miliony i zonk, programy nie działają tak jak powinny, konieczne są przetargi uzupełniające, brakuje licencji, programy nie są ze sobą kompatybilne. Okazuje się, że z niektórych programów nie można korzystać, albo nie spełniają swojej roli. Po wdrożeniu tylu programów MF powinno mieć wiedzę o wszystkim, a prawda jest taka że nie ma wiedzy o niczym.
Zefir2 – śmiechu warte, nikt nie jest pewien czy wszystkie kwoty zostały zaksięgowane, firmy stają się wirtualnymi dłużnikami mimo prawidłowych i terminowych wpłat.
E-klient - generuje koszty po stronie podmiotów oraz zyski agencjom celnym i powoduje zamiast odpraw towarów, to niejednokrotnie odprawy petentów z kwitkiem i wielokilometrowe oraz nieraz wielokrotne podróże siedziba podmiotu - UC . A swoją drogą, to czy wzięto pod uwagę, że raz złożone w oryginale upoważnienie nie może powodować żądania składania kolejnych upoważnień w toku postępowania przed organami celnymi (upoważnienie w oryginale jest już w posiadaniu organu celnego). Jakim trybem dokumentacja zostanie dołączona do akt postępowania (w tym również sądowego)?
Analiza ryzyka - nie działa tak jak powinna, mimo szumnych wypowiedzi urzędników MF. Jak może działać, skoro założenie jest takie, że ma działać z pominięciem inwencji, doświadczenia i myślenia ludzi bezpośrednio dokonujących odprawę celną? Kto ma przekazać informację o możliwych nieprawidłowościach - jak nie ten człowieczek na dole? Co ma analizować analityk bez tych informacji?
AEO - jeszcze trochę to będzie wydawane psom i kotom, bo na stan obecny nawet agencje "gorszego sortu" je otrzymały, a niektórzy muszą się wykazać i słupki muszą się piąć. Nie rozumiem też nacisków typu mniej kontroli dla agencji posiadających AEO. Mniej kontroli bo co? Agencja posiadająca AEO odprawia różne firmy, niejednokrotnie firma pojawia się w UC po raz pierwszy, nie jest znana organowi celnemu, jest spoza właściwości organu, a coraz częściej posiada siedzibę poza Polską. Jak później dokonać kontroli post-im lub post-ex skoro nie ma już towaru i nie wiadomo ile razy dany towar został już odsprzedany? Jak ustalić post factum co to był za towar, skoro sławetny system SPWA wydał polecenie „nie kontrolować”?
Procedura uproszczona - szczególnie w przypadku otwierania karnetów TIR to fikcja do kwadratu, ponieważ agencja celna nie ma wiedzy i świadomości na jaki towar tak naprawdę jest ona otwierana. Uproszczenia tak, ale z głową i nie za wszelką cenę…
Emerytury – chodzą plotki, że mają obejmować wyłącznie osoby z WZP i granicy, a co z tymi osobami które w przeszłości pracowały w WZP i na granicy, co z OC wewnętrznymi i dozorami których zakres jest tożsamy z WZP i granicą? Znowu, podobnie jak w przypadku wartościowania ma się znaleźć zapis „przed dniem wejścia w życie ustawy”? Znowu mają się zacząć oszukańcze roszady i ustawianie znajomków i ludzi „bardziej wartościowych” i podatnych do włażenia w d…? Jeżeli tak ma być to będzie dziwne, jakby ludzie to zaakceptowali ponieważ oznaczałoby to po raz wtóry, że MF ma nas za nic i może robić z nami co chce….
Nic dodać, nic ująć

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
 
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=...sg=AFQjCNH790rnu1sAeyFY4Pl_Poidlyl3ww&cad=rja

najlepsze z tej prezentacji są samoobsługowe kioski TAX FREE :) Porażające są (o ile dobrze zrozumiałem) kolejne koszty - 158 mln... Przewidywane korzyści - 0


http://businessinsider.com.pl/wideo...-bramie-do-e-administracji-publicznej/1l9fzr6

Czasem mam wrażenie, że to wszystko powstaje tylko po to aby ktoś mógł udowodnić, że coś robi i mógł wziąć pieniądze za swoją wybitną innowacyjność. Szkoda tylko, że wszystko co powstaje jest z gruntu gorsze aniżeli poprzednie, archaicznie i nijak przystające do obecnej technologii oraz realiów. Tak jakby założenia były takie, że coś od samego początku ma działać źle lub nie działać i potrzebna jest nowa lepsza wersja... Kwadratura koła :)
 
Mało, że na emeryturach MF chce nas przysłowiowo "orżnąć" to i na podwyżkach zaczynają się kombinacje...
 
Mało, że na emeryturach MF chce nas przysłowiowo "orżnąć" to i na podwyżkach zaczynają się kombinacje...

Mamy kolejnego SSC z kosmosu, który nie wie czym się zajmują podległe mu komórki... Kto w tym MF jest szyją, która tak naprawdę kręci głową? Zarówno szyja, jak i głowa jest w oderwaniu od tułowia.....
 
...to tez poniekąd efekt celowego przeprowadzenia -WARTOŚCIOWANIA w SC przez SSC - odsunąć zdrowo myślących celników, a w ich miejsce wstawić ślepo posłusznych tzw. ekspertów od.....ułatwiania procederu tj. ułatwienia=bez kontroli
 
...to tez poniekąd efekt celowego przeprowadzenia -WARTOŚCIOWANIA w SC przez SSC - odsunąć zdrowo myślących celników, a w ich miejsce wstawić ślepo posłusznych tzw. ekspertów od.....ułatwiania procederu tj. ułatwienia=bez kontroli

Wartościowanie w myśl zasady "bierny ale wierny". Przy czym akurat bierny w tym wypadku jest pozytywem, negatywem jest aktywny i niewiedzący co robi, a robiący - w myśl zasady "bez pracy nie ma kołaczy". I kołacze były choćby za projekt 3i, tyle że inteligencji zabrakło, a liczył się wyłącznie pomysł. Nieprawdą jest ciągłe powtarzanie P. Banasia że KAS jest lekarstwem na wszystko. Nieprawdą jest również stwierdzenie, że w większości krajów UE formacja podobna do KAS funkcjonuje. Faktem natomiast jest brak wiedzy i nadzoru MF i to MF należy w pierwszym rzędzie zreformować. Niestety P. Banaś jak i "dobra zmiana" woli rewolucję aniżeli ewolucję i reformę. Mądra ewolucja jest przewidywalna i potrzebna, skutki rewolucji oceni historia...
 
Wartościowanie w myśl zasady "bierny ale wierny". Przy czym akurat bierny w tym wypadku jest pozytywem, negatywem jest aktywny i niewiedzący co robi, a robiący - w myśl zasady "bez pracy nie ma kołaczy". I kołacze były choćby za projekt 3i, tyle że inteligencji zabrakło, a liczył się wyłącznie pomysł. Nieprawdą jest ciągłe powtarzanie P. Banasia że KAS jest lekarstwem na wszystko. Nieprawdą jest również stwierdzenie, że w większości krajów UE formacja podobna do KAS funkcjonuje. Faktem natomiast jest brak wiedzy i nadzoru MF i to MF należy w pierwszym rzędzie zreformować. Niestety P. Banaś jak i "dobra zmiana" woli rewolucję aniżeli ewolucję i reformę. Mądra ewolucja jest przewidywalna i potrzebna, skutki rewolucji oceni historia...

Kolejny raz na naszym proteście zyskały osoby "bierne i wierne" (nagrody, awanse). A niech się to wszystko rozpieprzy w cholerę. Nie ma sensu utrzymywać patologii. Szkoda tylko że w nowym układzie zacznie się również budowanie kapitału jednostek kosztem reszty. I to jest właśnie polska mentalność...
 
odnośnie:
http://www.eioba.pl/a/5528/marian-banas-mistrzem-w-psuciu-finansow-publicznych

wydaję się że nie jest problemem człowiek a otoczenie. Za byłego SSC było to samo i za obecnego SSC niewiele się nie zmieniło. Jeden i drugi nie miał większego pojęcia o tym jak to wszystko realnie funkcjonuje i był/jest uświadamiany przez osoby współpracujące, które również nie miały i nie mają realnego oglądu. Koło się zamyka.
 
Back
Do góry