• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

MATERIAŁY MF DOT. REORGANIZACJI

Na tyle na ile pozwoliła moja cierpliwość przejrzałem materiały. Nie wiem co reszta sądzi, ale według mnie - tak na chłodno - argumenty za wyjściem akcyzy z SC nie trzymają się kupy d...u...p...y.
Argumenty są tak bzdetne, że ciśnienie mi skacze. A właściwie to nie są argumenty, tylko ....
Szkoda nerwów. :evil:
 
nie trzymają

Jak wielkie jest zdeterminowanie skarbko-bananowców żeby przepchnąć tą akcyze do UKS Popatrzcie już przygotowali nawet ustawę która zmieni wszystkie inne ustawy łącznie z ordynacją podatkową. Jeżeli te szkodliwe plany dla Państwa Polskiego przejdą to najpierw nie ma izb celnych a potem urzędów celnych. To jest zdrada.
 
Widzicie Panowie i Panie Dyrektorzy oraz Naczelnicy Służby Celnej, to wasza wina, inspektorzy i komisarze skarżą się na was, że przez te dwa lata nie zrozumieliście specyfiki PODATKU AKCYZOWEGO.
Ministerstwo Finansów nie zrozumiało zaś tego co zrozumiała prawie cała Unia Europejska, że ten podatek powinien być jednak w cle.
Przykre, że Ministerstwo pisze to uzasadnienie pod wpływem lobbingu pewnych grup zawodowych i organizacji społecznych.
Wierzę, że pójdą jeszcze po rozum do głowy.
A gdzie są te uzasadnienia, które utrzymują akcyzę w cle?

Wybrane fragmenty z uzasadnienia: cytaty:
"Wg różnych źródeł informacyjnych w strukturach służby celnej zatrudnienie w szczególnym nadzorze podatkowym wynosić miało docelowo ok. 5.000 pracowników wobec przyjętych ze struktur skarbowych ok. 1.500 pracowników szczególnego nadzoru podatkowego.
(...)
Ponadto dominuje niezrozumienie istoty i specyfiki szczególnego nadzoru podatkowego przez kierownictwo służby celnej (różnego szczebla) co powoduje, że pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego korpusu służby cywilnej niejednokrotnie o doskonałym przygotowaniu zawodowym z długoletnią praktyką w służbie szczególnego nadzoru podatkowego np. będący poprzednio inspektorami kontroli skarbowej mają negatywne odczucia odnośnie funkcjonowania tej formacji kontrolnej w strukturach Służby Celnej. Powyższą sytuację pogłębia niewłaściwa relacja pomiędzy funkcjonariuszami celnymi a pracownikami Służby Cywilnej potęgowana niejednokrotnie nieumiejętnością zarządzania zespołami ludzi. Przykładem tych niekorzystnych relacji jest dywersyfikacja nagród w zależności od umiejscowienia w służbie celnej albo cywilnej pomimo wykonywania tych samych czynności.
Jak wspomniano powyżej idea umiejscowienia w jednej strukturze poboru, wymiaru podatku akcyzowego i szczególnego nadzoru podatkowego jest jak najbardziej słuszna, jednak włączenie tych zadań do służb celnych nie przyniosło zamierzonych efektów. Działania organizacyjne poszczególnych izb i urzędów celnych doprowadziły do rozdziału zadań w zakresie szczególnego nadzoru podatkowego i kontroli akcyzy. Polegało to na wyprowadzeniu z pionu akcyzowego komórek kontroli podatku akcyzowego i szczególnego nadzoru podatkowego do pionu kontroli celnej. Spowodowało to dezorganizację pracy w pionie akcyzowym, brak koniecznej korelacji w działaniach szczególnego nadzoru podatkowego oraz poboru i kontroli akcyzy, brak racjonalnego wykorzystania kadr (nieuzasadnione rotacje wykwalifikowanych pracowników pomiędzy pionem celnym a akcyzowym powodujące brak możliwości wyszkolenia wysokowykwalifikowanej, stabilnej formacji w zakresie kontroli akcyzy i wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego). Te niekorzystne tendencje zostały usankcjonowane wprowadzoną w życie w dniu 1 listopada 2005 r. zmianą Statutu Organizacyjnego Izb i Urzędów Celnych, w którym włączono komórki szczególnego nadzoru podatkowego do pionów celnych w izbach i urzędach celnych pomimo istnienia różnych procedur kontrolnych dla kontroli celnej i kontroli podatkowej.
Jednocześnie zatrudnianie w pionie akcyzowym funkcjonariuszy celnych (zwłaszcza alokowanych), powoduje perturbacje w organizacji pracy związane z nagminnym korzystaniem przez funkcjonariuszy ze zwolnień lekarskich. Natomiast przyjmowani do szczególnego nadzoru podatkowego nowi funkcjonariusze celni, skupiają się na szkoleniach związanych z służbą przygotowawczą ukierunkowaną na zagadnienia celne (w okresie trzech lat), co powoduje znikomą przydatność do pracy w pionie akcyzowym.
(...)
Dobrym rozwiązaniem byłoby utworzenie samodzielnego urzędu akcyzy i gier jako pierwszej instancji i przyporządkowanie go izbie skarbowej jako drugiej instancji. W takim przypadku mogłoby powstać ok. 30-40 wyspecjalizowanych urzędów zajmujących się realizacją poboru i kontroli akcyzy oraz opłaty paliwowej, poboru i kontroli podatku od gier i wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego, dystrybucją znaków akcyzy.
(...)
Takie ukierunkowanie celów reformy pozwoli na stworzenie nowoczesnej służby akcyzowej, działającej w ramach systemu kontroli państwowej, stojącej na straży interesów Budżetu Państwa i jednocześnie sprzyjającej rozwojowi gospodarczemu.

Utworzenie urzędów akcyz i gier nie powinno skutkować dodatkowymi obciążeniami do budżetu państwa z uwagi na możliwość wykorzystania istniejącej bazy lokalowej po ośrodkach zamiejscowych UKS np. Kalisz, Płock, Ciechanów, Bielsko-Biała, Tarnów. Zaplecze kadrowe przyszłych urzędów powinno bazować na obecnych strukturach służby cywilnej i funkcjonariuszach celnych pełniących funkcje w pionie akcyzowym."
 
Czy oni powariowali? Chcą tworzyć nowe urzędy. Już raz utworzyli duże urzedy podatkowe i co ???? W jakiej ja polsce żyję!!!!!!!!!!!
 
No i nic. Właśnie Pan Premier planuje zlikwidować dopiero co powołane duże urzędy skarbowe
http://www.celnicy.pl/viewtopic.php?t=132
tak samo jak zabrać dopiero co przydzieloną celnikom akcyzę.
Mam wrażenie, że na siłę chcą pokazać, ze wszystko co wdrożyła poprzednia ekipa było błędem.
Dla mnie obywatela najtragiczniejsze jest to, ze w tym Państwie nie ma ciągłości, kontynuacji. Przy zmianie każdej władzy mamy podobną sytuację.
I przez to nigdy do niczego nie dojdziemy.
 
A ty siej. A nuż coś wyrośnie.
A ty - to, co wyrośnie - zbieraj.
A ty czcij - co żyje radośnie,
A ty szanuj to, co umiera.

I pamiętaj - że dana ci pamięć:
Nie kłam sobie - a nikt ci nie skłamie.


Jacek Kaczmarski
 
Back
Do góry