"Funkcjonariusze Służby Celnej z satysfakcją i nadzieją przyjmują słowa Pana Ministra "Będę zabiegał, by w Ministrze Finansów pracownicy administracjiskarbowej, UKS i Służby Celnej widzieli swojego najpewniejszego sprzymierzeńca", które skierował Pan do nas w swoim liście.
Odpowiadając, pragniemy zachęcić Pana Ministra do podjęcia dialogu ze środowiskiem zawodowym Służby Celnej. Ubolewamy, że mimo wielu próśb, nie udało się nam dotychczas spotkać z Panem Ministrem, o co wciąż zabiegamy.
(...)
W liście wspomina Pan o tzw. pakiecie paliwowym. Jest to niewątpliwie konieczny kierunek zmian, jednak przygotowane rozwiązanie zawiera wiele luk prawnych.
Np. pakiet nie obejmuje przypadku wykorzystywania nabywanego wewnątrzwspólnotowo oleju napędowego do produkcji oleju smarowego tzw. niskolepkościowego, przy czym udział ON jest pow. 70 proc., a sam gotowy olej smarowy to świetny substytut paliwa dodawany nielegalnie do zbiorników na stacjach paliw (tajemnica poliszynela). Proceder jest taki, że w efekcie nikt nie płaci żadnej daniny i taki stan będzie trwał nadal po wejściu w życie pakietu paliwowego. W pakiecie jest wiele innych luk, o czym chcielibyśmy z Panem Ministrem porozmawiać, także o powodach ich powstania, o czym pokrótce poniżej.
W liście pisze Pan także o zmianach kadrowych. Nie możemy zrozumieć dlaczego oparł się Pan tak licznie na kadrach, które przez lata tworzyły wiele przepisów i procedur, z których korzystali oszuści. Sam Pan krytykuje ten okres, dlatego trudno jest nam to zrozumieć, dlaczego wciąż ufa Pan tym urzędnikom?"
Pokaż załącznik: celnicy127-16-odpowiedź na list MF.pdf
Odpowiadając, pragniemy zachęcić Pana Ministra do podjęcia dialogu ze środowiskiem zawodowym Służby Celnej. Ubolewamy, że mimo wielu próśb, nie udało się nam dotychczas spotkać z Panem Ministrem, o co wciąż zabiegamy.
(...)
W liście wspomina Pan o tzw. pakiecie paliwowym. Jest to niewątpliwie konieczny kierunek zmian, jednak przygotowane rozwiązanie zawiera wiele luk prawnych.
Np. pakiet nie obejmuje przypadku wykorzystywania nabywanego wewnątrzwspólnotowo oleju napędowego do produkcji oleju smarowego tzw. niskolepkościowego, przy czym udział ON jest pow. 70 proc., a sam gotowy olej smarowy to świetny substytut paliwa dodawany nielegalnie do zbiorników na stacjach paliw (tajemnica poliszynela). Proceder jest taki, że w efekcie nikt nie płaci żadnej daniny i taki stan będzie trwał nadal po wejściu w życie pakietu paliwowego. W pakiecie jest wiele innych luk, o czym chcielibyśmy z Panem Ministrem porozmawiać, także o powodach ich powstania, o czym pokrótce poniżej.
W liście pisze Pan także o zmianach kadrowych. Nie możemy zrozumieć dlaczego oparł się Pan tak licznie na kadrach, które przez lata tworzyły wiele przepisów i procedur, z których korzystali oszuści. Sam Pan krytykuje ten okres, dlatego trudno jest nam to zrozumieć, dlaczego wciąż ufa Pan tym urzędnikom?"
Pokaż załącznik: celnicy127-16-odpowiedź na list MF.pdf