:arrow: Moi drodzy nie potrzebnie spieramy się. :wink: Od dłuższego czasu obserwuję (czytam) wpisy formuowiczów i zauważam pewną tendecję do kłótni pomiędzy KS-owcami i WZP-owcami. Nie tędy droga. :!: Jeden z formowiczów "GOŚĆ" przedstawił hipotetyczny (a może i prawdziwy) stan faktyczny dotyczący 13 l alkoholu bez polskich znaków akcyzy, 5000 tys. szt. papierosów z ukraińskimi znakami akcyzy i bez polskich banderol podatkowych oraz 20 l alkoholu bez jakichkolwiek banderol. :?: Zadał pytanie: ile mandatów ma w takim przypadku wystawić: 1 czy 3? :!: Odpowiedź na tak sformułowane pytanie daje art. 137 § 1 kks. Tyle mandatów ile popełnił wykroczeń. Chyba zgodzicie się ze mną, że jeśli w opisanej wyżej sytuacji, X nabył 15 marca 2007 r. 13 l alkoholu bez polskich znaków akcyzy, 16 marca 2007 r. przyjął 5000 tys. szt. papierosów z ukraińskimi znakami akcyzy i bez polskich banderol podatkowych, a 5 kwietnia 2007 r. przechowywał 20 l alkoholu bez jakichkolwiek banderol, to mamy do czynienia z trzema wykroczeniami skarbowymi określonymi w art. 65 kks (odłóżmy na bok sprawę dowodów ich nielegalnego wprowadzenia na obszar celny Współnot). Jeśli natomiast opisywany sprawca nabył ww. wyroby akcyzowe, np. w różnych datach i miejscach, to oczywiście mamy do czynienia z jednym wykroczeniem skarbowym lub przestępstwem skarbowym określonym w art. 65 kks w związku z art. 6 § 2 kks, pod warunkiem udowodnienia, że X działał w wykonaniu tego samego zamiaru. Jak znam życie, X wolałby przyjąć jeden mandat, wskazując na istnienie owego zamiaru. Dlaczego? Gdyż ma z tego korzyść w postaci jednej, a nie trzech grzywien. :arrow: Odnosząc się natomiast do drugiej części dyskusji, związanej z koniecznością zatwierdzenia przeszukania i ewentualnym wystawieniem mandatu to chciałbym przypomnieć, że MF przygotowując projekt zasad postępowania mandatowego zapisało w nim, że w takiej sytuacji postępowania takiego nie należy stosować. Pod obstrzałem izb celnych ze wschodu z owej regulacji ostatecznie się wycofało. :!: Ja jestem zwolennikiem niestosowania postępowania mandatowego w sytuacji przymusowego odebrania przedmiotu lub przeszukania (osoby, samochodu, czy pomieszczenia). Zdaję sobie sprawę, że spotkam się z totalną krytyką mojego stanowiska. Ale chciałbym przytoczyć jeden ważki powód. Postanowienie prokuratora o zatwierdzeniu czynności jest zaskarżalne. :!: Moi drodzy jak sobie wyobrażacie możliwość rozpoznania takiego zażalenia przez prokuratora okręgowego w sytuacji prawomocnego zakończenia postępowania? Na tak postawione pytanie nie znajduję logicznej odpowiedzi.