• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Opłaty za sprowadzenie motocykla z UK

Ondraszek

Nowy użytkownik
Dołączył
14 Październik 2022
Posty
2
Punkty reakcji
0
Dzień dobry Wszystkim.
Piszę tutaj na forum, gdyż może ktoś pomoże;)
Otoż, szukam informacji na temat opłat za sprowadzenie motocykla z UK.
Jak wiadomo już nie są w uni i przepisy się pozmieniały.
Do sedna: chcę sprowadzić zwykły używany motocykl marki Triumph produkcja UK.
No i nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji na temat opłat tzn cło, VAT itp.
W serwisie Isztar znalazłem zapis że na używane motocykle, cło wynosi 6%, a VAT 18%, i brak akcyzy. Z tym że podobno jeśli motocykl jest wyprodukowany w UK, to nie trzeba płacić cła? Jeśli ktoś może pomóc, to bardzo proszę o odpowiedź jak to jest? Jaki koszt cła ,vatu itp.
Motocykl jest używany, po wypadku z kat N .
Bardzo proszę o odpowiedź jak to jest naprawdę.
Pozdrawiam i życzę miłego dzionka
 
Dzień dobry Wszystkim.
Piszę tutaj na forum, gdyż może ktoś pomoże;)
Otoż, szukam informacji na temat opłat za sprowadzenie motocykla z UK.
Jak wiadomo już nie są w uni i przepisy się pozmieniały.
Do sedna: chcę sprowadzić zwykły używany motocykl marki Triumph produkcja UK.
No i nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji na temat opłat tzn cło, VAT itp.
W serwisie Isztar znalazłem zapis że na używane motocykle, cło wynosi 6%, a VAT 18%, i brak akcyzy. Z tym że podobno jeśli motocykl jest wyprodukowany w UK, to nie trzeba płacić cła? Jeśli ktoś może pomóc, to bardzo proszę o odpowiedź jak to jest? Jaki koszt cła ,vatu itp.
Motocykl jest używany, po wypadku z kat N .
Bardzo proszę o odpowiedź jak to jest naprawdę.
Pozdrawiam i życzę miłego dzionka
Informację na temat podatków i cła można otrzymać kontaktując się z infolinią KIS (Krajowa Infomacja Skarbowa, od 8:00 do 18:00)

801 055 055 (dla połączeń z telefonów stacjonarnych)
22 330 03 30 (dla połączeń z telefonów komórkowych)
+48 22 330 03 30 (dla połączeń z zagranicy)
 
Podlaczam sie pod pytanie. Jesli komus udaloby sie zadzwonic i dowiedziec o wymaganych dokumentach i oplatach, super by bylo podzielic sie I formacjami.
 
...
Do sedna: chcę sprowadzić zwykły używany motocykl marki Triumph produkcja UK.
No i nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych informacji na temat opłat tzn cło, VAT itp.
W serwisie Isztar znalazłem zapis że na używane motocykle, cło wynosi 6%, a VAT 18%, i brak akcyzy. Z tym że podobno jeśli motocykl jest wyprodukowany w UK, to nie trzeba płacić cła? ...
Bez względu na kraj produkcji, jeśli motocykl został dopuszczony do obrotu w UE (czyli np. w UK gdy jeszcze należała do UE), unijne cło zostało już pobrane, więc cło jest nienależne. Akcyza od motocykli w ogóle nie obowiązuje.
 
Bez względu na kraj produkcji, jeśli motocykl został dopuszczony do obrotu w UE (czyli np. w UK gdy jeszcze należała do UE), unijne cło zostało już pobrane, więc cło jest nienależne. Akcyza od motocykli w ogóle nie obowiązuje.
Dodzwonilem sie dzisiaj do urzedu celnego w Rzeszowie. Gostek powiedzial, ze musze sobie znalezc agencje/firme, ktora przeprowadzi kontrole celna. Poza tym konieczne bedzie zaplacenie CLA i VAT, nawet za starszy, uzywany motocykl. Ktos rejestrowal po wyjsciu UK z EU? Clo i VAT to 30% wartosci extra. Dodatkowo zostanie doliczone za sprowadzenie, bo to tez kosztowalo - czyli wydalem pieniadze na sprowadzenie to mi od tego jeszcze haracz pobiora. Chory kraj.
 
Dodzwonilem sie dzisiaj do urzedu celnego w Rzeszowie. Gostek powiedział, ze musze sobie znalezc agencje/firme, ktora przeprowadzi kontrole celną ...
Dzwoń dalej.
Kontrolę celną przeprowadzają wyłącznie funkcjonariusze, a nie jakaś agencja/firma!
Albo coś źle zrozumiałeś, albo rozmawiałeś z osobą absolutnie niekompetentną ...
 
Dzwoń dalej.
Kontrolę celną przeprowadzają wyłącznie funkcjonariusze, a nie jakaś agencja/firma!
Albo coś źle zrozumiałeś, albo rozmawiałeś z osobą absolutnie niekompetentną ...
Tak mi wytlumaczyl urzednik pracujacy w urzedzie celnym w Rzeszowie i koles z agencji. Ale mozesz miec racje, po prostu nie kompetenti lub naciagacze. Bede probowal w innych urzedach.
 
Proszę bardzo. Dla przykładu kod CN dka motocykli o pojemności silnika 500-1000 cm3
https://ext-isztar4.mf.gov.pl/taryf...country=19734644&date=20221017&lang=PL&page=1
Cło.
Bez dowodu pochodzenia - Stawka dla krajów trzecich: 6%
Z dowodem pochodzenia - Preferencja taryfowa: 0%

VAT
Podatek od towarów i usług (VAT): 23%
Kod dodatkowy V999

Pochodzenie
https://www.brexit.gov.pl/przedsiebiorca/konsekwencje-sektorowe/dowody-pochodzenia-towarow/

Krok 1. Przygotować zgłoszenie celne (np a agencji celnej).
Krok 2. Przedstawić towar i zgłoszenie w oddziale celnym.
 
Tak mi wytlumaczyl urzednik pracujacy w urzedzie celnym w Rzeszowie i koles z agencji. Ale mozesz miec racje, po prostu nie kompetenti lub naciagacze. Bede probowal w innych urzedach.
Muszę jeszcze wyjaśnić, że wartość towaru od której liczy się należności, to suma wartości zakupu i kosztów sprowadzenia do kraju (transportu, ewentualnego ubezpieczenia czy prowizji pośrednika)
 
Tak mi wytlumaczyl urzednik pracujacy w urzedzie celnym w Rzeszowie i koles z agencji. Ale mozesz miec racje, po prostu nie kompetenti lub naciagacze. Bede probowal w innych urzedach.
Zdecydowanie źle coś zrozumiałeś. Trzeba słuchać co ludzie do Ciebie mówią.
 
Otóż, mi pani przez telefon powiedziała ze stawka to 18% vat i 6% cła jeśli się nie ma dowodu pochodzenia pojazdu, 0% cła jeśli się go posiada. Szperałem dalej w Isztar i pod kodem 871150 stawki dla motocykli z po za uni to 23% VAT.
Morał z tego taki, że najlepiej podjechać do lokalnego urzędu celnego i tam zasiegnąć w 100% satysfakcjonującej nas odpowiedzi.

Przechodząc do sedna sprawy, najprawdopodobniejsze stawki są takie jak podał Cichy Bob:
23% VAT, akcyza 0% i cło 6% w przypadku braku papierka o pochodzeniu pojazdu, 0% jeśli się go posiada.

Prawdą jest też to że kwota VAT jest liczona od całości, czyli kupujemy motocykl za przykładowe 30 tyś zł ,koszt transportu itp przykładowo 4 tys zł, więc VAT będzie od sumy 34 tyś zł.
Osobiście dla mnie jest to nie dopuszczalne i uważam to za karygodne zachowanie ze strony włodarzy naszego państwa. No ale jak widać nikt im nie zabroni😝
Na dzień dzisiejszy sprowadzanie uszkodzonych motocykli z UK jest kompletnie nie opłacalne, jeśli ktoś chce oczywiście na tym zarabiać. Jeśli chcę sprowadzić dla siebie, tak jak ja, to po podliczeniu kosztów zakupu, transportu, podatkow i naprawy, wychodzi praktycznie tyle samo co w PL, lub więcej.
Zostaje jedynie szukać mega okazji.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
P.s słyszałem też że można zapłacic 9% podatek w Holandii 😝😝😝😝 wtedy by się już opłacało😁
 
Zdecydowanie źle coś zrozumiałeś. Trzeba słuchać co ludzie do Ciebie mówią.
Bardzo dobrze zrozumialem, polemizowalem z tym zreszta. Dzisiaj zadzwonilem do wydz. celnego innego miasta - ta sama historia. Jest sposob na to, by nie placic, ale trzeba udowodnic ze sie przesiedlasz z UK do Polski, i wtedy liczy sie jako przesiedleniowe. No ale trzeba to udowodnic.
 
Bardzo dobrze zrozumialem, polemizowalem z tym zreszta. Dzisiaj zadzwonilem do wydz. celnego innego miasta - ta sama historia. Jest sposob na to, by nie placic, ale trzeba udowodnic ze sie przesiedlasz z UK do Polski, i wtedy liczy sie jako przesiedleniowe. No ale trzeba to udowodnic.
Ja dalej twierdzę że żle zrozumiałeś co usłyszałeś i interpretujesz pod siebie. Zadzwoń na infolinię SC to to samo usłyszysz co usłyszałeś od "gostka" . Trzeba było rozmawiać z funkcjonariuszem
 
Bardzo dobrze zrozumialem, polemizowalem z tym zreszta. Dzisiaj zadzwonilem do wydz. celnego innego miasta - ta sama historia. Jest sposob na to, by nie placic, ale trzeba udowodnic ze sie przesiedlasz z UK do Polski, i wtedy liczy sie jako przesiedleniowe. No ale trzeba to udowodnic.
Mienie przesiedlenia, to zupełnie inna "para kaloszy". Wbrew pozorom, jeśli pracowałeś w UK ponad 6 miesięcy,
to "udowodnienie" pobytu wcale nie jest takie trudne. Wystarczy rozliczenie podatkowe (A-45 - albo jakoś tak) i cokolwiek dowodzącego, że "funkcje życiowe" pełnisz obecnie w kraju (opłaty stałe, zatrudnienie, użytkowanie mieszkania i t.p.).
 
Ja dalej twierdzę że żle zrozumiałeś co usłyszałeś i interpretujesz pod siebie. Zadzwoń na infolinię SC to to samo usłyszysz co usłyszałeś od "gostka" . Trzeba było rozmawiać z funkcjonariuszem
Rozmawiałem z dwiema różnymi osobami z wydziałów celnych różnych miast plus z "gostkiem" z agencji celnej. Także albo napisz coś sensownego, najlepiej z własnego doświadczenia, jeśli masz, albo nie pisz nic. Tak jak Ci się wydaje było przed wcieleniem umów związanych z brexitem, sprowadziłem i zarejestrowałem motor kilka lat temu bez żadnych bzdurnych wymogów i opłat. No ale sprzedałem go później..
 
Ostatnia edycja:
Mienie przesiedlenia, to zupełnie inna "para kaloszy". Wbrew pozorom, jeśli pracowałeś w UK ponad 6 miesięcy,
to "udowodnienie" pobytu wcale nie jest takie trudne. Wystarczy rozliczenie podatkowe (A-45 - albo jakoś tak) i cokolwiek dowodzącego, że "funkcje życiowe" pełnisz obecnie w kraju (opłaty stałe, zatrudnienie, użytkowanie mieszkania i t.p.).
Dzięki, to by dało się zrobić. Trzeba tylko dokładnie się dowiedzieć czego wymagają, bo na ucho dostałem informację, że udowdnić trzeba opuszczenie UK + co najmniej rok mieć zarejestrowany motor w UK. No ale to do zweryfikowania.
 
Mam tu motor..chce nim jechac na kolach do Pl..moge te wszystkie oplaty porobic tam w urzedzie?


Po wjeździe na teren Unii Europejskiej , zgłoś pojazd do urzędu celnego francuskiego ,
zapłać należności Celno-podatkowe od faktury zakupu/umowy/ i przyjedziesz do
Polski w Wydziale Komunikacyjnym zarejestrujesz i po kłopocie . Przed Wydziałem
Komunikacji będziesz musiał wykonać polski przegląd techniczny .
 
Po wjeździe na teren Unii Europejskiej , zgłoś pojazd do urzędu celnego francuskiego ,
zapłać należności Celno-podatkowe od faktury zakupu/umowy/ i przyjedziesz do
Polski w Wydziale Komunikacyjnym zarejestrujesz i po kłopocie . Przed Wydziałem
Komunikacji będziesz musiał wykonać polski przegląd techniczny .
Czy to jest lepsza opcja niż dojechać do PL i tu zrobić opłaty?
 
Back
Do góry