• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

CHAOS CHAOS CHAOS kontrola drogowa ku przestrodze

Poul

Użytkownik
Dołączył
20 Marzec 2006
Posty
446
Punkty reakcji
0
Na miejscu kolegów co przeprowadzali https://www.youtube.com/watch?v=K1ZPalE28Js&list=PLDi4yQ91WryxhYmCmrvL1n0XHrQhPWwYQ&index=3 kontrolę to bym napisał szybko do autora filmu żeby wykasować go bo za taką kontrolę to najmniej dyscyplinarka.
Czy wy nie macie szkoleń z kontroli ruchu drogowego?
Źle ustawione auto(ciekawe jak byście pogonili za autem które by uciekło?- no chyba że założenie jest takie że nie pogonicie to OK) , kontroluje 1 fc, a 2 pozostałych siedzi w aucie, sygnał do zatrzymania daje się odpowiedni wcześniej a nie jak tu nagle, w ostatniej chwili, dlaczego człowiek z lizakiem nie ma kamizelki. Silnik włączony przez 30 minut? światła na pewno tak?Jak podchodzie do auta zero asekuracji? Ciekawe co byście zrobili jakby jeszcze jedna taksówka przyjechała?(a przepraszam zakończyliście w tym momencie "kontrolę") Czy tu chodziło o ilość czy o jakość?Macie dwa auta na raz w kontroli a fc nr 3 dalej ostro zajmuje się wyłącznie lornetką. Po prostu to tylko do proroka podesłać tylko. CO NA TO KIEROWNICTWO??? SZKOLIĆ SIĘ !!!!!!
 
Ostatnia edycja:
Na miejscu kolegów co przeprowadzali https://www.youtube.com/watch?v=K1ZPalE28Js&list=PLDi4yQ91WryxhYmCmrvL1n0XHrQhPWwYQ&index=3 kontrolę to bym napisał szybko do autora filmu żeby wykasować go bo za taką kontrolę to najmniej dyscyplinarka.
Czy wy nie macie szkoleń z kontroli ruchu drogowego?
Źle ustawione auto(ciekawe jak byście pogonili za autem które by uciekło?- no chyba że założenie jest takie że nie pogonicie to OK) , kontroluje 1 fc, a 2 pozostałych siedzi w aucie, sygnał do zatrzymania daje się odpowiedni wcześniej a nie jak tu nagle, w ostatniej chwili, dlaczego człowiek z lizakiem nie ma kamizelki. Silnik włączony przez 30 minut? światła na pewno tak?Jak podchodzie do auta zero asekuracji? Ciekawe co byście zrobili jakby jeszcze jedna taksówka przyjechała?(a przepraszam zakończyliście w tym momencie "kontrolę") Czy tu chodziło o ilość czy o jakość?Macie dwa auta na raz w kontroli a fc nr 3 dalej ostro zajmuje się wyłącznie lornetką. Po prostu to tylko do proroka podesłać tylko. CO NA TO KIEROWNICTWO??? SZKOLIĆ SIĘ !!!!!!

to po co to nagłaśniasz? chodzi ci o konsekwencje dla nich czy się o nich troszczysz? ty błędów nie popełniasz?
 
Bolo, po to powinno się takie rzeczy nagłaśniać i pokazywać, żeby się jeden z drugim "szeryf" nauczył. Dla kogoś kto ma jakiekolwiek pojęcie, jak to powinno wyglądać, to włosy stają na głowie, a ręce opadają.
Lepiej niech co najmniej jeden dostanie dyscyplinarkę dla przestrogi i nauczki, niż prokuratorskie zarzuty, gdyby przez nich był jakiś wypadek.
Prowizorka i samowolka to najlżejsze określenia, które mi przychodzą do głowy - mimo że jestem po tej samej stronie barykady.

Edit : Tak w ogóle to staroć jest : https://www.youtube.com/watch?v=XR1Vxp_-bSo
Opublikowane 24 stycznia 2013 roku.
 
Ostatnia edycja:
a tobie nigdy nie zdarzają się błędy? nigdy nie zostałeś zmuszony do robienia rzeczy o których nie miałeś pojęcia i nikt cię nie przeszkolił? to trzeba zmienić - trzeba starać się by robić wszystko z głową i po szkoleniu, ale znając życie niekoniecznie głównymi winnymi muszą być bohaterowie filmu - a jego nagłośnienie nie spowoduje poprawy i zmian systemowych ale ktoś będzie musiał stać się kozłem ofiarnym - na kogo stawiasz?
 
to po co to nagłaśniasz? chodzi ci o konsekwencje dla nich czy się o nich troszczysz? ty błędów nie popełniasz?

odpowiedz bolo1999 to esencja tego forum:), po co dostrzegać swoje, ze tak powiem mankamenty, jesteśmy przecież wspaniali, należą się nam przywileje, nagrody, stanowiska ekspertów dla wszystkich, o przepraszam tylko dla pokrzywdzonych, nagrody dla niedocenionych a społeczeństwo i kadra niech się wali bo to przecież na niczym się nie znają, historyczne już wpisy nt stosowania jakiś tam przepisów, kogo one obchodzą, ważne aby nam dali pełna miche na emce i aby wszyscy byli w związkach to zrobimy sobie państwo w państwie, hejterzy którzy się zaraz pojawia mało mnie obchodzi wasze zdanie:):) wiec sienie wysilajcie
 
nie dodawaj mi ideologii i słów których nie głoszę

to nie jest chyba trudno zrozumieć:
to trzeba zmienić - trzeba starać się by robić wszystko z głową i po szkoleniu, ale znając życie niekoniecznie głównymi winnymi muszą być bohaterowie filmu - a jego nagłośnienie nie spowoduje poprawy i zmian systemowych ale ktoś będzie musiał stać się kozłem ofiarnym - na kogo stawiasz?

nie twierdzę jak mi zarzucasz że wszystko ok, ale do tego trzeba podejść na spokojnie - wiesz kim byli? czy przeszli przeszkolenie? był z nimi ktoś doświadczony?

przede wszystkim szkolenia z prawdziwego zdarzenia, sensowna organizacja pracy- przełożeni którzy potrafią właściwie ocenić przydatność i przygotować podwładnych

tak że bardzo cię proszę, jeśli już snujesz swoje teorie to przynajmniej nie przypisuj mi ich autorstwa


przypuszczam że bierze się to stąd, że m.in. mnie iSławka i wielu innych uważasz za osobę z IQ poniżej 50, o wielki oświecony, w maju 2012 napisałeś:
prawdopodobnnie nikt , kto ma powyzej 50 IQ nie wierzy, ze w obecnej chwili celnicy , jako nastepna grupa zawodowa dostanie jakiekolwiek przywileje emerytalne , w sytuacji gdy 90 % społeczenstwa ma dluzej pracowac... cała ta wrzawa wpisuje sie w pisowski bojkot euro i zapowiedz protestow (np. w obronie koncesji cyfrowej trwam) nie idzcie ta droga no chyba, ze chcecie przyczynic sie do poczatków Wielkiej Reformy Cła ( czytaj likwidacji) , Na wschodzie sobie poradzą , niekoniecznie z tymi samymi ludzmi, pozostali moga doznac dobrodziejswa nie chodzenia do pracy (sory słuzby) bedzie wtedy duzo czasu na wszystko to czego zabraniano im jako funkcjonariuszom...
 
Ostatnia edycja:
odpowiedz bolo1999 to esencja tego forum:), po co dostrzegać swoje, ze tak powiem mankamenty, jesteśmy przecież wspaniali, należą się nam przywileje, nagrody, stanowiska ekspertów dla wszystkich, o przepraszam tylko dla pokrzywdzonych, nagrody dla niedocenionych a społeczeństwo i kadra niech się wali bo to przecież na niczym się nie znają, historyczne już wpisy nt stosowania jakiś tam przepisów, kogo one obchodzą, ważne aby nam dali pełna miche na emce i aby wszyscy byli w związkach to zrobimy sobie państwo w państwie, hejterzy którzy się zaraz pojawia mało mnie obchodzi wasze zdanie:):) wiec sienie wysilajcie

co za pro publico bono. normalnie palce mnie zesztywniały i myśl zdrętwiała w połowie drogi do emki mundurowej. tego trybunałowi konstytucyjnemu siwy celowo nie przedstawił. manipulant jeden. wtedy przecież nasz szef naprawdę by stał się sławny. przecież tak doskonale wyszkolił i przygotował swoje czarne brygady.

p.s. może po prostu chłopcy z jakiegoś rynku rozgrzani zjechali?
 
Ostatnia edycja:
nędzna wrzutka aby odwrócić uwagę od bieżących spraw.
nie karmić trolli !
zaraz się tu zlecą jak muchy do g ......

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
a tobie nigdy nie zdarzają się błędy? nigdy nie zostałeś zmuszony do robienia rzeczy o których nie miałeś pojęcia i nikt cię nie przeszkolił? to trzeba zmienić - trzeba starać się by robić wszystko z głową i po szkoleniu, ale znając życie niekoniecznie głównymi winnymi muszą być bohaterowie filmu - a jego nagłośnienie nie spowoduje poprawy i zmian systemowych ale ktoś będzie musiał stać się kozłem ofiarnym - na kogo stawiasz?

ty zawsze jesteś "zzmuszony" do robienia rzeczy, o których nie masz pojęcia :)
 
celnicy w akcji. dla przeciwwagi.

[video=youtube;Vk_Pp_i-pq8]https://www.youtube.com/watch?v=Vk_Pp_i-pq8&feature=player_detailpage[/video]
 
Bardzo "oryginalny" sposób zatrzymywania. Szczególnie używanie świateł awaryjnych... ehh, życie.
 
przecież komenda do zatrzymania przy użyciu tzw. lizaka. z prawej strony radiowozu. natomiast ewidentną "niedoróbką" jest nie użycie elektronicznej tablicy z wyświetlanym poleceniem dla kierowcy zatrzymywanego pojazdu. chyba, że radiowóz jej nie posiadał. a to już inna baja. kompetencji i rozumków kierowniczych. naczelnikowskich i dyrektorskich również. oczywiście winny tu jest specjalista młodszy rewident. bo nie oświecił jaśnie oświeconych :D ...
 
To tylko żarcik taki. Generalnie zatrzymanie jest ok, jeśli chodzi o typową kontrolę negatywną do notatnika. Na szczegóły spuśćmy zasłonę milczenia ;-)
Tylko te nieszczęsne "migacze" ... reszty z czasem się chłopak nauczy, szczególnie jak mu kilka samochodów nie pojedzie za nim ;-)
 
jeśli to żarcik (?), to co najmniej nie na miejscu. opuszczanie zasłony milczenia na nie użycie tablicy z poleceniem jazdy za radiowozem jest ewidentnym niedopełnieniem. chyba, że radiowóz, tak jak napisałem, jej nie posiadał. a to już inna sytuacja, także prawna.

może ktoś zwróci się w trybie dostępu do informacji publicznej z zapytaniem, ile radiowozów SC jest wyposażonych w takowe tablice? pytanie, jakie też trzeba zadać, dlaczego ewentualnie nie doposażone radiowozy w sprzęt do bezpiecznego wykonywania zadań są wysyłane na drogi? może za małe nagrody roczne i półroczne wypłacane celniczej elicie kierowniczej są tego przyczyną?

ja sobie osobiście nie wyobrażam, aby na drodze szybkiego ruchu można bezpiecznie i skutecznie zatrzymywać pojazdy stacjonarnie z lizaka. tylko w trakcie jazdy, tylko z zachowaniem bezpieczeństwa w ruchu, tylko zjazd za radiowozem do bezpiecznego miejsca kontroli.

kolego garrob, jeśli radiowóz nie posiadał tablicy z poleceniami dla zatrzymywanego pojazdu, to "chłopak" zrobił co mógł, aby to zrobić bezpiecznie i skutecznie.
 
Mi tu brakuje jednej najważniejszej rzeczy - przed wydaniem sygnału do zatrzymania (lizak) powinni załączyć "górę" i wyłączyć dopiero po zakończeniu kontroli.
 
same niebieskie światła błyskowe, tzw. góra, nie służą do zatrzymywania pojazdu. wynika to wprost z lektury § 2 - § 3 rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu drogowego. do wydawania poleceń do określonego zachowania się w ruchu są wykorzystywane urządzenie nagłaśniające, sygnalizacyjne (np. lizak albo tablica z poleceniami) i dźwiękowe - § 2 ust. 4 ww. rozporządzenia.

niebieskie światło błyskowe jest obowiązkowo włączane w przypadku zatrzymania pojazdu w miejscu niedozwolonym - § 3 ust. 5 ww. rozporządzenia.

to także jeden z przymiotów pojazdu uprzywilejowanego.

na pewno włączenie tzw. góry, czyli niebieskich błyskowych, nie jest poleceniem do określonego zachowania się.

samo wymachiwanie lizakiem, nawet w połączeniu ze światłami błyskowymi, też może być mylące. kierowca zatrzymywanego pojazdu przecież może na widok lizaka gwałtownie zatrzymać się na środku drogi. karambol na kilkanaście aut murowany. z winy zatrzymującego funkcjonariusza oczywiście.

radiowozy Policji zatrzymujące w ruchu pojazdy, wszystkie jakie widziałem, posiadają tablice z odpowiednim komunikatem i poleceniem, np. POLICJA JEDŹ ZA MNĄ.

zatem jeszcze raz pytanie: czy radiowozy SC zatrzymujące pojazdy w ruchu posiadają stosowne tablice z poleceniami w różnych językach do bezpiecznego przeprowadzenia tej czynności?
 
Po pierwsze, kontrolę ruchu drogowego regulują dwa akty prawne - PoRD ( i tu jest cała procedura zatrzymania pojazdu do kontroli ) oraz przytoczone wcześniej Rozporządzenie w Sprawie Kontroli Ruchu Drogowego (tu są szczegóły dotyczące kontroli, prawa obowiązki kontrolowanego itp ). To co widać na filmie w myśl przepisów obowiązujących w RP nie jest zatrzymaniem pojazdu do kontroli. Procedura zatrzymania pojazdu w ruchu (bez szczegółów na szybko) - funkcjonariusz poruszający się pojazdem służbowym zrównuję się z pojazdem który zamierza zatrzymać do kontroli, umundurowany funkcjonariusz siedzący po stronie pasażera podaje kierowcy znak do zatrzymania pojazdu (może być przez zamkniętą szybę) robi się to lizakiem !!!!!!!!!!!! ewentualnie latarką w nocy. Kierowca który jest w ten sposób zatrzymywany, zobowiązany jest zastosować się do polecenia funkcjonariusza pod groźbą odpowiedzialności z art. 92 par 1 KW !!! (grzywna do 500 pln i 6pkt karnych). Funkcjonariusz celem zwrócenia uwagi kierowcy przy zatrzymaniu pojazdu w ruchu może użyć w tym celu niebieskich świateł błyskowych oraz krótkotrwałego sygnału dźwiękowego - zrównuje się z pojazdem - błyski i krótko dźwięk - "zwraca uwagę kierującego" wtedy pokazuje lizakiem lub latarką sygnał do zatrzymania!!!!. Tablice LED z wyświetlanymi komunikatami są dużą pomocą w pracy na Autostradach i S-kach (używane po wykonaniu procedury opisanej w PoRD i wtedy np komunikat "jedź za mną") ale prawnie nie są to żadne wiążące polecenia dla kierującego do zatrzymania pojazdu !!!!. Zatrzymanie pojazdu do kontroli w miejscu niedozwolonym i używanie w trakcie takiej kontroli obowiązkowo niebieskich sygnałów świetlnych to co innego!. W WZP to chyba tylko Skody Superb mają wyświetlacze LED z komunikatami (chyba że jakiś nowy przetarg ostatnio na auta był). Nie zmienia to faktu, że, tablice LED z komunikatami nie są w kontroli ruchu drogowego żadnym wymogiem prawnym. A tak poza tym, to o tym kiedy się włącza światła awaryjne w pojeździe to też można poczytać w PoRD, tylko w innym rozdziale :) ............. ale właściwie Panowie i Panie to po co takie kwiatki wrzucać???
 
Ostatnia edycja:
Po pierwsze, kontrolę ruchu drogowego regulują dwa akty prawne - PoRD ( i tu jest cała procedura zatrzymania pojazdu do kontroli ) oraz przytoczone wcześniej Rozporządzenie w Sprawie Kontroli Ruchu Drogowego (tu są szczegóły dotyczące kontroli, prawa obowiązki kontrolowanego itp ). To co widać na filmie w myśl przepisów obowiązujących w RP nie jest zatrzymaniem pojazdu do kontroli. Procedura zatrzymania pojazdu w ruchu (bez szczegółów na szybko) - funkcjonariusz poruszający się pojazdem służbowym zrównuję się z pojazdem który zamierza zatrzymać do kontroli, umundurowany funkcjonariusz siedzący po stronie pasażera podaje kierowcy znak do zatrzymania pojazdu (może być przez zamkniętą szybę) robi się to lizakiem !!!!!!!!!!!! ewentualnie latarką w nocy. Kierowca który jest w ten sposób zatrzymywany, zobowiązany jest zastosować się do polecenia funkcjonariusza pod groźbą odpowiedzialności z art. 92 par 1 KW !!! (grzywna do 500 pln i 6pkt karnych). Funkcjonariusz celem zwrócenia uwagi kierowcy przy zatrzymaniu pojazdu w ruchu może użyć w tym celu niebieskich świateł błyskowych oraz krótkotrwałego sygnału dźwiękowego - zrównuje się z pojazdem - błyski i krótko dźwięk - "zwraca uwagę kierującego" wtedy pokazuje lizakiem lub latarką sygnał do zatrzymania!!!!. Tablice LED z wyświetlanymi komunikatami są dużą pomocą w pracy na Autostradach i S-kach (używane po wykonaniu procedury opisanej w PoRD i wtedy np komunikat "jedź za mną") ale prawnie nie są to żadne wiążące polecenia dla kierującego do zatrzymania pojazdu !!!!. Zatrzymanie pojazdu do kontroli w miejscu niedozwolonym i używanie w trakcie takiej kontroli obowiązkowo niebieskich sygnałów świetlnych to co innego!. W WZP to chyba tylko Skody Superb mają wyświetlacze LED z komunikatami (chyba że jakiś nowy przetarg ostatnio na auta był). Nie zmienia to faktu, że, tablice LED z komunikatami nie są w kontroli ruchu drogowego żadnym wymogiem prawnym. A tak poza tym, to o tym kiedy się włącza światła awaryjne w pojeździe to też można poczytać w PoRD, tylko w innym rozdziale :) ............. ale właściwie Panowie i Panie to po co takie kwiatki wrzucać???

większej bzdury dawno nikt nie napisał na forum. wskaże tu tylko dwa przepisy z rozporządzenia w tej sprawie. Par. 1 ust. 1 pkt. 1 oraz par. 2 ust. 4. zaś w prawie o ruchu drogowym wskażę na art. 129 ust 4a.

"zrównuje się z pojazdem" ... :D ...
 
większej bzdury dawno nikt nie napisał na forum. wskaże tu tylko dwa przepisy z rozporządzenia w tej sprawie. Par. 1 ust. 1 pkt. 1 oraz par. 2 ust. 4. zaś w prawie o ruchu drogowym wskażę na art. 129 ust 4a.

"zrównuje się z pojazdem" ... :D ...


bzdurą to są twoje wpisy w tematach które znasz tylko w teorii, a jedyne moim zdaniem co masz wspólnego z zatrzymywaniem pojazdów w ruchu to sytuacja jak taki pojazd zatrzymuje prywatny samochód którym jeździsz lub wskazywanie paragrafów w różnych aktach prawnych. Zatrzymanie w sposób który opisałem daje 100% pewności że kierujący wie, że jest zatrzymywany do kontroli i w przypadku nie zatrzymania się i rozpoczęcia pościgu za nim nie ma on potem w Sądzie żadnych argumentów typu "myślałem że chcą mnie wyprzedzić" czy "nie wiedziałem że to o mnie chodzi" "nie zatrzymywali mnie tylko włączyli niebieskie światła w radiowozie". Zrównanie się z pojazdem daje możliwość szczególnie w nocy na to, aby kierujący zobaczył kto go zatrzymuje (wystarczy że spojrzy w bok i widzi radiowóz i funkcjonariusza dającego sygnał lizakiem/latarką do zatrzymania się). Oczywiście że można jadąc za pojazdem włączyć na krótko dźwięk i błyski i 90% kierowców się zatrzymuje do kontroli ale 10% umyślnie lub też nie jedzie dalej.
Wskazujesz w Rozporządzeniu par 2 ust 4, tu jest "określonego zachowania się" a nie "zatrzymania pojazdu" (przeczytaj ust 5 jest różnica? ) , wcześniej jest napisane w jaki sposób się zatrzymuje pojazd do kontroli, ust 8 czytałeś ? (to jest zwrócenie uwagi poprzez dźwięki i błyski na sygnał do zatrzymania pojazdu podany przez funkcjonariusza w pojeździe służbowym).
Kontrolę ruchu drogowego wykonuje uprawniony funkcjonariusz nie pojazd. Pojazd i znajdujące się tam urządzenia (błyski dźwięki tablice informacyjne itp) mogą "wspomagać" funkcjonariusza podczas podawania sygnału do zatrzymania.
W rozporządzeniu opisano czym funkcjonariusz może się "wspomóc" gdy podaje sygnał do zatrzymania samochodu, poruszając się pojazdem służbowym. Sygnał do zatrzymania jest dawany jest lizakiem/latarką. Jak może być taki sygnał widoczny dla kierującego (a musi być) jak nie zrównasz radiowozu z pojazdem który chcesz zatrzymać?
 
Ostatnia edycja:
bzdurą to są twoje wpisy w tematach które znasz tylko w teorii, a jedyne moim zdaniem co masz wspólnego z zatrzymywaniem pojazdów w ruchu to sytuacja jak taki pojazd zatrzymuje prywatny samochód którym jeździsz lub wskazywanie paragrafów w różnych aktach prawnych. Zatrzymanie w sposób który opisałem daje 100% pewności że kierujący wie, że jest zatrzymywany do kontroli i w przypadku nie zatrzymania się i rozpoczęcia pościgu za nim nie ma on potem w Sądzie żadnych argumentów typu "myślałem że chcą mnie wyprzedzić" czy "nie wiedziałem że to o mnie chodzi" "nie zatrzymywali mnie tylko włączyli niebieskie światła w radiowozie". Zrównanie się z pojazdem daje możliwość szczególnie w nocy na to, aby kierujący zobaczył kto go zatrzymuje (wystarczy że spojrzy w bok i widzi radiowóz i funkcjonariusza dającego sygnał lizakiem/latarką do zatrzymania się). Oczywiście że można jadąc za pojazdem włączyć na krótko dźwięk i błyski i 90% kierowców się zatrzymuje do kontroli ale 10% umyślnie lub też nie jedzie dalej.
Wskazujesz w Rozporządzeniu par 2 ust 4, tu jest "określonego zachowania się" a nie "zatrzymania pojazdu" (przeczytaj ust 5 jest różnica? ) , wcześniej jest napisane w jaki sposób się zatrzymuje pojazd do kontroli, ust 8 czytałeś ? (to jest zwrócenie uwagi poprzez dźwięki i błyski na sygnał do zatrzymania pojazdu podany przez funkcjonariusza w pojeździe służbowym).
Kontrolę ruchu drogowego wykonuje uprawniony funkcjonariusz nie pojazd. Pojazd i znajdujące się tam urządzenia (błyski dźwięki tablice informacyjne itp) mogą "wspomagać" funkcjonariusza podczas podawania sygnału do zatrzymania.
W rozporządzeniu opisano czym funkcjonariusz może się "wspomóc" gdy podaje sygnał do zatrzymania samochodu, poruszając się pojazdem służbowym. Sygnał do zatrzymania jest dawany jest lizakiem/latarką. Jak może być taki sygnał widoczny dla kierującego (a musi być) jak nie zrównasz radiowozu z pojazdem który chcesz zatrzymać?

pokazałem twoją argumentację znajomemu policjantowi z ponad 10-letnim stażem na drodze. wiesz jaka była jego reakcja? po prostu zaczął się śmiać. twierdząc ponadto, że brak tablic z komendami stwarza zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. zwłaszcza przy obecnym natężeniu ruchu pojazdów.

musiała ta kwestia kogoś mocno zaboleć ... :D ...
 
Back
Do góry